Intussen zijn onze kinderen 4 jaar en bijna 2 jaar. Superschattig enzo. Maar pfff, wat een
high-maintenance kinderen dat wij hebben.
- 's avonds niet naar bed willen. Gevecht om de pyama aan te doen. Gevecht om tanden te poetsen. Etc.
- 's ochtens het omgekeerde: niet uit bed willen. Gevecht om de kleren aan te doen. Gevecht om de tanden te poetsen. Etc. Onze 2-jarige heeft ook nog NOOIT eens gewoon willen stil liggen op het ververskussen. Altijd draaien, keren, spartelen, zich verzetten met al haar macht. Ja, zelfs met allerlei afleiding. Ze laat het gewoon niet toe. Precies bezeten. Je zou eens een gemiddelde ochtendrush bij ons moeten filmen. Gevecht hier, gevecht daar, roepen, drama, ... Er komt nog nét geen jonglerende aap op een éénwieler door het beeld gefietst.
- 4-jarige wil nooit warm eten. Zelfs geen typische zaken als frieten of pizza. En zelfs zijn lievelingseten (spaghetti) wil hij liefst zonder saus. Ook brood moeten we telkens stimuleren: "komaan, nog een hap!". Etc.
- 2- jarige wil tout court nooit eten. Vers koken? Wil ze niet, alles in de vuilbak. Repeat x 1000. Al vanalles geprobeerd, uiteindelijk geeft Olvarit het meeste kans op slagen maar dan nog is het zeer wisselvallig. Boterhammen met beleg x? Neen. Met beleg y? Neen. Niets. Misschien een droge boterham als we veel chance hebben. Fruitpap zeer wisselvallig. Er valt geen lijn in te trekken. Maar wel altijd een gevecht aan tafel. Frustrerend. Nooit op uw gemak.
- 4-jarige moet wel 6 keer per dag schijten ofzo. En ALTIJD als we aan het eten zijn. Er gaat geen maaltijd voorbij zonder.
- Met twee laten spelen gaat quasi nooit. Er moet altijd één iemand in een straal van 5 meter errond zijn of ze vliegen in elkaars haren. Ik voel me vaak een scheidsrechter in een MMA-kooigevecht waarbij ik telkens fysiek mij ertussen moet gooien.
- 2-jarige slaapt nog altijd zeer slecht. Moeilijk in slaap te krijgen (meer dan uur boven zitten is standaard). Vaak wakker 's nachts.
En hoe meer we afspreken met andere jonge ouders, hoe meer we ook beseffen dat wij precies toch wel van die
high-maintenance kinderen hebben.
Die wallen onder mijn ogen worden er niet beter op. De gecumuleerde moeheid is wellicht niet meer gezond. Ik merk dat mijn korte termijngeheugen echt rare dingen doet. Tot grote frustratie van mijn vrouw.