Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Opgebeld door de crèche dat ze (de zaakvoerder) morgen eens met ons wil samenzitten voor iets dat ze liever persoonlijk deed. Ze wou dus geen details geven.

De kans op goed nieuws lijkt me klein. Iemand zoiets al eens meegemaakt?
Dat vind ik toch wel vreemd dat ze daar niet meer details over wil geven.

Amai, dat zou mij toch heel nerveus maken! Hebben jullie een idee waarover het zal gaan?
Dat vind ik toch wel vreemd dat ze daar niet meer details over wil geven.
Ik heb wat aangedrongen zodat we ons geen anderhalve dag moeten zorgen maken.

Kennelijk was ze die woensdag dus een hele dag aan het huilen, en ook uit haar bed gekropen, waarna een van de meisjes die er werken haar op een "wilde manier" in bed had gelegd. Exact wat dat inhoudt weet ik niet, maar het was kennelijk grensoverschrijdend , een 2de meisje heeft dat ook meteen gezegd en de uitbater heeft na bekijken van de camerabeelden de eerste op staande voet ontslagen en het gemeld aan Agentschap Opgroeien. Kennelijk was ze er ook al attent op gemaakt dat ze veel te veel tegen de kinderen riep.

Kennelijk maakt het 2de meisje, dat wel juist handelde (en waarvan we een goede indruk hebben) zich ook zorgen dat we op haar kwaad gaan zijn, misschien daarmee dat ze het ons liever niet meteen zei.

Jezus toch.

Kennelijk was ze die woensdag dus een hele dag aan het huilen, en ook uit haar bed gekropen, waarna een van de meisjes die er werken haar op een "wilde manier" in bed had gelegd. Exact wat dat inhoudt weet ik niet, maar het was kennelijk grensoverschrijdend , een 2de meisje heeft dat ook meteen gezegd en de uitbater heeft na bekijken van de camerabeelden de eerste op staande voet ontslagen en het gemeld aan Agentschap Opgroeien. Kennelijk was ze er ook al attent op gemaakt dat ze veel te veel tegen de kinderen riep.

Kennelijk maakt het 2de meisje, dat wel juist handelde (en waarvan we een goede indruk hebben) zich ook zorgen dat we op haar kwaad gaan zijn, misschien daarmee dat ze het ons liever niet meteen zei.

Jezus toch.
Dan heeft de uitbater met die medewerkster toch correct gehandeld, maar wel beangstigend dat die ontslagen medewerkster zo wild je dochter in bed heeft gezwierd. Gelukkig had ze er niets aan overgehouden. Maar die horrorverhalen over kinderen met letsels of erger door mishandelingen in kinderdagverblijven komen wel binnen.

Dan heeft de uitbater met die medewerkster toch correct gehandeld, maar wel beangstigend dat die ontslagen medewerkster zo wild je dochter in bed heeft gezwierd. Gelukkig had ze er niets aan overgehouden. Maar die horrorverhalen over kinderen met letsels of erger door mishandelingen in kinderdagverblijven komen wel binnen.
Onze dochter is bijna 2 jaar en stevig gebouwd, ik ben blij dat die medewerkster er nog niet was toen ze net naar de crèche ging.

Maar gisteren of woensdagavond viel het me op dat ik mijn stem wat verhief omdat ze met haar eten aan het gooien was, en dan begon ze meteen redelijk hysterisch te schreeuwen. Ik weet nog dat ik me afvroeg of dat "terrible two"-gedrag was, maar nu valt de puzzel wel in elkaar. Ja ik ben er echt niet goed van eigenlijk. Mijn vrouw zou onze dochter gaan ophalen na haar werk, hoop dat zij haar gaat kalm kunnen houden.

Onze dochter is bijna 2 jaar en stevig gebouwd, ik ben blij dat die medewerkster er nog niet was toen ze net naar de crèche ging.

