Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Had het nooit gedacht maar ik ben zo een ouder betrokken wilt zijn bij de school 😅

Liefst van al sta ik er elke ochtend en na het school. Nog een praatje met andere ouders, leerkrachten en de kinderen.
Jammer dat het moeilijk te combineren valt met werk

Had het nooit gedacht maar ik ben zo een ouder betrokken wilt zijn bij de school 😅

Liefst van al sta ik er elke ochtend en na het school. Nog een praatje met andere ouders, leerkrachten en de kinderen.
Jammer dat het moeilijk te combineren valt met werk
Mijn madam kan dat redelijk veel, ik bijna nooit. Ter compensatie ik naar de ouderraad, maar is toch wel anders.

Anyhow :sleep:

gsnXztF.jpeg

Net weer vader geworden. Schoonzus wilt natuurlijk afkomen maar haar vent zit met koortsblaas. Uiteraard weer passief agressief verbaal gedrag omdat we liever nietbhebbe dat hij meekomt..

Wij hebben het altijd met zo'n beker gedaan

Dat werkte wel vrij goed moet ik zeggen. Ze is gewoon om van die beker te drinken, maar door die anti-lekrand kon ze wel rustig drinken ipv dat het allemaal ineens erover kwam. Heb je al zoiets geprobeerd?
We drinken nu allemaal uit zo’n beker thuis en nu doet hij toch al een paar slokjes mee. :woohoo:

Naar een feestje met de 2 kinderen. Kon ff de jongste en zijn vriendje niet vinden. Liggen ze wel niet te slapen tussen Queen of the nights. 😂

Van de ganse zomer zijn de boekjes niet aangeraakt geweest, maar gisteren 'eindelijk' weer een hele stapel mogen voorlezen van Anna, Kaatje en Heksje Mimi. Kan maar voordelen hebben nu ze beter hoort.

Dochter uit het niks toen we ze daarnet in bed stopten

"Ik ben soms verdrietig op school" :frown: :frown: :frown: :frown:
Amai, da's ene om uw hart in uw schoenen te doen zinken. Hopelijk moet ze gewoon terug wat roderen, zo een eerste week zijn veel veranderingen tegelijk. Hier vorige woensdag ook al een complete meltdown, combinatie van te weinig slaap en te druk en te veel verandering. Soms lijkt mijn dochter veel meer op mezelf dan ik zelf wil

Amai, da's ene om uw hart in uw schoenen te doen zinken. Hopelijk moet ze gewoon terug wat roderen, zo een eerste week zijn veel veranderingen tegelijk. Hier vorige woensdag ook al een complete meltdown, combinatie van te weinig slaap en te druk en te veel verandering. Soms lijkt mijn dochter veel meer op mezelf dan ik zelf wil
Vanochtend was ze vrij enthousiast om naar school te gaan maar toen we haar flesje water, fruit, boterhamdoosje weg zetten zag ik toch de vrolijkheid langzaam aan verdwijnen. Ik heb ze dan kunnen overtuigen om buiten op een bankje te zitten en naar de kindjes te kijken (ze wou al in haar klas binnen spelen maar kon nog niet) - bij het vertrekken had ik nog eens aan de schoolpoort gekeken en ze zat daar echt helemaal zielig alleen rond te kijken.

Ik ben hoogstwaarschijnlijk/hopelijk teveel aan het projecteren / analyseren maar t'is beu om te zien. Vooral omdat ze anders altijd zeer vrolijk en spring int veld is.

Maar bon, ik hoop inderdaad dat het is omdat het compleet nieuw is/ze er (nog) niemand kent, de speelplaats wat overweldigend is, etc.

Vanochtend toch welgezind naar school. Maar als je dan foto's ziet vind ik haar toch altijd maar beteuterd kijken, wel op momenten dat het nogal overweldigend is. Bv. die stip it actie, moesten ze met de hele school op de foto in een klas. Dus ge ziet haar daar tussen zitten te kijken van wat zit ik hier eigenlijk te doen? Ze was ook al doodmoe en we zijn nog maar maandag.

Vanochtend toch welgezind naar school. Maar als je dan foto's ziet vind ik haar toch altijd maar beteuterd kijken, wel op momenten dat het nogal overweldigend is. Bv. die stip it actie, moesten ze met de hele school op de foto in een klas. Dus ge ziet haar daar tussen zitten te kijken van wat zit ik hier eigenlijk te doen? Ze was ook al doodmoe en we zijn nog maar maandag.
zo een klasfoto is ook wel dwaas, die kinderen wetren niet wat van hen verwacht word, waarover het gaat en waarom dat zo lang duurt.
Die willen gewoon spelen dus ze dacht waarschijnlijk effectief "wat zit ik hier te doen"

Ja hier staat de mijne ook nooit enthousiast op foto's. Ik stuurde vorige week nog een berichtje of het wel goed met haar ging omdat ze zo zielig keek op de foto, maar ze was dus heel enthousiast (alleen niet op foto blijkbaar :p)

zo een klasfoto is ook wel dwaas, die kinderen wetren niet wat van hen verwacht word, waarover het gaat en waarom dat zo lang duurt.
Die willen gewoon spelen dus ze dacht waarschijnlijk effectief "wat zit ik hier te doen"
Idd, dacht ik ook. Maarja ook dat hoort erbij zeker, en dat is gelukkig niet elke dag.

Hier kwam ze thuis met haar stippen. "Dat is om niet te pesten"
"En hebben ze uitgelegd wat pesten is?"
"Nee..."

Tot zover het nut van die actie bij kleuters :p

De jongste al paar nachten op rij wakker om 03:30-04:00 :crazy:
Is dat iets in de omgeving?
De jongste beslist hier afgelopen maand ook om elke nacht rond 3u wakker te komen en wat te brabbelen.
En elke dag wakker tussen 5 en 6 om niet meer te slapen.
Ik probeer ze nu overdag wat meer te laten slapen in de hoop dat dat helpt.

Het kan vast veel erger maar onze oudste van 2 slaapt makkelijk tot 8-9u. Als je dat gewend bent is het moeilijk aanpassen 😅

Eerste week school en ze waren dit weekend al ziek + gisteren zijn ze ziek thuis gebleven.
Ze zijn vandaag terug naar school en nu hebben wij koorts/koppijn.

Pff, het begint weer... :laugh:

Terug
Bovenaan