Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kwartje R-calm geven? Denk dat dat vanaf 2 jaar mag en dan vallen ze in slaap. Uiteraard niet om ze stil te krijgen, maar wanneer ze op dat moment eigenlijk slaap nodig hebben.
We hebben dat mee maar als ik die mogelijke bijwerkingen lees krijg ik wel schrik. Op de terugvlucht misschien wel riskeren.

Voor de geboorte van ons tweede kind had mijn vrouw kraamzorg aangevraagd. Nu vragen die mijn aanslagbiljet van de belastingen om mijn inkomsten aan te tonen - dus het document waarop staat hoeveel ik terug trek. Is dat normaal?
Lijkt mij zo raar dat iemand daar a) zaken mee heeft en b) conclusies uit trekt. Dat bedrag is toch enorm afhankelijk van of je aan fiscale optimalisatie doet en/of bepaalde aftrekposten hebt?

AI kan een leidraad zijn voor een antwoord, maar het is aan te raden dit niet als enige bron te geven. AI als qoute met eigen begeleidende tekst kan ook
Voor de geboorte van ons tweede kind had mijn vrouw kraamzorg aangevraagd. Nu vragen die mijn aanslagbiljet van de belastingen om mijn inkomsten aan te tonen - dus het document waarop staat hoeveel ik terug trek. Is dat normaal?
Lijkt mij zo raar dat iemand daar a) zaken mee heeft en b) conclusies uit trekt. Dat bedrag is toch enorm afhankelijk van of je aan fiscale optimalisatie doet en/of bepaalde aftrekposten hebt?

co pilot zegt het volgende:

Waarom vragen ze het aanslagbiljet?​

• Het aanslagbiljet geeft een officieel overzicht van je belastbaar inkomen en eventuele aftrekken.
  • Op basis daarvan kunnen ze je categorie van bijdrage bepalen (sommige diensten werken met een soortgelijke schaal als het OCMW of Kind & Gezin).
  • Ze willen dus niet weten hoeveel je “terugtrekt”, maar eerder wat je netto belastbaar inkomen is.

Is dat normaal?​

Ja, het is gebruikelijk bij diensten die werken met sociale tarieven of inkomensschalen. Denk aan:

• Kinderopvang
  • Thuiszorg
  • Poetsdiensten via dienstencheques
  • En dus ook kraamzorg

Mag je dat weigeren?​

Je bent niet verplicht om je aanslagbiljet te geven, maar:

• Als je het niet geeft, rekenen ze vaak automatisch het hoogste tarief aan.
  • Sommige diensten aanvaarden ook een loonfiche of een attest van het ziekenfonds als alternatief.
Je hebt dus wel enige keuzevrijheid, maar het is een afweging tussen privacy en korting op de kostprijs.

Yep was hier ook

Probeerseltje, maar goed afgelopen. 3h KMSKA met de dochter van 6. Haar eerste keer naar een museum. Voor het grootste deel stil geweest en zelf ook wat foto's gemaakt. Tegen het einde vond ze het wat saai, maar ik kan haar daarin geen ongelijk geven. 3h schilderijen koekeloeren is natuurlijk een pak minder aantrekkelijk dan een pretpark.

Probeerseltje, maar goed afgelopen. 3h KMSKA met de dochter van 6. Haar eerste keer naar een museum. Voor het grootste deel stil geweest en zelf ook wat foto's gemaakt. Tegen het einde vond ze het wat saai, maar ik kan haar daarin geen ongelijk geven. 3h schilderijen koekeloeren is natuurlijk een pak minder aantrekkelijk dan een pretpark.
Wij zijn vorig jaar naar het Natuurhistorisch museum in Brussel geweest met onze toen 5 jarige. Was ook wel leuk!

Kwartier geleden schreeuwde mijn dochter papaaaaa papaaaaa, ik in alle paniek naar boven.

"Papa eigenlijk is mega Mindy sterker dan een bal hè"

:sop:

Onze dochter van 2 weken oud begint echt ferm last te krijgen van krampjes door lucht in haar darmen. Al een kleine week dat ze het 's avonds echt moeilijk heeft.

Afgelopen avond/nacht dachten we dat het beter was omdat we nu extra veel aandacht schenken dat ze boert na de voeding. Niet dus, mevrouw begon er deze keer pas om 22u en ging tot 2u door met hysterisch gekrijs en totaal maar ook totaal ontroostbaar te zijn. Overdag begint ze ook al meer last te krijgen maar vallen de huilbuien vooralsnog goed mee.

Pediater zei op onze afspraak eerder deze week om nog af te wachten maar dit kan zo echt niet verder. :headshake:

Onze dochter van 2 weken oud begint echt ferm last te krijgen van krampjes door lucht in haar darmen. Al een kleine week dat ze het 's avonds echt moeilijk heeft.

Afgelopen avond/nacht dachten we dat het beter was omdat we nu extra veel aandacht schenken dat ze boert na de voeding. Niet dus, mevrouw begon er deze keer pas om 22u en ging tot 2u door met hysterisch gekrijs en totaal maar ook totaal ontroostbaar te zijn. Overdag begint ze ook al meer last te krijgen maar vallen de huilbuien vooralsnog goed mee.

Pediater zei op onze afspraak eerder deze week om nog af te wachten maar dit kan zo echt niet verder. :headshake:
Borstvoeding of flessenvoeding? Bij die laatste al de flessen van difrax geprobeerd? Die S-vorm was echt goed bij onze dochter.

Borstvoeding of flessenvoeding? Bij die laatste al de flessen van difrax geprobeerd? Die S-vorm was echt goed bij onze dochter.
Merendeel proberen we ondertussen borstvoeding nu die beter op gang is, maar soms nog een flesje met kolven en/of de gewone nutrilon.

Gebruiken momenteel een flesje van MAM easy start die we meekregen van het ziekenhuis. Hebben ook nog een flesje dr.bowns maar die is maar 60ml en is al te klein.

Onze dochter was geholpen door te fietsen met haar beentjes. De zoon had liever dat hij met zijn benen wat kon duwen op een hand terwijl z'n knieën op zijn buikje lagen.

Ronddragen met de buik van je kindje op je arm, hielp hier ook.

Hier bleek het achteraf eerder oververmoeid/overprikkeld te zijn, maar hoorde van iedereen dat die huiluren standaard zijn, rond 8 weken waren we er vanaf

Dochter had al een speelkamer, maar door wat dingen heen en weer te verhuizen (zoals een mooie houten commode in niet-kneuterige landelijke stijl) in huis is die helemaal "volwaardig" geworden. Nu mag ze die verder pimpen door de kaders te vullen met tekeningen en foto's. Blij kind. Heerlijk om te zien.

Hier de eerste keer dat ze een nachtmerrie had en erover verteld heeft de dag erna. In het midden van de nacht hoorden we ze onrustig zijn en "nee, nee" roepen.

Komt ze vanmorgen vertellen dat het gesneeuwd had en ze buiten stond zonder handschoenen. Daardoor geen sneeuwman kunnen maken maar papa en mama wel. Dat vond ze dus niet leuk :unsure:

Wel schattig dat dat blijkbaar de dingen zijn waar ze wakker van liggen :p

't Is zover, we weten de exacte bloedgroep niet van onze dochter. Niks van te vinden op MyHealthViewer, staat nergens in het kindboekje, ... Morgen dan maar eens bellen met de dokter.

Terug
Bovenaan