Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier hebben we in shiften gewerkt. Mijn vriendin tot 2:30, ik de rest. De dochter werd constant wakker tot 2:00 - daarna doorgeslapen tot 07:30 🤭
Ik ben rond middernacht moeten opstaan. Heb haar toen Perdolan gegeven, even geknuffeld en dan even blijven zitten bij haar. Dat was genoeg tot in de ochtend. Dus ging nog wel.

Oudste volgende maandag naar het middelbaar. De laatste dagen voel je toch wel aan dat ze er stilaan aan begint te denken.

Eerlijk, ik heb er precies ook wat stress voor. :-) Ze komt nu ook in een levensfase waar ik echt wel nog heel wat herinneringen aan heb. Voor dat middelbaar is alles wat "wazig" maar vanaf het middelbaar beginnen de "core memories" zich wel op te stapelen. En voor je het weet zit je 30 jaar verder.

Bon, hopen op een leuke klas, sociale ontwikkeling en vooral dat ze gespaard blijft van pesters. Is toch wel iets waar ik mee bezig ben. En dat vergif van sociale media helpt er allemaal niet bij vrees ik.

Bon, hopen op een leuke klas, sociale ontwikkeling en vooral dat ze gespaard blijft van pesters. Is toch wel iets waar ik mee bezig ben. En dat vergif van sociale media helpt er allemaal niet bij vrees ik.
Hier ben ik dus ook al mee bezig, en ze is nog geen 3 :/

Geen idee hoe het precies zit, maar sinds de buisjes hebben ze sowieso gezegd dat we best opletten met water in haar oor. Nu raden ze aan om met een badmutsje of doppen in de oren te gaan zwemmen.
Wij hebben doppen plus een band voor rond het hoofd die de oren afdekt.

volgende week maandag grote dag.
Eerste kleuterklas.
We zijn heel benieuwd hoe het gaat gaan in de Freinet school.
Donderdag mag ze al eens langsgaan en horen we hoe de verdeling juist zit.
Het zal ene klas van ongeveer 15 kindjes worden en van elk kleuterjaar 5 kinderen.
Ze slurpt alle kennis en info op gelijk een spons en ben dus wel benieuwd hoe dat gaat zijn als ze de hele dag met oudere kindjes bezig is.

Donderdag ook laatste dag in de opvang.
Haar begeleiders zijn echt fantastisch, ze zien onze dochter zo graag en gaan haar heel hard missen.
Wij gaan hen ook heel hard missen, het zal toch anders zijn.
Nu hoor je veel van hoe de dag was want je ziet wel altijd iemand.
We zullen niet elke dag de juf zien.

volgende week maandag grote dag.
Eerste kleuterklas.

Ze slurpt alle kennis en info op gelijk een spons en ben dus wel benieuwd hoe dat gaat zijn als ze de hele dag met oudere kindjes bezig is.

Donderdag ook laatste dag in de opvang.
Haar begeleiders zijn echt fantastisch, ze zien onze dochter zo graag en gaan haar heel hard missen.
Wij gaan hen ook heel hard missen, het zal toch anders zijn.
Nu hoor je veel van hoe de dag was want je ziet wel altijd iemand.
We zullen niet elke dag de juf zien.
Hier exact hetzelfde. Vanavond mochten we eens langs gaan om kennis te maken met het klasje en de lerares :) .nu 11 kindjes, maandag komen er 2 bij (incl onze dochter) en dan doorheen het jaar nog eens 9.

ook minder nieuws, telefoon van de crèche deze middag, oudste 39C dus morgen dagje thuis, wilt zeggen dat ze morgen geen afscheid kan nemen van haar lievelingsbegeleidsters :( Ik heb oprecht moeite met het afscheid in de crèche, beetje afscheid nemen van het vertrouwde I guess

Hier exact hetzelfde. Vanavond mochten we eens langs gaan om kennis te maken met het klasje en de lerares :) .nu 11 kindjes, maandag komen er 2 bij (incl onze dochter) en dan doorheen het jaar nog eens 9.

ook minder nieuws, telefoon van de crèche deze middag, oudste 39C dus morgen dagje thuis, wilt zeggen dat ze morgen geen afscheid kan nemen van haar lievelingsbegeleidsters :( Ik heb oprecht moeite met het afscheid in de crèche, beetje afscheid nemen van het vertrouwde I guess
Hier zitten we ook in de afscheid creche - start school fase. Vandaag was de laatste dag en ja ik heb het zelf ook lastiger daarmee dan ik mij ooit kon voorstellen. Denk dat het idd ook vooral te maken heeft met het vertrouwde dat stopt, elke dag het kort praatje met de begeleidsters, het ritme dat we nu hebben, ...
Wij gaan zaterdag eens naar het klasje om kennis te maken met de juffen en de klas, ik ben benieuwd. Dan wordt het spannend maandag.

