Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De Sinterklaasfrenzy is begonnen. Geweldig om dat door de ogen van een vierjarige te zien. Gisteren de Sint in Antwerpen gaan verwelkomen en vanaf gisterenavond begonnen met Spiekpietje en het zetten van de schoen met een tekening in ruil voor een beetje snoepgoed. De Sintliedjes gaan me de oren uitkomen, maar het is toch wel bijzonder voor die kleintjes.

En nu op zoek naar marsepein en goeie (!) speculaas (niet die van Lotus, maar die grote van de bakker).

Wij gisteren naar het Sintpaleis geweest in Alden Biesen. Wel een dikke aanrader voor de ouders in deze regio. Ze is qua leeftijd wel op het randje, maar ze is toch nog bij de Sint op zijn schoot gegaan. Wel heerlijk om te zien hoe ze grote ogen trekt van heel het gebeuren.

Hm, zoon had signal op zijn tablet om te sturen met mij bij mama. Hoor nu net van hem dat hij dat niet mag gebruiken van haar want we sturen teveel.

"Je ziet papa al elk weekend".

Fijn zo

Dochter heeft hoogstwaarschijnlijk kinkhoest (gisteren bloedafname, nu nog 2 weken wachten...) + zware keelontsteking.

ideale combinatie uiteraard :crazy:

Gewoon even een update hier. Onze zoon gaat nu sinds de herfstvakantie naar school. De eerste dag eigenlijk vrolijk vertrokken en nog vrolijker terug naar huis. Als hij thuis was na het eten ging wel zijn licht uit. Perte totale. Hij slaapt ook bijna elke middag nog op school, maar da's thuis ook zo dus niet vreemd. We steken hem wel wat vroeger in bed nu hij naar school gaat zodat hij zeker genoeg slaap heeft. Sinds deze week is het geen broekpampers meer op school, gewoon slipje. We hebben even een terugval gehad met potje, waarbij hij niet meer op potje wou gaan, maar da's nu (zo goed als) voorbij. Pipi doen lukt heel goed, kakken niet. We moeten het merken dat hij aan het proberen is en hem rap op het potje zetten en hopen dat hij nog wil kakken. Soms stop hij gewoon en weigert hij voort te doen. Soit, da's blijkbaar normaal volgens het internet. Ik wil gewoon niet dat hij geconstipeerd geraakt. Beseffen dat hij op tijd naar het potje moet is er ook niet altijd. We doen hem regelmatig gaan op een vast stramien en dat lukt dan wel. Gewoon ophouden lukt eigenlijk ook mega goed. Soms een beetje té zou ik bijna zeggen.

Ik was wel apetrots op hoe hij zijn eerste week school gedaan heeft amai. Heel flink geweest. En de juf post regelmatig in een gesloten FB groep, da's ook leuk.

Gisteren kwam hij (6) hier thuis, apetrots, dat hij 2 liedjes kent over Anderlecht. Het eerste kende we natuurlijk al lang (keeper staat niet recht) maar nu komt hij met iets waar de term “bullshit” regelmatig in terugkomt.

Je kan nog zoveel letten op wat je ze leert. Met wat ze thuis komen heb je weinig invloed over 😅.

Die van ons kan nogal lelijk doen zeg. Als ik haar in bed leg, dan gaat het meestal goed. Maar zoals gisteren, dan komt de mama binnen en heeft ze dat gehoord. Roepen op mama. Dus mijn vrouw gaat even een kusje geven. Tot het moment dat ze wilt weggaan. Dan loopt ze in haar slaapzak tot aan de trap en roept ze alles uit haar lijf. Niet normaal. De exorcist is er niks tegen. Onze kat zat onder en is gaan rennen. Die heeft de hele avond angstig gereageerd op elk geluidje (ik overdrijf niet). Ik ben dan weer naar boven gegaan en ze is weer rustig gaan slapen. Moet zeggen dat het wel vaker voorvalt, maar het is nu weer begonnen sinds we sinterklaas 2 weken geleden zijn gaan binnenhalen.

Die van ons kan nogal lelijk doen zeg. Als ik haar in bed leg, dan gaat het meestal goed. Maar zoals gisteren, dan komt de mama binnen en heeft ze dat gehoord. Roepen op mama. Dus mijn vrouw gaat even een kusje geven. Tot het moment dat ze wilt weggaan. Dan loopt ze in haar slaapzak tot aan de trap en roept ze alles uit haar lijf. Niet normaal. De exorcist is er niks tegen. Onze kat zat onder en is gaan rennen. Die heeft de hele avond angstig gereageerd op elk geluidje (ik overdrijf niet). Ik ben dan weer naar boven gegaan en ze is weer rustig gaan slapen. Moet zeggen dat het wel vaker voorvalt, maar het is nu weer begonnen sinds we sinterklaas 2 weken geleden zijn gaan binnenhalen.
Opnieuw herkenbaar. Hier slaapt ze nog in haar babybed dus ze kan daar niet uit, maar als ze over haar toeren is en begint te schreeuwen is dat redelijk bloedstollend. Moet nu wel zeggen dat het bij in haar bed leggen nu terug in orde is, maar dan is het 's avonds (als ze moe wordt) wel eens van dat voor een of andere futiliteit.

Het zal wel een fase zijn zeker :unsure:

Opnieuw herkenbaar. Hier slaapt ze nog in haar babybed dus ze kan daar niet uit, maar als ze over haar toeren is en begint te schreeuwen is dat redelijk bloedstollend. Moet nu wel zeggen dat het bij in haar bed leggen nu terug in orde is, maar dan is het 's avonds (als ze moe wordt) wel eens van dat voor een of andere futiliteit.

Het zal wel een fase zijn zeker :unsure:
Laatst, toen ze ook zo hysterisch was, hadden we haar in haar eigen bedje gelegd. Was ze eruit gevallen omdat ze zo over haar toeren was en erover was aan het leunen. Gelukkig niks ergs, maar wel even schrikken.

Maar dat gekrijs. Dat gaat echt door merg en been. Dan moet ik me echt inhouden. Kan er heel slecht tegen. Dus ben wel blij dat ik haar vaak wel rustig krijg en dat ze naar mij luistert.

Wij zijn aan het kijken om een tapijt aan te kopen voor de woonkamer? Die prijzen zijn er niet neffest. Stellen we dit beter nog even uit met kleine kinderen? Oudste is 1j, zijn bezig voor een 2e.

Terug
Bovenaan