Maar gisteren of woensdagavond viel het me op dat ik mijn stem wat verhief omdat ze met haar eten aan het gooien was, en dan begon ze meteen redelijk hysterisch te schreeuwen. Ik weet nog dat ik me afvroeg of dat "terrible two"-gedrag was, maar nu valt de puzzel wel in elkaar. Ja ik ben er echt niet goed van eigenlijk. Mijn vrouw zou onze dochter gaan ophalen na haar werk, hoop dat zij haar gaat kalm kunnen houden.
Van wat ik lees heeft de uitbater correct gehandeld, maar had dit wel kordater gecommuniceerd mogen worden.

Deze week weer een afspraak gehad bij de NKO in het ziekenhuis.

Gehoor toch niet zo goed als op de laatste test (augustus vorig jaar), dus misschien toch een hoorapparaat nodig en, het is wel niet dringend, toch nog eens een objectieve test doen maar daarvoor moet ze in slaap plus indien nodig, weer buisjes want de vorige zijn eruit. Oortjes waren wel fysiek in orde. Weer bij af dus en weer onzekerheid over hoeveel dochterlief nu effectief hoort. Bah!

Jezus toch.
Shit man, goed dat de uitbaatster correct gehandeld heeft, maar dit gaat wel over je kind. Die betrokken is bij foutief gedrag. Neem zeker de ruimte om daarvan te bekomen en je dochter veiligheid te bieden.

We zitten in de fase waarin ze leert kruipen maar eigenlijk gewoon achteruit gaat en dan begint te panikeren als ze vast zit onder de kast/zetel/tafel :crazy: :love:

Ge kunt er nog altijd eentje bijmaken zodat ge verzekerd zijt van kleuterplezier als de laatste (ge had er toch 4?) ook wat ouder wordt. :tongue:
Al over nagedacht ze, maar na de kleuterfase beginnen die mannen ook echt op te brengen door ze in huis aan het werk te zetten. Heb nu een goede werkploeg van 4 met alles mooi verdeeld. Die 5de gaat dan niets te doen hebben en da's ook niet fair.

Al over nagedacht ze, maar na de kleuterfase beginnen die mannen ook echt op te brengen door ze in huis aan het werk te zetten. Heb nu een goede werkploeg van 4 met alles mooi verdeeld. Die 5de gaat dan niets te doen hebben en da's ook niet fair.
Ge kunt nog altijd ne t-shirt fabriek of zo beginnen. :unsure:

Dochterlief (3.5 jaar) had voor vaderdag zelf het tekstje voor het kaartje verzonnen:
"
Liefste papa,
ik vind het leuk om jou te zien.
Je bent de liefste van al mijn vriendjes
Veel liefde
"
Het is een beetje een vreemde manier om appreciatie te beschrijven, maar ik vond het oprecht heel mooi om te horen (ze heeft het ook "voorgelezen" :p).

Is dat nu niet een héél vreemde datum? :p
Nogal nutteloos om voor de zomer een wenmoment te doen...
Er is aansluitend op 28/8 ook nog eens een "piepmomentje" om een kijkje te nemen in de nieuwe klas.

Ik vind het ook een vreemde datum en ook vrij "laat" dat ze het laten weten maar bon, das een andere discussie :)

Er is aansluitend op 28/8 ook nog eens een "piepmomentje" om een kijkje te nemen in de nieuwe klas.

Ik vind het ook een vreemde datum en ook vrij "laat" dat ze het laten weten maar bon, das een andere discussie :)
Hier was het eigenlijk andersom, in juni eens gaan kijken en dan in augustus in de klas een kennismaking met de klasgenootjes en juffrouw (dus zonder de "oude" instappers)

Iemand ervaring met www.babyballers.be? Zou zoiets zinnig zijn voor een 2,5 jarige of is dat nog veel te vroeg?
Zelf geen ervaring, maar collega stuurde zijn zoontje daar naartoe.
Als ik naar onze dochter kijk, denk ik niet dat ze zich daar lang genoeg zou kunnen amuseren voor puur met een bal te spelen. Hier ging ze naar "beweegschool" waar ze ook met een bal kon spelen, maar ook een hele hoop andere dingen.

Ugh, onthaalmoeder van ons dochtertje was twee weken geleden ziek geworden, krijgen nu bericht dat ze al minstens tot augustus niet zal opendoen...
Was in november en december ook al 6 weken ziek geweest.

Terug
Bovenaan