Onze jongste dochter (2j van midden juli) "slaapt" sinds de zomer in een groot bed, maar het is iedere avond een immense strijd om die in haar bed te krijgen/houden en te laten slapen. Ze zit 's avonds wel door haar ogen te wrijven en vraagt ook wel om te gaan slapen.
Ritueel is ook heel duidelijk: flesje melk, omkleden, boekje en slapen.

Maar dan staat ze echt continu op uit haar bed, doet het licht aan en gooit alles uit bed, doet de deur van de slaapkamer open en zit dan aan haar hekje te rammellen. Meestal gaat ze slapen tussen 18u30 en 19u00, als ze voor 20u30 slaapt dan beschouwen we het als een vlotte avond.
We hebben al vanalles geprobeerd: er bij liggen, indraaien, niks zeggen en gewoon terugleggen, boos worden, .....

Ik merk ook dat het echt wel begint te wegen, daarnaast is het meestal iedere nacht ook nog wel minstens ene keer opstaan voor madam (pamper, flesje, ....)

Iemand misschien suggesties?
Een suggestie uit miserie was ze een scherm mee in bed geven en dan vielen ze daarvoor in slaap.

De 2jarige in een hoogslaper gestoken, die durfde er niet uit.

Context, ik stond alleen voor de slaapronde met een 4 jarige een 2 jarige en een baby van een paar maand.

Dit kunnen oplossen door op vakantie hen geen scherm meer te geven en bij thuiskomt dit doorgetrokken.

Pfff die maandag komt echt wel dichter...morgen de laatste dag crèche, vanavond al een infoavond voor de ouders, en zaterdag het wenmoment met haar erbij.

Not gonna cry, not gonna cry, not gonna cry

Deze nacht is onze dochter ziek geworden. Gelukkig riep ze zelf vanuit haar bedje 'ik moet overgeven'. Ik ben nog nooit zo snel vanuit 'slaap' naar haar bed gegaan denk ik :o Uiteindelijk maar 1x moeten overgeven maar de koorts is gedurende de dag blijven aanhouden. Hopelijk snel beter en krijgen wij het niet over.
Dat was dus het laatste cadeautje van de creche vermoedelijk.

Hier ook infomoment op school. Ze gaat sinds januari naar school en blijft nu bij dezelfde juf. Amai, ze wou direct blijven niet meer terugkeren naar huis. Leuk op die manier! :love2: Extra leuk: er zijn maar 14 kindjes in de eerste kleuterklas.

Hier is het dezelfde school, dezelfde juf en dezelfde vriendjes in de klas. (Thuisonderwijs)

Als alles goed gaat zou de oudste dit schooljaar zijn lagere school afronden. Ik ben echt nog niet klaar dat die naar het middelbaar zou gaan.

Iets meer dan twee weken verlof gehad, en ik kijk toch niet uit naar volgende week weer de ochtendrush om de dochter in de crèche te krijgen en zelf op tijd op het werk te verschijnen hoor. Wat is het toch lekker rustig om met twee ouders aanwezig te zijn voor een kind.

De eerste stappen potjestraining zijn genomen, gaat denk ik nog wel even duren. Ondertussen wil ze 's morgens ook amper nog eten, wat wij wel makkelijk kunnen opvangen door een 10-uurtje en vroeger middageten, maar dat zal in de crèche ook weer wennen worden.

Infomoment check.
Er was weer ene die moest vragen, kan ik de eerste week wél meegaan tot aan het klasje?☝️
(Normaal wordt dit niet gedaan, zelfs niet in de eerste week, bedoeling is afzetten aan het poortje), maar dat ging niet in mijn hoofd.

Een suggestie uit miserie was ze een scherm mee in bed geven en dan vielen ze daarvoor in slaap.

De 2jarige in een hoogslaper gestoken, die durfde er niet uit.

Context, ik stond alleen voor de slaapronde met een 4 jarige een 2 jarige en een baby van een paar maand.

Dit kunnen oplossen door op vakantie hen geen scherm meer te geven en bij thuiskomt dit doorgetrokken.
Wij tackelen de jongste wel met ons 2 afwisselend, maar ge weet gewoon dat als het uw beurt is dat ge er quasi de hele avond mee bezig gaat zijn.
Scherm mee in bed, daar gaan we niet mee beginnen. En ze is nogal avontuurlijk, dus denk dat ze daar ook wel uit zou kruipen en dan is er wel de kans op vallen.

Nou, dat is ook pittige slaapronde om te doen.

Het zal wel maar gewoon een fase zijn, maar het weegt toch.

Terug
Bovenaan