Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze dochter is bijna 2 jaar en stevig gebouwd, ik ben blij dat die medewerkster er nog niet was toen ze net naar de crèche ging.

Maar gisteren of woensdagavond viel het me op dat ik mijn stem wat verhief omdat ze met haar eten aan het gooien was, en dan begon ze meteen redelijk hysterisch te schreeuwen. Ik weet nog dat ik me afvroeg of dat "terrible two"-gedrag was, maar nu valt de puzzel wel in elkaar. Ja ik ben er echt niet goed van eigenlijk. Mijn vrouw zou onze dochter gaan ophalen na haar werk, hoop dat zij haar gaat kalm kunnen houden.
Zoiets wil je niet meemaken he.
Hoe was het aansluitend gesprek zaterdag nog? Heb je meer info gekregen?

Als de dochter hier eindelijk weer op een deftig uur in bed is, is het de zoon die niet wil slapen. Kan dat nu eens nooit in sync zijn?

Ons dochter vertelde zelf een verhaaltje voor het slapengaan:
"Er was eens een prinses. Ze had pijn. En toen was ze beter. Einde!"

Toen ik haar dan vroeg hoe ze dan beter werd: "Door een kusje van mama natuurlijk." :laugh:

Iemand ervaring met www.babyballers.be? Zou zoiets zinnig zijn voor een 2,5 jarige of is dat nog veel te vroeg?
Mijn zoontje heeft dat een jaar gedaan, was toen 1.5. Wat echt véél te vroeg was. 😂 Heel druk en chaotisch waren die 'lessen'. Uiteindelijk was dat gewoon een hoop peuters die door elkaar liepen. Vanaf 3-4 jaar zal dat wel al een pak beter gaan wellicht. Ik zou nog een jaartje wachten.

Bon, nu onzen oudsten versneld naar het eerste leerjaar mag overgaan: hebben jullie soms tips voor een goede boekentas? Liefst niet te duur (je vindt er vlotjes van 150-200 euro, WTF :wtf:), maar toch wel een beetje stevig/kwaliteitsvol, zodat ze hopelijk toch efkes meegaat.
Hier een deftige, lederen boekentas gekocht: na 1 dag wou ze ze al niet meer dragen "want ik wil eentje met wieletjes zoals de andere kindjes van mijn klas". Efkes overlegd met een andere mama die oudere kinderen heeft en ze zei dat ze echt wel veel moeten meesleuren regelmatig en ze absoluut aanraadt om er idd eentje met wieltjes te kopen. 2dehand een Kipling van rond de 50 euro aangeschaft, behalve dat de stang niet meer goed uitschuift is daar niets aan te zien. Ik ben ook van mening dat die nu een paar jaar zal mogen meegaan (3j) en ze daarna een andere mag kiezen. Ik zou dus aanraden om er eentje 2dehands te scoren met wieletjes.

Zoiets wil je niet meemaken he.
Hoe was het aansluitend gesprek zaterdag nog? Heb je meer info gekregen?
Ik denk dat we via de telefoon wel alles hebben gehoord, we zijn dan ook niet geweest. Even laten bezinken, en mijn vrouw gaat met de dochter naar de dokter gaan deze donderdag. Ik denk dat er fysiek geen probleem is, maar psychologisch geen idee. Nu twijfel je bij alles natuurlijk of dat "terrible two" moet voorstellen of ze dit doet uit een soort trauma.

Enige dat we nog hadden kunnen doen denk ik, is zelf die camerabeelden bekijken, maar eerlijk gezegd sta ik er niet voor te springen.

Bon, nu onzen oudsten versneld naar het eerste leerjaar mag overgaan: hebben jullie soms tips voor een goede boekentas? Liefst niet te duur (je vindt er vlotjes van 150-200 euro, WTF :wtf:), maar toch wel een beetje stevig/kwaliteitsvol, zodat ze hopelijk toch efkes meegaat.
Hier lopen ze beide met deze, gaat nu 2 jaar mee en waarschijnlijk nog een derde.
Ik verschiet er wel van, ze zijn er niet bepaald voorzichtig mee...

Ik ben er vannacht eindelijk eens in geslaagd onze zoon van 9 maand geen fles meer te geven 's nachts.
Mijn oververmoeide vriendin gebruikt nog elke nacht de borst om hem stil te krijgen, maar we wisselen af. Eén nacht slaapt zij bij hem, de volgende nacht ik. Ik geef dan dus normaal de fles. Meestal is er gewoon geen doen aan: hysterisch huilen, half uur aan een stuk, tot je hem iets van melk geeft en dan wordt het compleet stil. De indruk tot nu was dus ook dat hij er echt behoefte aan had. Maar nu is hij dus 9 maand; de grensleeftijd waarvan men zegt dat je vanaf dan 's nachts geen melk meer hoeft aan te bieden op zijn vraag.

