Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn schoonmoeder dit weekend ook moeten zeggen dat ons zoontje van 1 géén brésiliennetaart kreeg. Maar zegt ze: da’s toch met pudding? Euh ja, juist daarmee. Hij krijgt dat nog helemaal niet, da’s voor niks nodig. Enkele maanden terug op het verjaardagsfeestje van zijn neefje hetzelfde verhaal, hij was toen ook nog maar 9 maand, wou ze hem ook iets van crème van taart in de mond steken.
Vind ik nu toch ook wel overdreven, bréseliennetaart weigeren om de nootjes tot daar en toe maar voor de pudding...

Nu geluk dat het geen rijst bréseliennetaart was, want dat weigeren is gewoon schande.

Nu serieus: mijn eigen grootmoeder stak mij vol met zelfgebakken wafels. Volgens haar zat daar alles in wat nodig was voor kleine Pardal. Bloem, eieren, melk en suiker!

Wat bij ons in de creche heel populair is als traktatie zijn uitdeelboekjes. We hebben intussen zo al een aantal boekjes van Nijntje, rupsje nooit genoeg en dikkie dik verzameld. Klein, niet duur en handig voor onderweg.

Volgende week voor de zesde keer mee op Chirokamp als kookouders. Dit keer met onze zeven maand oude dochter mee. Het is sowieso elk jaar een uitputtingsslag maar deze keer hou ik toch mijn hart vast. Natuurlijk is er net dít jaar geen gebouw om haar te slapen te leggen dus het wordt met ons drietjes samen in de tent slapen. Warm, licht én we draaien nog eens een uur terug ook (kampuur). Als er iemand tips heeft voor kamperen met een baby, hoor ik het graag. Ik dacht al aan zo'n Fresh & Black tent van Decathlon maar da's toch weer een smak geld, voor de rest zijn wij geen kampeerders.

Mijn vrouw heeft tijdens heel haar zwangerschap continue honger gehad. Nooit enige misselijkheid, gewoon honger. Vaak werd ze 's nachts wakker en at ze een banaan, en zo at ze op de duur twee bananen per dag ofzo. En zo net hetzelfde, beginnende zwangerschapsdiabetes en de boodschap gekregen zeker niet veel (zoet) fruit te eten.
Misselijkheid valt hier ook goed mee zolang ik op tijd eet. Ik start de dag met een glas vers fruitsap, als ik dat doe ben ik de misselijkheid voor, ik probeer zo snel mogelijk mijn glas binnen te hebben alvorens ook maar iets anders te doen. Doe ik dat niet, dan is mijn complete dag verloren :(.
Ik hoor van nog zwangere vrouwen in mijn directe omgeving dat ze de dag met zoet starten (vaak gesuikerde cornflakes zoals fruit loops of tijger tonytoestanden) en zo de misselijkheid kunnen onderdrukken.

Echt veel eten kan ik dan weer niet, mijn maag voelt altijd snel gevuld en dan moet ik van de papa voorrang geven aan mijn portie groenten :sop:.
Ik kan normaal met gemak 1,5 bord spaghetti eten, dat is mijn guilty pleasure om altijd een 2e bordje te nemen. Vandaag mag ik blij zijn als ik een goed half bord binnenkrijg.
Verzot op frietjes, normaal altijd de twijfel tussen en klein of een middel pakje.. vandaag is een kinderpakje de vaste bestelling tot grote verbazing van mijn vrienden 🤪.

De suikertest zal vermoedelijk voor augustus zijn. Ik hoop dat het met mijn dagelijks glas fruitsap en mijn dagelijks fruitslaatje van 15u meevalt :(.
De weegschaal is voorlopig ok, 4 kilo erbij op 20 weken, lijkt mij niet buitensporig.

