Hier een 1e kleine (zoontje) van net geen 3 maand oud. Alles gaat zeer goed voorlopig, we mogen echt niet klagen.
Gisteren nacht een nachtmerrie gehad waarbij ik & mijn vrouw ergens in een dorpje aan het wandelen waren en voorbij een bouwput kwamen waar +/- 1m water in stond. Op de bodem lag iets dat enorm veel op het lichaam van een kind leek, dus ik schiet in paniek en spring in die put om te kijken en op dat moment wordt ik wakker.
Hier was ik toch even van aangedaan. Ik lag daar in m'n bed en wou gaan kijken of alles ok was met m'n zoon, maar dacht 'och jong doe niet onnozel, het was maar een droom'. En we hebben zo'n smart sock ding dat zijn hartslag + zuurstof in het bloed meet en ons waarschuwt als er iets mis is, dus toch mezelf kunnen overtuigen om te blijven liggen.
Ok, ik val terug in slaap. Iets later begint die smart sock te roepen 'PLEASE CHECK YOUR BABY'

Natuurlijk met een rotvaart naar die wieg gelopen, pak hem vast, alles was in orde.
Nadien op de app gezien dat zijn hartslag even een dip naar +/- 75 had genomen terwijl dit normaal stabiel tussen de 100-120 ligt.
Serieus beangstigend moment. Des te meer omdat:
A) dit de 1e keer is in 2-3 maand dat die sok echt een alarm geeft (regelmatig wel notificatie dat de sok niet meer goed op z'n voet hang, hij stampt die wel eens los maar dat geeft dan een ander soort waarschuwing),
en B) de combinatie met die droom vlak ervoor - wetende dat ik quasi nooit mijn dromen herinner, misschien 5x per jaar ofzo.
Nu vraag ik me af of ik onbewust op voorhand iets had opgemerkt bij mijn zoon, iets dat voorspelde dat hij die hartslag stoornis zou gaan hebben? En dat dat die droom triggerde als een soort waarschuwing voor mezelf?
Ik heb een tijdje geleden naar het audioboek 'the gift of fear' geluisterd dat gaat over hoe je brein bepaalde signalen / patronen kan detecteren zonder dat je je er bewust van bent en je daarvoor waarschuwt dmv 'onverklaarbare' angst of 'een slecht gevoel'. Wat men intuïtie noemt in feite.
Ik geloof hier zeker wel in, al kan je ook wel overdrijven en patronen gaan zien in zaken waar er in feite geen zijn en het puur over toeval gaat.
Dusja geen idee wat ik hiervan moet maken ...

In ieder geval niet goed geslapen nadien.