Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoppa, nu zijn beide kindjes ziek.

Echt wtf man, ik denk dat wij sinds september nog geen anderhalve week hebben gehad waar niet één van die twee ziek is geweest.

vandaag hier ook weer ene thuis, oorontsteking, en eerste slot bij de dokter is morgen pas.

Dochter is beter, maar ik heb nu die verkoudheid doorgekregen. :sop:
Haha, hier ook. Sinds gisteren geen koorts meer, ze slaapt goed door en eet weer goed. Woensdag brengen we weer naar de crèche. Maar ik heb een beginnende kriebel in de keel. Hopelijk breekt dit bij mij niet door en krijg ik het vandaag klein met wat keelpastilles.

Sinds lange tijd was hij eens niet ziek afgelopen weekend, om dan tot 4u 's nachts geen oog dicht te doen. Niet wenen maar gewoon klaarwakker liggen en wat random liggen roepen en kirren tot kot in de nacht. Eyes wide open. Klaar om te spelen zelfs.

Wij heel de nacht liggen zoeken aan wat het kan liggen: honger? dorst? vuile pamper? koorts? Allemaal negatief.
Na alles uit te sluiten ten einde raad een suppo gestoken, heeft hij kunnen kakken en is de rust teruggekeerd. Eindelijk om 4u kunnen beginnen slapen. Een paar uur later alweer de wekker voor een nieuwe werkweek... Zo mottig als iets momenteel. Zonet Teams-meeting gehad en ondanks de slechte resolutie waren mijn wallen blijkbaar duidelijk zichtbaar. :unsure:

De continue vermoeidheid begint wel te wennen maar ik durf 's nachts weleens wat te stressen als ik weet dat ik de volgende dag veel op de baan moet zijn. Zoals ik straks ook nog 2 uur op de baan moet. Ik hoop maar dat ik op een dag eens niet tegen een boom kleef. Met mijn excuses voor de bewoording.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat een heel terechte bekommernis is, Mac.
Ook meermaals gedacht "als ik de crèche nu maar haal zonder ongelukken" door het eeuwige slaaptekort...
Veel sterkte alvast! Hopelijk word je slaapkwaliteit groter en je stress minder eens je bij je nieuwe werkgever zit!

Sinds lange tijd was hij eens niet ziek afgelopen weekend, om dan tot 4u 's nachts geen oog dicht te doen. Niet wenen maar gewoon klaarwakker liggen en wat random liggen roepen en kirren tot kot in de nacht. Eyes wide open. Klaar om te spelen zelfs.

Wij heel de nacht liggen zoeken aan wat het kan liggen: honger? dorst? vuile pamper? koorts? Allemaal negatief.
Na alles uit te sluiten ten einde raad een suppo gestoken, heeft hij kunnen kakken en is de rust teruggekeerd. Eindelijk om 4u kunnen beginnen slapen. Een paar uur later alweer de wekker voor een nieuwe werkweek... Zo mottig als iets momenteel. Zonet Teams-meeting gehad en ondanks de slechte resolutie waren mijn wallen blijkbaar duidelijk zichtbaar. :unsure:

De continue vermoeidheid begint wel te wennen maar ik durf 's nachts weleens wat te stressen als ik weet dat ik de volgende dag veel op de baan moet zijn. Zoals ik straks ook nog 2 uur op de baan moet. Ik hoop maar dat ik op een dag eens niet tegen een boom kleef. Met mijn excuses voor de bewoording.
Probeer elkaar af te wisselen, hier hebben we dat ook de eerste jaren gedaan.
Ik deed de nacht voor mijn vrije dag of als ik wist dat ik een kalme werkdag had en omgekeerd.
We hebben zelfs af en toe apart geslapen, puur omdat je af en toe je nachtrust broodnodig hebt.

Deed goed voor beide.
Nu wachten tot de jongste hier doorslaapt.

Ik denk dat je “(toekomstige)” beter weghaalt uit de thread naam al je dat hier allemaal leest 😅 Kan nogal wat mensen afschrikken 😝

nu die kan kruipen is dat echt een ramp in bed. Rolt zich op de buik, duwt haar lakens omhoog met de poep en hoppa we staan recht

Hoh ja, maar ondanks alle miserie weet je niet wat echte liefde is als je geen kinderen hebt.

