Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

't Is zover, we weten de exacte bloedgroep niet van onze dochter. Niks van te vinden op MyHealthViewer, staat nergens in het kindboekje, ... Morgen dan maar eens bellen met de dokter.
Dat wordt niet meer standaard getest na de geboorte dus tenzij ge die al eens nodig gehad hebt voor iets (operatie) is dat normaal. Ik ken alleen die van mijn oudste.

Dochter kijkt naar Simon Konijn. De Supers, de megas en de supermegas hebben zich in haar woordenschat genesteld.

En ze begint 'Nou' te gebruiken, dat komt ook van de tv. 🤮

Ik weet dat hier al wat vragen zijn gesteld over lampjes voor op slaapkamers, maar heeft er iemand tips/ervaringen met lampjes op de gang?
Onze oudste heeft nu al een paar keer een ongeluk gehad omdat hij schrik heeft op de gang, dus ik wil tussen zijn slaapkamer en de wc zo'n lampje voor in het stopcontact. Iemand al ervaringen of is het gewoon: Bol en koopt wat er leuk uit ziet?

Ik weet dat hier al wat vragen zijn gesteld over lampjes voor op slaapkamers, maar heeft er iemand tips/ervaringen met lampjes op de gang?
Onze oudste heeft nu al een paar keer een ongeluk gehad omdat hij schrik heeft op de gang, dus ik wil tussen zijn slaapkamer en de wc zo'n lampje voor in het stopcontact. Iemand al ervaringen of is het gewoon: Bol en koopt wat er leuk uit ziet?
Hier blijft het licht op de gang aan snachts.

3 kinderen hebben schrik in het dokter, 1 moet het juist pikdonker hebben.

Wij hebben zo een lampje in het stopcontact met een bewegingssensor. We kunnen het ook opzetten zodat het blijft branden.

Hier geen nachtlampje op de gang want geen stopcontact daar. 🤷🏻‍♀️

Bij mijn ouders hebben ze wel een handig lampje dat je ook als zaklamp apart kan gebruiken.

Wij hebben zo'n olaf lampje, kan het niet direct vinden.
Maar als het neerstaat licht dat helemaal een beetje op en als je het opheft wordt het een zaklamp.

is wel met batterijen

Dat wordt niet meer standaard getest na de geboorte dus tenzij ge die al eens nodig gehad hebt voor iets (operatie) is dat normaal. Ik ken alleen die van mijn oudste.
Na het bellen met de dokter is dat inderdaad niet meer standaard. Ik heb zelf nog een kaartje van enkele dagen van mijn geboortedag met de bloedgroep. Tenzij we een heel specifieke reden hebben wordt dus niet uitgevoerd. Ik veronderstel dat ze dat in het ziekenhuis wel heel snel kunnen achterhalen als ze een bloedtransfusie moeten doen of tanken ze die gewoon met O- omdat dat de universele donorgroep is?

Ik vroeger aan mijn dochter van 4 of ik voor haar iets op de winkellijst wou zetten. Ze zei 'oud brood'. Want ze wou wentelteefjes maken, en dat maken wij altijd met oud brood.

Na het bellen met de dokter is dat inderdaad niet meer standaard. Ik heb zelf nog een kaartje van enkele dagen van mijn geboortedag met de bloedgroep. Tenzij we een heel specifieke reden hebben wordt dus niet uitgevoerd. Ik veronderstel dat ze dat in het ziekenhuis wel heel snel kunnen achterhalen als ze een bloedtransfusie moeten doen of tanken ze die gewoon met O- omdat dat de universele donorgroep is?
Ze gaan sowieso altijd opnieuw bepalen + kruisproef doen (mengen van jouw bloed met donorbloed om te kijken of het pakt). Bij levensbedreigende spoed krijg je O min. Eigenlijk is zo een kaart niet veel waard, zelfs daarmee wordt het opnieuw bepaald.

Als verantwoordelijke voor de praktische kant van baby-stuff (😁) heb ik een vraag voor de BG parent crowd.
Met maxi cosi is het easy als iemand anders (grootouder, broer) de kleine Janus eens afhaalt van de crèche. Want die maxi-cosi is licht, blijft gewoon staan in de crèche hal, en kan gemakkelijk in en uit een auto (met gordel of onderstel).

Nu is die kleine duivel evenwel quasi 80 cm en moet ze in zo een grotere babyseat voor +15 maand tot 4 jaar.
Die seat weegt echter 13 kg, kan niet met gordel vastgezet worden, en niet zomaar in de crèche achterblijven.

Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier een aparte babyseat van 300 euro koopt voor elke persoon die sporadisch eens afhaalt?
Hoe doen jullie dat, of gebeurt dat gewoon nooit bij jullie? 😅

Als verantwoordelijke voor de praktische kant van baby-stuff (😁) heb ik een vraag voor de BG parent crowd.
Met maxi cosi is het easy als iemand anders (grootouder, broer) de kleine Janus eens afhaalt van de crèche. Want die maxi-cosi is licht, blijft gewoon staan in de crèche hal, en kan gemakkelijk in en uit een auto (met gordel of onderstel).

Nu is die kleine duivel evenwel quasi 80 cm en moet ze in zo een grotere babyseat voor +15 maand tot 4 jaar.
Die seat weegt echter 13 kg, kan niet met gordel vastgezet worden, en niet zomaar in de crèche achterblijven.

Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier een aparte babyseat van 300 euro koopt voor elke persoon die sporadisch eens afhaalt?
Overgenomen van vrienden/familie die grotere kinderen hebben.

Bij ons hebben de grootouders ieder ene en zelf in de 2 auto's ene. Moet zeggen dat we het geluk hadden dat we een ouder exemplaar gekregen hebben of goedkoop konden kopen van bekenden. Hebben er zelf 2 gekocht geloof ik. Maar via de tweedehandssites kan het ook interessant zijn, want idd, uw (schoon)ouders gaan wss er ook nodig hebben om uw kind te kunnen halen. Veel van die stoelen kun je ook gebruiken tot 19kg (?), dus dan valt de kost enigszins mee. Hoe hoeft ook gene van €300 te zijn.

Die dingen koop en verkoop je op 2dehands zodat ze je op het einde van de rit slecht 50 euro gekost hebben.

Mijn ouders en schoonouders hadden er een tweedehands gekocht en mijn schoonzus heeft zelf jonge kinderen. Als ze wat groter zijn kunnen ze in verhoogstoeltjes die je niet moet installeren, wat nog oké is voor korte afstanden (wel niet aangeraden voor langere afstanden). Alles nieuw kopen is een beetje zot, tenzij je je opulentie graag wil tonen.

Het helpt wel dat je in de familie wat later bent met kindergedoe, dan is iedereen meestal wel voorzien van die dingen.

Terug
Bovenaan