Mijn vriendin kan het voorlopig niet opbrengen om de moeite te doen om hem in slaap te sussen zonder melk, en ik denk dat ons zoontje bij haar ook veel meer aandringt door de directe toegang tot moedermelk.

Hij werd twee keer wakker, eerste keer in slaap gekregen door enkele minuutjes te wandelen, tweede keer zelfs gewoon in bed blijven liggen.

Oef, eindelijk lijkt er een beetje licht aan het einde van onze tunnel. Het slaaptekort is aan het wegen.

Enige dat we nog hadden kunnen doen denk ik, is zelf die camerabeelden bekijken, maar eerlijk gezegd sta ik er niet voor te springen.
Rotsituatie! Maar zou je dat niet beter wel doen, hoe lastig dat ook is...?
Anders ga je nog lang piekeren over wat er juist gebeurd is + afhankelijk van de beelden weet je ook wat de verdere stappen best zijn.

Binnen x-aantal weken ga je waarschijnlijk de beelden niet meer kunnen bekijken.

Hier een deftige, lederen boekentas gekocht: na 1 dag wou ze ze al niet meer dragen "want ik wil eentje met wieletjes zoals de andere kindjes van mijn klas". Efkes overlegd met een andere mama die oudere kinderen heeft en ze zei dat ze echt wel veel moeten meesleuren regelmatig en ze absoluut aanraadt om er idd eentje met wieltjes te kopen. 2dehand een Kipling van rond de 50 euro aangeschaft, behalve dat de stang niet meer goed uitschuift is daar niets aan te zien. Ik ben ook van mening dat die nu een paar jaar zal mogen meegaan (3j) en ze daarna een andere mag kiezen. Ik zou dus aanraden om er eentje 2dehands te scoren met wieletjes.
hier had de oudste er een met wieltjes uitgekozen en dat was een ramp: onhandig, ambetant als ge het dan toch op de rug draagt en geen enkel ander kind had dat. Veel moeten ze hier ook niet meesleuren. Dus ik zou dat dan weer niet aanraden :v

na een dik halfjaar heb ik hem dan een goedkope boekentas gekocht op vintes als vervanging (eentje van super mario) en die heeft ondertussen ook het 2de leerjaar overleeft in een deftige staat dus zal nog een jaartje meegaan. In het 4de zal ik wel een nieuwe kopen - maar tzal ook geen duren zijn (edit: deze: https://www.promobutler.be/nl/colru...uper-mario-boekentas-schoolgerief?id=10138835 kvoel mij al direct een goei moeder zie :D)

Ik denk dat we via de telefoon wel alles hebben gehoord, we zijn dan ook niet geweest. Even laten bezinken, en mijn vrouw gaat met de dochter naar de dokter gaan deze donderdag. Ik denk dat er fysiek geen probleem is, maar psychologisch geen idee. Nu twijfel je bij alles natuurlijk of dat "terrible two" moet voorstellen of ze dit doet uit een soort trauma.

Ik zou toch ook opteren om die beelden daadwerkelijk zelf te kunnen zien. Dan weet je exact wat er gebeurd is.

Hoe dan ook, veel courage!

Rotsituatie! Maar zou je dat niet beter wel doen, hoe lastig dat ook is...?
Anders ga je nog lang piekeren over wat er juist gebeurd is + afhankelijk van de beelden weet je ook wat de verdere stappen best zijn.

Binnen x-aantal weken ga je waarschijnlijk de beelden niet meer kunnen bekijken.
Ik zou toch ook opteren om die beelden daadwerkelijk zelf te kunnen zien. Dan weet je exact wat er gebeurd is.

Hoe dan ook, veel courage!

Ja, ik ben er nog niet uit hoor. Enerzijds wil je wel weten hoe het zit, anderzijds is het gebeurd, en de verantwoordelijke heeft haar ontslag gekregen.

Iemand ervaring met www.babyballers.be? Zou zoiets zinnig zijn voor een 2,5 jarige of is dat nog veel te vroeg?

Jammer om te horen dat het blijkbaar geen aanrader is. Onze dochter is momenteel 1 jaar en 5 maanden en we achteraan om die daar begin 2025 (dan wordt ze net 2) naartoe te sturen. Want die is echt WILD van met de bal spelen. Stampen, gooien, brengen, rondlopen,... Als ze een bal ziet, is ze al enthousiast.

Dit lijkt een alternatief:

Iemand hier ervaring mee?

Night terror bij de oudste te midden de nacht + de jongste die klaarwakker was tot 03:30.

Topnacht, overleven op welgeteld 2.5h slaap :crazy:

Ik ben er vannacht eindelijk eens in geslaagd onze zoon van 9 maand geen fles meer te geven 's nachts.
Mijn oververmoeide vriendin gebruikt nog elke nacht de borst om hem stil te krijgen, maar we wisselen af. Eén nacht slaapt zij bij hem, de volgende nacht ik. Ik geef dan dus normaal de fles. Meestal is er gewoon geen doen aan: hysterisch huilen, half uur aan een stuk, tot je hem iets van melk geeft en dan wordt het compleet stil. De indruk tot nu was dus ook dat hij er echt behoefte aan had. Maar nu is hij dus 9 maand; de grensleeftijd waarvan men zegt dat je vanaf dan 's nachts geen melk meer hoeft aan te bieden op zijn vraag.

