Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Na een week 3 uur per nacht slapen omdat de jongste wakker gehouden word door buikpijn, een pediater, dokter van wacht en 2x spoedgevallen later nog maar eens naar spoed gegaan en geeist dat hij opgenomen werd.

Op de dag 2 jaar na eerdere hospitalisatie dus nog maar eens (hopelijk maar) een paar dagen in het ziekenhuis doorbrengen.

Die van ons, 5 jaar. Das zo de toekomst is altijd "als ik een papa ben"

Ben naar de coiffeur geweest voor coupe tondeuze, zeg tegen hem wil je het ook zo kort "misschien als ik een papa ben"

of dan 's avonds in bed de diepzinnige vragen "mag ik hier nog wonen als ik een papa ben?"

Precies of hij kan geen gewoon volwassene worden, maar oud worden is standaard papa worden

Die van ons, 5 jaar. Das zo de toekomst is altijd "als ik een papa ben"

Ben naar de coiffeur geweest voor coupe tondeuze, zeg tegen hem wil je het ook zo kort "misschien als ik een papa ben"

of dan 's avonds in bed de diepzinnige vragen "mag ik hier nog wonen als ik een papa ben?"

Precies of hij kan geen gewoon volwassene worden, maar oud worden is standaard papa worden
Goh ja, je voelt de leeftijd wel meer zodra je er ineens een kleine bij hebt. :unsure:

Ondertussen heeft de dochter nog wat meer testjes gedaan. Ze heeft zeker 1 normaal oor en dat ze nu zo slecht hoort, is hopelijk het gevolg van vocht in het middenoor.

Buisje langs rechts is sinds gisteren goed z'n werk aan't doen => de vuiligheid loopt eruit. Nadeel: ze maakt ook koorts.

Deze week weer naar het ziekenhuis op controle. Hopelijk al het vocht weg en hoort ze al wat beter.

Ondertussen heeft de dochter nog wat meer testjes gedaan. Ze heeft zeker 1 normaal oor en dat ze nu zo slecht hoort, is hopelijk het gevolg van vocht in het middenoor.

Buisje langs rechts is sinds gisteren goed z'n werk aan't doen => de vuiligheid loopt eruit. Nadeel: ze maakt ook koorts.

Deze week weer naar het ziekenhuis op controle. Hopelijk al het vocht weg en hoort ze al wat beter.
Hier heeft ze ook echt een tijdje bij ALLES gevraagd om het te herhalen (ook dingen als "wil je een ijsje"...)
Buisjes laten steken, en nadien is dat terug enorm veel beter geworden.

Hier heeft ze ook echt een tijdje bij ALLES gevraagd om het te herhalen (ook dingen als "wil je een ijsje"...)
Buisjes laten steken, en nadien is dat terug enorm veel beter geworden.
Het is de tweede keer al dat ze buisjes krijgt en het zal niet de laatste keer zijn, vrees ik. Na de vorige keer hoorde ze ook veel beter en ging ze met sprongen vooruit qua taal, motoriek en kreeg ze nog een ferme groeischeut. Een inhaalbeweging van zes maand ziek zijn en haar prematuur-zijn.

Licht gehoorverlies langs links werd al vastgesteld na haar verblijf op neonatologie toen ze 2,5 maand oud was. Dus ik ga er nu wel van uit dat ze een hoorapparaatje zal nodig hebben om perfect te horen. Na het plaatsen van de buisjes en het 'stofzuigen' van haar oren, heeft de test getoond dat er nog steeds een gehoorverlies is. Langs beide kanten nu. Maar ik gok dat haar oren een paar dagen nodig hebben om te herstellen. Ze gaat de pech hebben dat het voornamelijk haar goede rechteroor is dat steeds ontsteekt en vol vocht zit.

Nu is het enkel maar te hopen dat haar taalachterstand die ze had door haar prematuur-zijn, zes maanden non-stop oorontsteking en nu opnieuw echt slecht horen, nog overbrugbaar is. Ik hoop ook gewoon dat ze weer wat beter hoort tegen dat ze weer naar school moet, want ze is er onzeker door.😔

Eens een positief berichtje, vandaag een dagje naar de zoo geweest. Voor het eerst met de trein. En het was een succes. Braaf geweest op trein, en zich geamuseerd in de zoo. Wel meestal (op eigen vraag) in de buggy gezeten. En een goeie middagdut ook in de buggy. De olifanten zijn de nieuwe lievelingen. maw voor herhaling vatbaar. :clap:

Eens een positief berichtje, vandaag een dagje naar de zoo geweest. Voor het eerst met de trein. En het was een succes. Braaf geweest op trein, en zich geamuseerd in de zoo. Wel meestal (op eigen vraag) in de buggy gezeten. En een goeie middagdut ook in de buggy. De olifanten zijn de nieuwe lievelingen. maw voor herhaling vatbaar. :clap:
En hoe vond de kleine het?

Hey mede-leden,

Ik heb een vraagje. Ik heb vorige week het blije nieuws vernomen dat ik vader ga worden. mijn vriendin had bij de eerste bloedtest een hcg waarde van 1200 +. Ik neem aan dat dit een goede hcg waarde is, volgens de gynaecoloog toch, maar we hebben pas onze volgende afspraak op 5 augustus. Mijn vraag is, ik ben nogal redelijk ongeduldig en we hebben al een enorm traject afgelegd (ivf en icsi), maar moet ik mij nog zorgen maken over dat het mis gaat lopen of niet meteen?

We zijn er al bijna zes jaar mee bezig.

Laatst bewerkt:
En hoe vond de kleine het?
Die vond het ook leuk, geen drama's en haar ogen uitgekeken, 'veilig' vanuit de buggy :) Op de speeltuin heeft ze ook wat gespeeld, en waar ze het dan soms te druk en dus lastig heeft met andere kindjes, ging ze er nu vlot tussen. Geslaagde dag dus, ook voor haar ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan