Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vandaag als uitgestelde vaderdag naar Bellewaerde getrokken met het gezin. Nooit meer. Alle A-attracties waren 60+' wachten. Zelfs stomme, oubollige attracties die op de kermis thuishoren waren makkelijk 15+' wachten. Toppunt was die nieuwe waterattractie Amazonia, 120' wachten. Ja dag!
Warmste en mooiste dag van de week en dan nog een zondag. Dat heb je jezelf aangedaan. :D

We zijn ooit eens op een regenachtige oktoberzaterdag naar Plopsaland gegaan en ik ben toen vijf keer naar Ride to Happiness geweest omdat het er zo kalm was.

Wij doen alleen pretparken op pedagogische studiedagen of bij minder weer. Vorige zomer op een dag met een toevalligheid in Plopsaland verzeilt geraakt kort na de middag, in Juli dan nog, waar ze die dag slecht weer gaven - natuurlijk geen druppel regen gevallen die dag. Nergens aanschuiven, alle attracties op 1 namiddag gedaan, zelfs de boomstammetjes 3x na mekaar gedaan :D

Ik kan dat anders niet opbrengen om naar een pretpark te gaan, die wachttijden zijn om zot te worden. Wat heb je nog aan zo een dag.

Laatst bewerkt:
Wij doen alleen pretparken op pedagogische studiedagen of bij minder weer. Vorige zomer met een toevalligheid in Plopsaland verzeilt geraakt kort na de middag, in Juli dan nog, waar ze die dag slecht weer gaven - natuurlijk geen druppel regen gevallen die dag. Nergens aanschuiven, alle attracties op 1 namiddag gedaan, zelfs de boomstammetjes 3x na mekaar gedaan :D

Ik kan dat anders niet opbrengen om naar een pretpark te gaan, die wachttijden zijn om zot te worden. Wat heb je nog aan zo een dag.
Zeker een Plopsaland. Een Efteling is nog doenbaar met die wachttijden omdat het groot is en je nog even in het Sprookjesbos kan verdwalen, al zal dat met een tiener natuurlijk niet meer pakken.

We nemen alleszins geen abonnement meer op de Efteling. Onze dochter moet dit keer mee betalen (vanaf 4) en de prijzen zijn serieus opgeslagen.

Als de kinderen nog geen grote toetsen/examens hebben is een weekend in juni een aanrader. Meestal (🤞) goed weer maar amper volk door de blokperiode.

Wij zijn zaterdag 15 juni naar Bobbejaanland geweest, veel attracties hadden amper 5 min wachttijd. Zelf liep ik er natuurlijk bij als zakkenbewaarder 🤰.
We hebben geluk gehad dat het zonnig was en de regen pas uitbrak op de terugweg.

We hebben een Uppababy Vista V2 buggy die echt ontzettend stevig is en een grote mand heeft onderaan. Er wordt dagelijks bijna 2u mee gewandeld en is echt top. Alleen is die absoluut te lomp om mee op vakantie te nemen.

We hebben ook een Haucke loopbuggy voor als mijn vriend hem meeneemt om te gaan lopen of als we off road gaan wandelen. Ook zeker tevreden van maar te lomp om mee op vakantie te nemen.

Wij hebben een draagzak van Ergobaby, ik denk de Omni Breeze. Dat vond de baby in het begin wel leuk maar nu wilt die meer bewegingsvrijheid. Die zit geen seconde stil en die wilt daar ook niet in slapen.

We willen graag een compacte buggy omdat die inderdaad mee in het vliegtuig moet. We gaan al zeker naar Kroatië als hij 1jaar is en naar Canada wanneer hij 1,5jaar is. Heel veel zelf stappen zal hij dan nog niet doen veronderstel ik.
Moet die buggy compact zijn?
Wij hadden een heel compacte mee op de vlieger maar toen ik er andere zag uitkomen leken mij die niet de compacte variant te zijn.
Heb bij ryanair ook geen afmetingen gezien waar de buggy aan moet voldoen.