Morgen vertrekken op autovakantie. Meneer uiteraard weer ziek geworden :unsure: Was al 2-3 weken geleden ook al wat minder, koorts, platte stoelgang, minder eetlust maar verder wel gewon happy. Afgelopen week leek het voorbij, en nu terug sinds eergisteren plots 39 graden koorts. Er is al een stoelgangstaal genomen, maar daarin niets gevonden. Hopelijk gaat het snel over als we daar zijn.

En dan kan ik het hier ook nog even vermelden: er is bij ons een 2e op komst :woohoo: Vriendin heeft weer best wat last van misselijkheid, dus prachtige combo om op morgen te vertrekken :D

Morgen vertrekken op autovakantie. Meneer uiteraard weer ziek geworden :unsure: Was al 2-3 weken geleden ook al wat minder, koorts, platte stoelgang, minder eetlust maar verder wel gewon happy. Afgelopen week leek het voorbij, en nu terug sinds eergisteren plots 39 graden koorts. Er is al een stoelgangstaal genomen, maar daarin niets gevonden. Hopelijk gaat het snel over als we daar zijn.

En dan kan ik het hier ook nog even vermelden: er is bij ons een 2e op komst :woohoo: Vriendin heeft weer best wat last van misselijkheid, dus prachtige combo om op morgen te vertrekken :D

Tgoh wij hebben heel veel kampeer materiaal over de jaren verzameld. Maar eigenlijk is de basis simpel:
  • Belangrijkste is gewoon een goei tent, ik raad die fresh and black dinges van de Decathlon aan.
  • Hoe groter hoe beter uiteindelijk, dan kunt ge bewegen zonder uwe kleine wakker te rammelen.
  • Een aparte luchtmatras is aan te raden voor dezelfde reden.
  • Ik heb dan nog een aparte shelter tent van 40euro, waar al mijne rotzooi apart ligt en waar we ook kunnen in zitten als het regent.
  • Kindvriendelijke camping zoeken, met speeltuin en zwembad.
  • Zorgen dat ge genoeg laagskes nacht kleren bij hebt.
  • Een lampke dat ge in de tent kunt ophangen.

Voor de rest hebben die kinderen niks nodig hoor. Tafels en fancy kook materiaal enzo is leuk. Maar een picknick deken om op te eten & spelen + 1 gasvuurke om hot dogs en eieren te maken is ook voldoende.

Ik leg mij gewoon naast haar totdat ze slaapt, en ga dan voor mijn tent zitten. Ik leg ze ook uit dat ik gewoon buiten zit, moest ze wakker worden.

Desalniettemin: proficiat! :woohoo:

Wordt kinderkleding maat 56-80 vlot verkocht op Vinted? Voor zij die online verkopen, wat vraag je voor welke merken?
Ik heb sinds kort een Vinted account en verkoop uitsluitend merkkleding erop, aan niet-merkkleding begin ik niet eens aangezien Armani, Boss, Hilfiger, Ralph Lauren etc. aan amper 5€ per polo of shirt of 7€ voor een jeans/broek geprijsd staat en er nog afgedongen wordt

Precies iets te lage prijzen gezet. 40 dingen er op gezet gisteren en alles is al verkocht. Voor de kleren die hij draagt in de creche precies toch ook gewoon Vinted gebruiken.

Eergisteren blijkbaar de laatste keer gekolfd. Het was niet bewust maar voelde mij gisteren niet super waardoor het er niet van gekomen is. Ik ben er wel emotioneel over want ik weet dat het voorbij is en er geen tweede kind komt. En zo is het na bijna 10 maanden gedaan. Als iemand mij een jaar geleden gezegd had dat ik het zo lang ging volhouden had ik het niet geloofd.

Al 2 dagen in stone town vakantie (Zanzibar) onze jongste is wss de enigste blonde 2jarige en de chouchou van het hotel. Staff vecht om zijn mond elke keer af te kuisen na zijn ontbijt.