Geef je volledig gelijk, maar het schrikt hier wel wat af. Ik heb toch wel geluk met die van mij als ik het zo zie. Misschien 2-3 keer per jaar ziek en slaapt al door vanaf hij 6 weken was. Hopelijk doet de tweede binnenkort het ook zo goed 😝

Geef je volledig gelijk, maar het schrikt hier wel wat af. Ik heb toch wel geluk met die van mij als ik het zo zie. Misschien 2-3 keer per jaar ziek en slaapt al door vanaf hij 6 weken was. Hopelijk doet de tweede binnenkort het ook zo goed 😝

Idem, oudste van 4 jaar heeft 1 x ziekenhuis gelegen met longontsteking voor een dag of 4 en voor de rest af en toe snotvalling. Sliep ook door na 6 weken. Sporadisch wordt hem is wakker maar dan is dat meestal om pipi te doen, nadien terug in zijn bed en slaapt verder.

Dochter van bijna 1 jaar en nog niet ziek geweest sindsdien, gaat ook niet naar de creche en sliep ook door vanaf 6 weken.

Sinds vorige maand komen er wel tandjes piepen en dan durft ze al wel is een uurtje wenen 's nachts (1 x per week ofzo) maar als het dat maar is, geen probleem.

Hier beginnen ondertussen de problemen zich wat op te stapelen.
Koemelkallergie
Missende techniek om van flesje te kunnen drinken. En logopedie helpt niet echt (een paar tips, maar komt erop neer dat de kans heel klein is dat ze het zal leren).
Eerste ziekte (snotvalling, maar risico op RSV natuurlijk).

Bijgevolg kan ik dus nooit een flesje geven en moet mijn vrouw er dus altijd en overal bij zijn. Daarnaast moeten we ons eigen dieet ook serieus aanpassen wegens de allergie. En door die snotvalling lukken alle oefeningen amper, en slaapt ze nog slechter ook.

Zware weken achter de rug.

Toen we ondervonden dat ze ineens Engelse termen begonnen te gebruiken terwijl ze eigenlijk nog geen deftig Nederlands konden spreken, hebben we een limiet gezet op Youtube. Nu mogen ze dit nog enkel vlak voor het slapen gaan, dan zitten we er ook naast en kunnen we checken of het niet ineens grimmig wordt in het volgende filmke dat automatisch gekozen wordt.

We hadden eerst geprobeerd op Youtube om hen Nederlandstalige dingen te laten bekijken, maar dat verveelde hen redelijk snel.
CeMi / Family Toys Collector
"Bing" is ook ruim aanwezig in het nederlands youtube(kids). Dat is ook wel leuk.

onze jongste heeft een probleem met de "k"

die wil er totaal niet uitkomen... wel nog maar 2j en 3 maand oud... panikeer mss iets te rap :lol:

tippen en taltoenen tijten mama! klinkt wel hilarisch

onze jongste heeft een probleem met de "k"

die wil er totaal niet uitkomen... wel nog maar 2j en 3 maand oud... panikeer mss iets te rap :laugh:

tippen en taltoenen tijten mama! klinkt wel hilarisch
Dat komt heus wel in orde. Onze kleinste van rond diezelfde leeftijd kan ook nog niet alle letters in woorden uitspreken.

Dat komt heus wel in orde. Onze kleinste van rond diezelfde leeftijd kan ook nog niet alle letters in woorden uitspreken.
Probleem is dat we met een eerste zoontje zitten die volgens velen uitzonderlijk vroeg en goed kon spreken én articuleren..

en natuurlijk begin je automatisch te vergelijken hé

Probleem is dat we met een eerste zoontje zitten die volgens velen uitzonderlijk vroeg en goed kon spreken én articuleren..

en natuurlijk begin je automatisch te vergelijken hé
Daar kan ik volledig inkomen. Ik heb me in het begin ook veel zorgen gemaakt om de dochter, voornamelijk omdat het kindje van de meter toch al sneller mee is met alles en dergelijke. Echter heeft die wel een zusje. Gelukkig kan ik er me nu al iets makkelijker overzetten en heb ik wel het gevoel dat dit in orde komt.

Laat hem eens proberen terwijl je zijn tong naar beneden duwt!

Utred is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen
Kleine hartaanval toen ik uw naam zag verschijnen naast de topictitel bij "recent posts". :unsure:

Terug
Bovenaan