Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kerstmis komt eraan en dan krijg je altijd vragen voor kadotips maar deze keer weet ik het ook niet voor onze jongste (2 j). Puzzels en blokken en boekjes met hopen en voor grotere zaken hebben we geen plaats.
Wij gebruiken allemaal de wishbob app waar je verlanglijstjes kunt maken voor heel het gezin. Op die manier voegen we daar constant nieuwe dingen aan toe en kan iemand aanduiden als die iets van het lijstje gekocht heeft. Ook voor de familie voor kerst werken we met die lijstjes. Heel handig in plaats van last minute nog dingen moeten bedenken.

Kerstmis komt eraan en dan krijg je altijd vragen voor kadotips maar deze keer weet ik het ook niet voor onze jongste (2 j). Puzzels en blokken en boekjes met hopen en voor grotere zaken hebben we geen plaats.
Zo'n kleurboek met waterstiften was hier altijd een groot succes

Doe zoals m'n vrouw enkele jaren geleden en bestel 8 stenen van Stapelstein. 'k Heb het hier al gezegd, die toonde gewoon een foto: 'zou dat tof zijn? bestellen?' en ik jaja doe maar. Zonder te weten dat die stenen een nier kosten.

Nu, ze hebben er wel 3 keer mee gespeeld, gelukkig.

Hier ligt dat ook, maar 2dehands gekocht. Veel hebben ze er niet mee gespeeld.

Een wobbelplank van hetzelfde. Een week mee gespeeld en dan ligt dat daar.

Hier zal het ook pas morgen zijn en daarna vertrekken naar Toverland. Het zal wel regenen, maar dat zal de kleine niet deren. Topdag wordt het voor haar.

Bij ons komt morgen de hele familie (de vier grootouders/ nonkel-tante en de meter/peter) samen met een stukje taart voor haar eerste Sint 🥹. Ze beseft het nog niet maar is eens fijn samenzijn. Mijn ouders komen vroeger om praktisch alles op hun te nemen, dat wij toch nog wat in ons newborn ritme kunnen blijven.
Het eerste kleinkind langs beide kanten, is toch altijd een verwend nest :p. Pasen wordt delen met haar nichtje die begin februari voorzien is 😊.

Hier hebben we eigenlijk een smerig spelletje ermee gespeeld. Omstandigheden waren niet echt ideaal deze week. Renovatie in onze living, ikzelf woensdag dringend geopereerd, huis over hoop en doordat ik met mijn poot omhoog moet zitten nog maar weinig aan kunnen doen. Kleinste liep al rond van vorige week met zijn schoen maar door de chaos in huis vond hij geen geschikt plekje om het te zetten.
De oudste (waarvan ik mij blijf afvragen of hij het geheim van de sint nu kent of niet) heeft het gisteren dan wel gezet maar de kleinste was het totaal vergeten (ook wel veel huiswerk en zeer moe gisterenavond). Dus deze morgen lag er een briefje (met sjabloon letters gemaakt om mijn handschrift niet te herkennen :D ) met een speculaas en de vraag of hij de sint vergeten was en dat hij nog kans had tot vanavond voor de sint terug naar Spanje vertrok. De oudste, medeslachtoffer van zijn broer en natuurlijk ontgoocheld, had al een hele uitleg aanvullend op het briefje klaar waarom er geen cadeaus waren, ik blijf er voorlopig dus vanuit gaan dat hij het echt nog allemaal gelooft.

Nu alles al klaar gezet en als ze vanavond van school thuiskomen is hij net vertrokken en heb ik wat klaar dat ze hier een tijdje geweest zijn en paar WV12 naar binnen gespeeld hebben, paar keer in papa zijn oor geknepen om van de chocolade te blijven tot ze thuis zijn,... En allemaal weer content.

Hier is het te veel op een hoop.

Sinterklaas
Verjaardag dan morgen 7 december
En dan de kerstdagen

Das echt te veel, da kind is op van de zenuwen :p

Hier is het te veel op een hoop.

Sinterklaas
Verjaardag dan morgen 7 december
En dan de kerstdagen

Das echt te veel, da kind is op van de zenuwen :p
herkenbaar en dan zonder een verjaardag ertussen.

en dan door thuisonderwijs te geven, wordt er hier geen thema rond gegeven of proberen we hier niet te veel aandacht aan te geven. Maar onze tweede hier is op van de spanning. En het ergste van al is dat hij weet wie de Sint is.

Die wist gisterenavond al gene blijf met zichzelf en deze morgen was het half 6 toen ze allemaal wakker waren, want 1 die stil wakker wordt bestaat hier niet in huis.

De loop naar Sinterklaas was plezant, maar vergde serieus wat inspanning. Alles in het geniep. Voorbereidingen. In de aanloop verschillende verrassingen waar ik wat stress voor had om 'busted' te zijn. Een pak geld kwijt. Chocolade van de bakker, topkwaliteit, maar 76 euro voor wat beeldjes is wel erg veel. Gisteren nog om 6 klaaskoeken en 4 zakjes marsepein gereden: 36 euro. Gisteren nog heel onze living gepoetst voor de Sint. Klaar gezet tot 00u. Vroeg op deze morgen. En wat is 't eerste dat de kinderen zeggen als ze beneden komen?

DANK U SINTERKLAAS

Ik ken de ellende :(. Ik ben zelf jarig 10 december, was hier ook altijd teveel kort op elkaar. Je wil echt niet in december geboren worden.

De onze vinden het voorlopig nog niet erg... hopelijk blijft het zo.

de oudste verjaart op 28 december en de jongste op 24 december.

Gelukkig geen sinterklaas in december bij ons (Bij ons is Sint Maarten op 11 november, dat scheelt weer in de kosten :D )

Laatst bewerkt:
De loop naar Sinterklaas was plezant, maar vergde serieus wat inspanning. Alles in het geniep. Voorbereidingen. In de aanloop verschillende verrassingen waar ik wat stress voor had om 'busted' te zijn. Een pak geld kwijt. Chocolade van de bakker, topkwaliteit, maar 76 euro voor wat beeldjes is wel erg veel. Gisteren nog om 6 klaaskoeken en 4 zakjes marsepein gereden: 36 euro. Gisteren nog heel onze living gepoetst voor de Sint. Klaar gezet tot 00u. Vroeg op deze morgen. En wat is 't eerste dat de kinderen zeggen als ze beneden komen?

DANK U SINTERKLAAS
Waarom maakt ge het uzelf ook zo moeilijk en duur 😅

Die kinderen hoeven geen chocolade van 76€ hoor 😝

Hier was het gisteren alles in hun speelhoek leggen en klaar. Weer heel content vanmorgen :)

Terug
Bovenaan