Over draagzakken het volgende.
Wij hebben de onze initieel minder gebruikt dan gedacht maar gebruiken die ondertussen veel meer dan we hadden gedacht.
Ook zonet meegehad op vakantie.
Heb er serieuze beklimmingen mee gedaan op trails waarvan we het niet hadden verwacht :p.
Ze kan er wel steeds minder lang in, ze beweegt te graag.
Op zich is het niet echt belastend voor mij (11kg peuter), belangrijk is wel dat je hem goed aan hebt en de juiste gebruikt voor de weersomstandigheden.

Moet die buggy compact zijn?
Wij hadden een heel compacte mee op de vlieger maar toen ik er andere zag uitkomen leken mij die niet de compacte variant te zijn.
Heb bij ryanair ook geen afmetingen gezien waar de buggy aan moet voldoen.

Over draagzakken het volgende.
Wij hebben de onze initieel minder gebruikt dan gedacht maar gebruiken die ondertussen veel meer dan we hadden gedacht.
Ook zonet meegehad op vakantie.
Heb er serieuze beklimmingen mee gedaan op trails waarvan we het niet hadden verwacht :p.
Ze kan er wel steeds minder lang in, ze beweegt te graag.
Op zich is het niet echt belastend voor mij (11kg peuter), belangrijk is wel dat je hem goed aan hebt en de juiste gebruikt voor de weersomstandigheden.
Er is geen formaat voor een buggy, die worden normaal sowieso gratis mee in het ruim gestoken (zelfs bij Ryan Air).

Of je kind(eren) door de week 1 dag niet naar school sturen en dan richting pretpark gaan :sneaky:

Een maandje geleden de oudste zo verrast op een doordeweekse dag door naar de Efteling te gaan vanwege haar communie. Het was druk maar niet super druk en de wachttijden vielen goed mee.

Ze krijgen toch 5 snipperdagen die gewettigd zijn qua afwezigheid. Kan je beter gebruik van maken :LOL:

Ik heb er al zelfs gezien met volledige Stokkke's met wieg en etc. Die steken dat zonder problemen allemaal in het ruim.

Als de kinderen nog geen grote toetsen/examens hebben is een weekend in juni een aanrader. Meestal (🤞) goed weer maar amper volk door de blokperiode.

Wij zijn zaterdag 15 juni naar Bobbejaanland geweest, veel attracties hadden amper 5 min wachttijd. Zelf liep ik er natuurlijk bij als zakkenbewaarder 🤰.
We hebben geluk gehad dat het zonnig was en de regen pas uitbrak op de terugweg.
Wij gaan op 11/7 naar Plopsaland (voor de eerste keer) hopelijk valt het dan ook mee qua wachttijden 🤞

Of je kind(eren) door de week 1 dag niet naar school sturen en dan richting pretpark gaan :sneaky:

Een maandje geleden de oudste zo verrast op een doordeweekse dag door naar de Efteling te gaan vanwege haar communie. Het was druk maar niet super druk en de wachttijden vielen goed mee.

Ze krijgen toch 5 snipperdagen die gewettigd zijn qua afwezigheid. Kan je beter gebruik van maken :LOL:
En je leert ze er direct bij dat het absoluut geen probleem is om te spijbelen van school. Kunnen ze later handig gebruik van maken.

Afgelopen jaar ook heel wat verhalen gehoord van ouders die respect voor school echt een rang lager zetten dan hun eigen willetje.

Enkele voorbeelden:
- Een ouder die 's ochtends komt zeggen dat haar dochter niet mee naar het zwembad wou omdat het teveel regent (eerste les: zwembad). Ze stelde voor om haar kind zelf te voeren naar het zwembad. School weigerde en omdat het kind zogezegd enorm koppig was, ging als compromis de mama klaar staan op 100 meter van school, omdat daar de auto geparkeerd stond, zodat de klasdruk ging werken. Toen de klas daar aankwam, was er geen auto te zien. Mama was doorgereden naar het zwembad en had het kind daar, zonder begeleiding, afgezet.
- een kind moest naar het toilet op een uitstap. Mama was mee en had dat niet voorzien, want "de vochtige doekjes zaten in de rugzak die ze op de slaapplaats achtergelaten hadden" en dus ging de mama naar de kampplaats. (kind heeft geen enkel gekend medisch probleem)
- een ander kind had een medisch attest dat het kind ziek was. Niet een keer, niet twee keer, maar hééél vaak bij elk momentje dat er stress zou kunnen zijn. Is pas gestopt toen we
was dat de rijd het niet kunnen vond dat hun kind door de (matige) regen te voet naar het zwembad moest en dan,

