Chelark007
Well-known member
De lege kartonnen doos, tv voor de papa65 inch led TV!
Grapken hé
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De lege kartonnen doos, tv voor de papa65 inch led TV!
Grapken hé
Onze creche zet iedereen voor TV tegen het einde van de dag (ik vermoed vanaf ergens rond de 16:30-17u zoiets), is dit normaal? wordt dit ook nog bij andere creches gedaan?
Ben je toevallig een beetje strenger dan de grootouders/mama? Ze hebben het snel door die kleintjes.Ik ken het. Gisteren ging ik haar halen bij mijn schoonouders en het eerste wat ze zei was "weg" terwijl ze met haar vinger wees. Ze moet wel vaker niks van me weten wanneer ik ze ga halen hij schoonouders, mijn ouders of als de vrouw erbij is. Vaak maakt het mij niet zoveel uit, maar als je een rotdag achter de rug hebt, kan ik daar wel minder goed tegen. Bij de crèche is ze wel altijd lief tegen me. Ook als ik alleen met haar ben, is ze lief.
Ja, zal idd zoiets zijnBen je toevallig een beetje strenger dan de grootouders/mama? Ze hebben het snel door die kleintjes.
. Heeft wel als voordeel dat ze mij niet zo snel probeert te bespelen.Op onze zoon zijn lijstje stondOnze kleine pagadder wordt binnenkort 1j. Moeder wil er natuurlijk een heel circus van maken. Hebben jullie cadeau tips?

Waarom niet gewoon flesjes geven dan ?Onze zoon wilt enkel uit een flesje drinken. Niet uit een open beker, niet uit een tuitbeker , niet uit een beker met rietje. Weigert heel de dag in de creche om uit een beker te drinken. Dan komt hij hysterisch thuis en uit pure miserie geven we hem dan maar water uit een flesje. Dan drinkt hij gemakkelijk 300ml in een keer. Zo frustrerend.
Het frustrerende is gewoon dat hij die overgang niet wilt maken naar bekers en we niet weten hoe we hem hierbij kunnen helpen behalve elke keer opnieuw eerst een beker aanbieden en in tweede instantie pas zijn flesje. Ik begrijp heel goed dat ze in de creche enkel bekertjes aanbieden en geen flesjes. Dat is ook gewoon beter voor de spraakontwikkeling.Waarom niet gewoon flesjes geven dan ?
Of daar wilt de creche niet aan meedoen ?
Dat van spraakontwikkeling gaat over tutjes.Het frustrerende is gewoon dat hij die overgang niet wilt maken naar bekers en we niet weten hoe we hem hierbij kunnen helpen behalve elke keer opnieuw eerst een beker aanbieden en in tweede instantie pas zijn flesje. Ik begrijp heel goed dat ze in de creche enkel bekertjes aanbieden en geen flesjes. Dat is ook gewoon beter voor de spraakontwikkeling.
.Jawel, dat gaat ook over flessen.Dat van spraakontwikkeling gaat over tutjes.
Die 20seconden dat uw kind aan het drinken is, heeft geen effect op spraakontwikkeling hoor.
Drinken uit een beker
Een baby kan vanaf 6 maanden uit een beker leren drinken. Op 8 à 9 maanden houdt hij de beker zelf vast. Hij geeft meestal zelf aan wanneer hij eraan toe is om over te schakelen naar een beker. Geef een baby de tijd om deze nieuwe vaardigheid te leren. Vóór het 1ste jaar is het niet nodig om alle voeding uit een beker te laten drinken.
Wist je dat?
Als een baby pas na 12 maanden uit een beker leert drinken, dan duurt het veel langer vooraleer het ontwend is aan het drinken uit een zuigfles.
- Gebruik een gewone beker en geen tuitbeker. Het drinken aan een zuigfles of een tuitbeker houdt het infantiel zuigen in stand. Met een open beker leert een baby de vloeistof aan te zuigen en juist te doseren, en zijn lippen rond de bekerrand te sluiten. Dit is goed voor zijn latere taalontwikkeling en voor de stand van zijn tanden. Er bestaan ook bekers met een uitsparing, zodat de baby zelf kan zien hoeveel vloeistof er naar zijn mond komt.
Wij hebben het altijd met zo'n beker gedaanJawel, dat gaat ook over flessen.
Jawel, dat gaat ook over flessen.
thrivelittle.com
Als je kind hysterisch thuis komt wegens dorst begrijp ik niet echt waarom de crèche daar zo aan vasthoudt hoor. Waarschijnlijk is licht uitgedroogd zijn ook wel nadelig.Het frustrerende is gewoon dat hij die overgang niet wilt maken naar bekers en we niet weten hoe we hem hierbij kunnen helpen behalve elke keer opnieuw eerst een beker aanbieden en in tweede instantie pas zijn flesje. Ik begrijp heel goed dat ze in de creche enkel bekertjes aanbieden en geen flesjes. Dat is ook gewoon beter voor de spraakontwikkeling.
We hebben elk soort beker in huis en al getest. Hij schudt gewoon met zijn hoofd. Wilt zelfs niet proberen.Wij hebben het altijd met zo'n beker gedaan
![]()
Munchkin Miracle Anti-Lek 360° Drinkbeker - Trainer Cup - Oefenbeker voor Baby en Kind... | bol
Munchkin Miracle Anti-Lek 360° Drinkbeker - Trainer Cup - Oefenbeker voor Baby en Kind - 207ml - Blauw. Miracle trainer cup 360 oefenbeker in de kleur...www.bol.com
Dat werkte wel vrij goed moet ik zeggen. Ze is gewoon om van die beker te drinken, maar door die anti-lekrand kon ze wel rustig drinken ipv dat het allemaal ineens erover kwam. Heb je al zoiets geprobeerd?