Mijn vriendin kan het voorlopig niet opbrengen om de moeite te doen om hem in slaap te sussen zonder melk, en ik denk dat ons zoontje bij haar ook veel meer aandringt door de directe toegang tot moedermelk.

Hij werd twee keer wakker, eerste keer in slaap gekregen door enkele minuutjes te wandelen, tweede keer zelfs gewoon in bed blijven liggen.

Oef, eindelijk lijkt er een beetje licht aan het einde van onze tunnel. Het slaaptekort is aan het wegen.
Ik gaf tot voor dit weekend ook nog steeds meermaals bv ‘s nachts. Vorige consultatie bij kind&gezin zei de arts al dat het een kwestie ging zijn van het gewoon niet meer te doen en daarin consequent te zijn. Er wel bij gaan als hij wakker wordt, hem eventueel troosten en herhalen. Idealiter ook de papa ipv de mama omdat de baby anders de melk ruikt. Ik had toen gezegd dat ik het wel nog tot 1 jaar wou blijven doen en dan wel verder zou zien. Hoewel je weet dat nachtvoedingen dan niet meer nodig zijn, is het makkelijker om hem even 10-20 minuutjes aan te leggen ipv te laten wenen en het risico te lopen dat grote broer ervan wakker wordt en dan slaapt er niemand. Maar de gebroken nachten, met 2-3 voedingen begonnen ook echt wel te wegen. Hij is nu op 17 mei 1 jaar geworden en het is toch welletjes geweest. Sinds dit weekend geef ik voor middernacht nog een voeding en nadien als hij wakker wordt jaag ik mijn man uit bed en mag hij het oplossen 😅

Vreselijke situatie @Sylverscythe, ik zou met mezelf effe gene blijf weten.

Ik volg toch ook de rest hierboven. Persoonlijk zou ik ook de beelden bekijken als dat kan, al is het maar om exact te weten wat er gebeurd is om in te schatten wat uw kind moet verwerken (fysiek of mentaal).

Klacht indienen is er nog eentje, maar daar is vast ook niemand mee geholpen en zit je weer met een hoop procedures en lijdensweg.
En dit zou ik ook doen als het aan de orde is. Ik weet ook niet of dat gemeldt kan worden aan bvb kind en gezin?
Zo een mensen horen hard aangepakt te worden imo. Voor hetzelfde geld is die nu aan het solliciteren in een andere crèche...

Ik zou daarmee toch ook naar de politie stappen en klacht indienen hoor. Voor 't zelfde geld begint die morgen inderdaad alweer in een andere crèche, gezien de tekorten in die sector.

En dit zou ik ook doen als het aan de orde is. Ik weet ook niet of dat gemeldt kan worden aan bvb kind en gezin?
Zo een mensen horen hard aangepakt te worden imo. Voor hetzelfde geld is die nu aan het solliciteren in een andere crèche...
Ik zou daarmee toch ook naar de politie stappen en klacht indienen hoor. Voor 't zelfde geld begint die morgen inderdaad alweer in een andere crèche, gezien de tekorten in die sector.
De uitbaatster van de crèche heeft meldingsplicht, dus dat is doorgegeven aan Departement Zorg of hoe ze nu ook heten.

'S nachts heb ik borstvoeding blijven geven tot ze 19 maanden was, toen sliep ze eindelijk door. Bij ons ging dat vrij cva eigenlijk. Wanneer ze begon te wenen, haalde mijn man ze uit haar bed en legde ze ze bij mij. Ze dronk dan. Na het drinken bracht ik ze weer in bed (of soms viel ik in slaap en bleef ze tussen ons, dat ook). Dat was lang zo 3x per nacht, pas vanaf 14 maanden is dit verminderd naar 2x en op 19 maanden sliep ze dus door.

Ik hou niet zo van die regeltjes. 'Nu is hij 9 maand, dus het hoeft niet meer.' Ik snap zo'n regels niet, een baby kan zelf wel aangeven wat hij nodig heeft. Uiteraard wel in de mate van het mogelijke, wat haalbaar is voor de ouders. Zelf was ik er wel van overtuigd dat onze werking voor ons allemaal het beste was. Ik kon half doorslapen, mijn man moest alleen maar telkens opstaan om haar eruit te halen en dat was het. Mijn man kon wel weer in 10 seconden in slaap zijn, die heeft niet veel nodig. (Ze deed hier ook geen kakapampers dus no way dat ik haar pamper dan ververste hoor 's nachts :p).

Terug
Bovenaan