Stad ook echt leuk mix van Indisch en Afrikaans food/cultuur en chaos. Zal wss wel niet voor iedereen zijn. Maar niets zo lekker als een verse octopus curry

Ik gebruik Vinted vooral als ik een nieuw merk wil 'testen' om te weten wat de kwaliteit is en hoe groot het valt, en om aan mezelf te verantwoorden om veel te veel kledij te kunnen kopen die de dochter nooit van z'n leven op een half jaar kan verslijten. Ook mijn les geleerd, ik had mooie zomerjurkjes gekocht op Vinted maar dochterlief was sneller gegroeid en een deel was net te klein. Zelf verkocht aan kleine prijsjes (dus op 4 dagen al het interessante weg) en andere jurkjes gezocht en gekocht op Vinted.

Laatst bewerkt:
Precies iets te lage prijzen gezet. 40 dingen er op gezet gisteren en alles is al verkocht. Voor de kleren die hij draagt in de creche precies toch ook gewoon Vinted gebruiken.

Eergisteren blijkbaar de laatste keer gekolfd. Het was niet bewust maar voelde mij gisteren niet super waardoor het er niet van gekomen is. Ik ben er wel emotioneel over want ik weet dat het voorbij is en er geen tweede kind komt. En zo is het na bijna 10 maanden gedaan. Als iemand mij een jaar geleden gezegd had dat ik het zo lang ging volhouden had ik het niet geloofd.
Chapeau dat je het zolang hebt volgehouden, laat dat uw warme troost zijn!
Benieuwd hoelang ik het ga volhouden. Neem mij voor om nog geen kolfapparaat te kopen, eerste dagen die in het ziekenhuis gebruiken (eventueel kort 1 van de cm huren de eerste dagen thuis) en als ik dan zou merken dat het echt niet doenbaar is kies ik voor flessenvoeding. Heb vriendinnen die geïnvesteerd hebben in duur apparaat en het amper 2 weken gebruikt hebben. Maja mag mij daar niet op blind staren en het zonder vooroordelen gewoon proberen.

Benieuwd hoelang ik het ga volhouden. Neem mij voor om nog geen kolfapparaat te kopen, eerste dagen die in het ziekenhuis gebruiken (eventueel kort 1 van de cm huren de eerste dagen thuis) en als ik dan zou merken dat het echt niet doenbaar is kies ik voor flessenvoeding. Heb vriendinnen die geïnvesteerd hebben in duur apparaat en het amper 2 weken gebruikt hebben. Maja mag mij daar niet op blind staren en het zonder vooroordelen gewoon proberen.
Wij hebben tweedehands Elvie's gekocht en die hebben toch serieus hun nut gehad. Mijn vrouw en ondertussen al 2 keer uitgeleend aan vrienden. Dus zou me idd niet blind staren op anderen en gewoon doen waar je nood aan denkt te hebben.

Dat toestel van het ziekenhuis vond ik niet geweldig maar mijn productie kwam ook gewoon volledig niet op gang. Die van de mutualiteit was wel goed en huurde ik per dag. Om de maand nieuwe afkolfsets en ik kon weer verder. Heeft mij uiteindelijk geen 100 euro gekost voor die 10 maanden. Ik zou geen eigen toestel kopen tenzij je van plan bent om heel lang borstvoeding te geven en voor meerdere kinderen.

Ik kan enkel maar een draagbare kolf aanraden. Als die van de CM nog steeds dezelfde is al drie jaar geleden, moet je echt bijna een vast 'klofstation' inrichten. Ik had een gehuurde en een draagbare (Freestyle Flex van Medela). De gehuurde heb ik gebruikt toen de dochter nog fulltime afgekolfde melk dronk (nog niet sterk genoeg om zelf te drinken) en vanaf ze meer aan de borst begon te drinken was die draagbare veel makkelijker om snel even in de zetel te kolven als het nodig was. Er zijn nu zelfs al handsfree modellen, zie ik.

Terug
Bovenaan