Wij gaan op 11/7 naar Plopsaland (voor de eerste keer) hopelijk valt het dan ook mee qua wachttijden 🤞
vergeet dat maar... Zou Plopsaland in de zomer écht afraden. Zelfs als het regent zal het daar druk zijn, enkel als er stortregen voorspeld wordt niet. Als de kinderen klein zijn en ze met elke attractie tevreden zijn, ga dan voor ofwel:
- De Sierk (De Haan), een toppark die een redelijke maximumcapaciteit aanhoudt
- de combinatie van de (klein, maar fijne) zoo van Rijsel met het vlak ernaast gelegen "attractiepark" (met allemaal kermisattracties).

Ook de Zonnegloed is daar in de streek best fijn.

Collega van mij is ook eens twee dagen voor het schooljaar stopte op reis vertrokken met haar kinderen omdat het haar meer dan 500 euro uitspaarde. Hoewel ik dat begrijp, vind ik dat ook ergens een dubbele ten aanzien van de school en dat kan heel onrespectvol overkomen. Die twee laatste schooldagen zijn zelden de belangrijkste dagen, maar je zet de deur wel op een kier om je kind te pas en te onpas van school te houden omdat het je goed uitkomt.

Met kleuters is dat nog zo erg niet, maar kinderen van de lage school is nog wel wat anders.

Collega van mij is ook eens twee dagen voor het schooljaar stopte op reis vertrokken met haar kinderen omdat het haar meer dan 500 euro uitspaarde. Hoewel ik dat begrijp, vind ik dat ook ergens een dubbele ten aanzien van de school en dat kan heel onrespectvol overkomen. Die twee laatste schooldagen zijn zelden de belangrijkste dagen, maar je zet de deur wel op een kier om je kind te pas en te onpas van school te houden omdat het je goed uitkomt.

Met kleuters is dat nog zo erg niet, maar kinderen van de lage school is nog wel wat anders.
Kleuters hebben nog geen (voltijdse) schoolplicht, dus daar beschouwt de overheid dat ook niet als erg. En is het voor de leerkracht ook in de praktijk veel minder een probleem.

Zélfs op het einde van het jaar is dat voor in de lagere school al een groter probleem, omdat het daar zoals je zegt een soort van precedent schept. Want 2 dagen voor het einde van het schooljaar of 2 dagen voor het begin van de paasvakantie, dat is voor sommigen maar een klein verschil.

(en ja, wij zitten er zelf mee gekloot, de kans is héél groot dat men volgend jaar 30 juni collectief vrijaf zal geven (gezien het een maandag is en sowieso dan maar een halve dag school zou zijn), maar kunnen daar nu nog niet op rekenen.

Kleuters hebben nog geen (voltijdse) schoolplicht, dus daar beschouwt de overheid dat ook niet als erg. En is het voor de leerkracht ook in de praktijk veel minder een probleem.

Zélfs op het einde van het jaar is dat voor in de lagere school al een groter probleem, omdat het daar zoals je zegt een soort van precedent schept. Want 2 dagen voor het einde van het schooljaar of 2 dagen voor het begin van de paasvakantie, dat is voor sommigen maar een klein verschil.

(en ja, wij zitten er zelf mee gekloot, de kans is héél groot dat men volgend jaar 30 juni collectief vrijaf zal geven (gezien het een maandag is en sowieso dan maar een halve dag school zou zijn), maar kunnen daar nu nog niet op rekenen.

Mes snijdt dan wel aan 2 kanten natuurlijk, dan moeten ze ook de dagen vullen tot vrijdagavond...

Ik heb trouwens ook weet van een leerkracht die de laatste schoolweek altijd ziek is samen ziek is met haar 2 kinderen.

vergeet dat maar... Zou Plopsaland in de zomer écht afraden. Zelfs als het regent zal het daar druk zijn, enkel als er stortregen voorspeld wordt niet. Als de kinderen klein zijn en ze met elke attractie tevreden zijn, ga dan voor ofwel:
- de combinatie van de (klein, maar fijne) zoo van Rijsel met het vlak ernaast gelegen "attractiepark" (met allemaal kermisattracties).

Wij zijn vorig jaar eind augustus geweest, op een donderdag. Regenachtige start van de dag maar langzaam open getrokken, heel kalme dag gehad.

Zeer lage wachttijden, denk dat alleen de draak een tiental minuten aanschuiven was.

Dit jaar weer naar de kust. Je tips op geschreven om nog eens te bekijken als uitstap!

we gaan dat "laatste week verhaal" nu toch ook niet overdrijven he. Respectloos vind ik toch een heel groot woord wanneer de toetsenmappen op 24 juni worden meegegeven, er op 25 juni oudercontact is en de volgende dagen het is van "we gaan de klas kuisen" of "we gaan ons wat amuseren op het provinciaal domein".

Om dan nog te zwijgen van het middelbaar waar het op vrijdag 21 juni het laatste examen is en ze terug verwacht worden op donderdag 28 juni om het rapportje op te halen. Komkomkom. Schoolplicht allemaal goed en wel maar als het is om wat rond te lummelen moeten we ook niet te gek doen e.

(en nee, ik ben niet iemand van "die ouders" die vroeger vertrekt want gebonden aan de periode rond 21 juli ,maar ik begrijp wel dat het gebeurt. zeker op het einde van het schooljaar)

Onze dochter was dit weekend al even op de sukkel/iets aan het broeden. Sinds gisterenavond kortademigheid, hoesten, slijm en koorts.

Ik haat aerosolen :crazy:

Dagje thuis, hopelijk snel terug de oude.
Hier ook weer prijs, al sinds zaterdagmiddag. Vandaag nog thuisgehouden van de creche. Deze ochtend nog koorts, perdolan, en de hele dag goed doorgekomen zonder koorts. En om 17u weer prijs :(. Hopelijk was het effectief de laatste koortsdag. Anders zal het toch nog een doktersbezoek worden :(

Mes snijdt dan wel aan 2 kanten natuurlijk, dan moeten ze ook de dagen vullen tot vrijdagavond...

Ik heb trouwens ook weet van een leerkracht die de laatste schoolweek altijd ziek is samen ziek is met haar 2 kinderen.
Tuurlijk kan dat laatste niet, maar er zitten rotte appels overal, hé. En ja, de dagen worden in het lager zonder twijfel gevuld. In het middelbaar niet, maar daar is het ook geen probleem als je niet aanwezig bent als er niks meer is.

we gaan dat "laatste week verhaal" nu toch ook niet overdrijven he. Respectloos vind ik toch een heel groot woord wanneer de toetsenmappen op 24 juni worden meegegeven, er op 25 juni oudercontact is en de volgende dagen het is van "we gaan de klas kuisen" of "we gaan ons wat amuseren op het provinciaal domein".
Bij ons zijn de rapporten (allez, bij ons zijn dat evaluaties) vorige week al meegegeven en is het oudercontact vandaag. En ja, de klas wordt gekuisd maar ook dat is nuttig. Of is het dan goed om te leren dat je bank en samen de klas opruimen minderwaardig is?

Goh, wij gaan al jaren in de zomer naar Plopsaland en hebben ondervonden dat er niet echt een lijn in te trekken is en het door de week al bij al nog meevalt meestal. Woensdagen zijn meestal drukker omdat het dan langer open is.
Vorig jaar op 21 juli, een vrijdag maar feestdag, in de namiddag op onze laatste vakantiedag nog langs daar gepasseerd. Kindjes gewaarschuwd dat het wss druk ging zijn omdat het een feestdag was en redelijk weer. Het was superrustig 🤷

Terug
Bovenaan