Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier
Pannekoek of taart vind ik nog iets anders dan chocomousse of tiramisu. Die laatste 2 zijn bv. gemaakt met rauwe eieren, tiramisu ook met sterke koffie. Voor een baby van 9 maand hoeft dat nu toch niet. Die zijn nog aan het 'leren' eten.
In het beste geval. In het slechtste geval is het gemaakt met amaretto he...

Met het kind op de trein, wanneer we remmend toekomen in het station zeikt ze door haar broek op de vloer, de moeder kermt luid 'oh nee', geen andere keus dan af te stappen en de opkuis over te laten aan iemand anders. Er staren zestig ogen door de ramen naar ons terwijl we van het perron wandelen.

Ik zal het goeie voorbeeld (proberen) geven.

Zelf geen kinderen (want single) maar wel al 5 maanden fiere peter.
Tot 5 maanden geleden was dat allemaal ver van mijn bed, maar de moment dat ik de eerste keer de baby in mijn handen kreeg… :love:

Ideale en rustige baby eigenlijk, hij is al verschillende keren mee op restaurant geweest en je hoort hem niet.
Ook al 2x dat hij dan vermoeid aan het raken is, eventjes bij mij zit en op 2min tijd in dromenland zit.
‘T moet zijn dat ik rust uitstraal :coolbrows:

De kinderboerderij (bollekeshoef) hier is vernieuwd, en is een zalige speeltuin geworden voor een 3-jarige. Gaan we deze zomer veel tijd spenderen!

Voor de aanstaande 2e verjaardag zullen we waarschijnlijk een keukentje vragen. Wat zijn jullie aanraders? Aangezien het cadeau van de grootouders is boeit de prijs niet echt :unsure:
Edit na reply van anders.: liefst hout.
Wij hebben een keukentje besteld via de webshop van Lidl. Het zit nog niet in elkaar maar normaal zijn hun producten wel van goeie kwaliteit.

Sinds enkele weken woont er ook een puber bij ons en wauw...Dat is toch heel anders dan een kleuter van 4 in huis ze. 🙈

Ik herinner me nog het pas samenwonen met mijn lief en me dan ergeren aan zijn nonchalance en het rondslingeren van zijn rommel... Dit is nu gewoon 100 keer erger. En een hoop ooggerol er ook nog eens bij.
:help:

Vanaf morgen gaat mijn dochter een week "op kamp". Een dagkamp met circusthema. Een hele hoop kinderen van de klas zitten ook in haar groepje en vandaag was het al een ontmoetingsmoment waarbij de monitoren een dansje deden. Mijn dochter deed met een vriendinnetje van de klas al heel enthousiast mee, dus dat gaat helemaal goedkomen.

En opnieuw is dat weer een beetje loslaten, want wat is ze toch groot aan het worden ...

2de nacht alleen slapen in haar kamer.
Gisteren haar uiteindelijk om middernacht terug in het peuterbed bij ons gelegd.
Het raam stond nog open voor af te koelen en ik denk dat iets van buiten haar heeft wakker gemaakt.

Vandaag hele dag weg geweest en Ron 18u in de auto in slaap gevallen natuurlijk.
Het in slaap vallen in haar kamer ging moeizaam. Maar na enige tijd en een wissel van wacht was ze weg.
Zonet is ze uit het bed gevallen. We hebben nochtans een hekje.
——///////////———
Ziet er zo uit ongeveer. Langs het smalste gat is ze eruit gekropen en op haar hoofd gevallen…
Was er snel, in bed gelegd en ze sliep direct weer. Wat extra kussens gelegd en morgen toch een 2de hekje halen.
Ze zijn verstelbaar dus kan er nog makkelijk bij.

Alweer wakker om 4:45 :crazy:
Hier was het gisteren 4u. 5 dagen op rij dat mevrouw om 3-4u een huilbui krijgt waarna ze na enkele minuten gewoon doorslaapt en wij wakker zijn.

En mogelijk hieraan gerelateerd: the terrible two's have arrived. Echt wel even slikken als je een soort hysterische huilbui krijgt voor (als volwassene) de grootste onnozelheden.
- ik had haar twee favoriete Duplo-bloemetjes op elkaar gezet --> ramp
- de hond had genoeg van haar knuffels en bolde het af --> ramp
- we wilden haar zonnehoedje van haar hoofd halen omdat we binnen waren --> ramp

Ik vermoed dat het allemaal wel normaal is zeker?

Hier was het gisteren 4u. 5 dagen op rij dat mevrouw om 3-4u een huilbui krijgt waarna ze na enkele minuten gewoon doorslaapt en wij wakker zijn.

En mogelijk hieraan gerelateerd: the terrible two's have arrived. Echt wel even slikken als je een soort hysterische huilbui krijgt voor (als volwassene) de grootste onnozelheden.
- ik had haar twee favoriete Duplo-bloemetjes op elkaar gezet --> ramp
- de hond had genoeg van haar knuffels en bolde het af --> ramp
- we wilden haar zonnehoedje van haar hoofd halen omdat we binnen waren --> ramp

Ik vermoed dat het allemaal wel normaal is zeker?
Ik ken het. Het is niet echt hysterisch, maar wel huilen om de domste dingen. Kan er wel moeilijk tegen merk ik.

Ook eten is een ramp momenteel. Vaak gewoon nauwelijks iets eten. Vooral in de avond.

Ik ken het. Het is niet echt hysterisch, maar wel huilen om de domste dingen. Kan er wel moeilijk tegen merk ik.

Ook eten is een ramp momenteel. Vaak gewoon nauwelijks iets eten. Vooral in de avond.
Ik ben van karakter wat minder snel bezorgd dan mijn vrouw dus ik zie dat zij het er vooral moeilijk mee heeft. Dat is dan echt zo'n halve driftbui: huilen/schreeuwen en van ons weglopen om ergens in een hoekje verder te doen. Op dat moment is ze vastnemen meestal ook niet echt iets dat helpt, dus ik laat ze dan even doen terwijl ik rustig tegen haar praat maar leuk is het niet.

Eten lukt nog ok, gisteren had ze nu wel geen zin in groenten maar dat is meestal geen probleem. Je begint wel al te merken dat ze een voorliefde heeft voor niet-groenten. Kaash (kaas) is een van haar nieuw woordjes.

Ik ben van karakter wat minder snel bezorgd dan mijn vrouw dus ik zie dat zij het er vooral moeilijk mee heeft. Dat is dan echt zo'n halve driftbui: huilen/schreeuwen en van ons weglopen om ergens in een hoekje verder te doen. Op dat moment is ze vastnemen meestal ook niet echt iets dat helpt, dus ik laat ze dan even doen terwijl ik rustig tegen haar praat maar leuk is het niet.

Eten lukt nog ok, gisteren had ze nu wel geen zin in groenten maar dat is meestal geen probleem. Je begint wel al te merken dat ze een voorliefde heeft voor niet-groenten. Kaash (kaas) is een van haar nieuw woordjes.
Kaas was één van haar eerste woordjes :laugh: . Helemaal gek van. Mijn vrouw maakt zich daar wel druk over, over dat gebrek aan eten. Ikzelf denk dat het een fase is. Kan het vrij goed loslaten. Moet zeggen dat die van ons nu praktisch alles zegt. Ook al zinnen. Is wel een leuke fase.

Consternatie op onze school (kleuter- en lagere school), de laatste schooldag hebben de kinderen een brief meegekregen met de nieuwe kledijvoorschriften voor volgend jaar:
Geen spaghettibandjes meer en rokken tot boven de knie zijn verboden.

Wij hebben 2 gastjes en bijgevolg niet echt betrokken partij, maar ik vind het wel vreemd om dit in te voeren.
Zeker gezien de laatste week waarbij ze geen les meer hadden, maar bijna continu waterspelletjes deden: gastjes enkel in zwembroek en meisjes in zwempak/bikini.

Zijn er soms nog waarbij zulke regels gelden en er effectief wordt gesanctioneerd?

Consternatie op onze school (kleuter- en lagere school), de laatste schooldag hebben de kinderen een brief meegekregen met de nieuwe kledijvoorschriften voor volgend jaar:
Geen spaghettibandjes meer en rokken tot boven de knie zijn verboden.

Wij hebben 2 gastjes en bijgevolg niet echt betrokken partij, maar ik vind het wel vreemd om dit in te voeren.
Zeker gezien de laatste week waarbij ze geen les meer hadden, maar bijna continu waterspelletjes deden: gastjes enkel in zwembroek en meisjes in zwempak/bikini.

Zijn er soms nog waarbij zulke regels gelden en er effectief wordt gesanctioneerd?
Ik zal misschien een laatbloeier geweest zijn maar vind dat wel straf voor een lagere school.

Ik zal misschien een laatbloeier geweest zijn maar vind dat wel straf voor een lagere school.
Ik vind dat nog altijd vreemd, zelfs voor een middelbare school...

We vroegen gisteren nog eens of er nog dingen zijn die ze graag wil leren.
Eindelijk is het idee van "schaatsen" uit haar hoofd. (Gaat pas vanaf 5 jaar).

Nu is het "mijn eigen naam schrijven" en "zelf autorijden"
Ja lap

Ik vind dat nog altijd vreemd, zelfs voor een middelbare school...

We vroegen gisteren nog eens of er nog dingen zijn die ze graag wil leren.
Eindelijk is het idee van "schaatsen" uit haar hoofd. (Gaat pas vanaf 5 jaar).

Nu is het "mijn eigen naam schrijven" en "zelf autorijden"
Ja lap
Gohja, dat is misschien eerder conservatief maar ik snap nu wel dat je bij een bende pubers wil vermijden dat meisjes met daisy dukes of minirokjes naar de les komen.

Ze waren hier gisteren met 3 aan't spelen op de kamer van jongste.
Ineens staan ze alle drie beneden met konijnenoren op (twee diademen en ene kroon) en rood geschminkte neus en zwarte snorharen. Super schattig. Mijn vriendin voelde wel meteen nattigheid; na de "oh wat mooi gedaan" kwam de vraag: "hoe hebben jullie dat gedaan?".

De oudste: ik heb dat helemaal zelf voor ons allemaal gedaan maar ik heb wel mama haar schmink moeten gebruiken. De lippenstift en oogpotlood zijn het slachtoffer geworden :D

De meesten hebben precies toch een voorliefde voor niet-groenten :p. Dien van mij zit mij tijdens de zwangerschap elke mogelijke groenten door mijn strot te rammen omdat hij hoopt dat de baby een wijd spectrum aan gezonde smaken opneemt :crazy: . Iedere laatste schep op mijn bord is een extra portie groenten. Mijn lijf wil momenteel net helemaal geen groenten :headshake:, ik heb nog nooit zo spontaan een afkeer van groenten gehad :/, als ik mijn drang zou volgen zou ik alleen maar vet eten :p. En fruit! Naar fruit snakt mijn lichaam gelukkig wel actief.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan