Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ja, beide hier pas op 1 sep gestart.
Maar had mss wel een andere oorzaak. De oudste mocht officieel op 28 juni starten, de jongste op 24 juni. Vonden we de moeite niet meer en ze zijn dus in de creche gebleven tijdens de zomervakantie. Er was gelukkig wel plaats voor.

Eind juni zijn er ook geen instapdagen meer, dus start is dan sowieso in september.

Je kan je kind inschrijven in school en gewoon in september laten starten. Dat is normaal geen probleem.
Elk kind is ook anders en het is idd moeilijk te voorspellen of ze er dan klaar voor gaan zijn of niet. Sommige kunnen ook beter tegen veranderingen dan andere. Mijn zoontje is begin maart 2020 gestart en 2 weken later werden de scholen weer gesloten 🤷. Hij heeft er geen enkel probleem mee gehad, terwijl er kindjes waren die net een beetje aan school gewend waren en het heel moeilijk vonden om dan plots weer thuis te zijn. En het dan nog moeilijker vonden om daarna weer op te starten.

Vannacht is ze na haar fles van 23u wakker geweest van 1u tot 4u, 4u30 was ze weer daar tot 6u35 😣 . Om 8u stond gelukkig kraamzorg voor de deur zodat ik van de voormiddag wat kon bijslapen en rustig een doucheke kon nemen. Had alles klaargelegd voor kraamzorg: reservekledij op verzorgingskussen en flesje klaar in de flessenwarmer. De papa slaapt apart omdat hij ganse dag meetings heeft. Had hem gevraagd om 7u op te staan, de dieren eten te geven en kraamzorg binnen te laten en uit te leggen wat klaar stond. Echt moeilijk is dat niet. Staat hij om 7u45 fris gedoucht hysterisch aan mijn bed ‘jah wat moet ik doen, kraamzorg staat hier zo. Had gehoopt eens wat langer te kunnen slapen nu kraamzorg komt.’ Serieus, dien had chance dat ik te slaperig was om mumzilla te laten ontwaken :angry:.

Onze 8-maanden oude baby heeft deze week beslist dat de dag om 5h start.
Wat we ook doen, die is klaarwakker. Langer ophouden 's avonds lukt momenteel echt niet.
Dus ik zit hier al een uur met de blokken te spelen 🙄
Die van 7 maanden van ons doet dat ook 😬. Is door de overgang van 3 naar 2 dutjes, this too shall pass 🥲.

Vannacht is ze na haar fles van 23u wakker geweest van 1u tot 4u, 4u30 was ze weer daar tot 6u35 😣 . Om 8u stond gelukkig kraamzorg voor de deur zodat ik van de voormiddag wat kon bijslapen en rustig een doucheke kon nemen. Had alles klaargelegd voor kraamzorg: reservekledij op verzorgingskussen en flesje klaar in de flessenwarmer. De papa slaapt apart omdat hij ganse dag meetings heeft. Had hem gevraagd om 7u op te staan, de dieren eten te geven en kraamzorg binnen te laten en uit te leggen wat klaar stond. Echt moeilijk is dat niet. Staat hij om 7u45 fris gedoucht hysterisch aan mijn bed ‘jah wat moet ik doen, kraamzorg staat hier zo. Had gehoopt eens wat langer te kunnen slapen nu kraamzorg komt.’ Serieus, dien had chance dat ik te slaperig was om mumzilla te laten ontwaken :angry:.
Welcome to the fun.

Het betert wel.

Ooit.

Gelukkig is er dit topic nog om dingen van je af te schrijven.

Onze zoon begint echt een karaktertje te krijgen. Mandarijntjes? Hij doet alsof hij ze gaat opeten maar gooit ze dan gewoon de grond op. Bij sinaasappels bekijkt hij mij van “waarom geef je mij nu grote mandarijnen?” en eens met zijn ogen draaien en hopla, de grond op. Pamper constant terug open trekken als ik hem probeer te verversen. En als ik dan een strengere stem gebruik lacht hij mij gewoon uit in mijn gezicht. :laugh:

Onze zoon begint echt een karaktertje te krijgen. Mandarijntjes? Hij doet alsof hij ze gaat opeten maar gooit ze dan gewoon de grond op. Bij sinaasappels bekijkt hij mij van “waarom geef je mij nu grote mandarijnen?” en eens met zijn ogen draaien en hopla, de grond op. Pamper constant terug open trekken als ik hem probeer te verversen. En als ik dan een strengere stem gebruik lacht hij mij gewoon uit in mijn gezicht. :laugh:
fijn dat ge er mee kunt lachen.

Bij mij is het geëvolueerd naar papa die de strenge stem gebruikt om de 4 jarige in haar auto-stoel te krijgen, wat gevolgd wordt door een tierende NEE van de dochter, want ze was de laatste in de auto en dat wou ze niet.

Oudercontact zoon, 2de kleuter:

Alles heel goed, enkel de fijne motoriek moet aan gewerkt worden. Want, en ik citeer: 'wanneer hij een mannetje tekent dan tekent hij direct het hoofd en geen nekje' terwijl de juf vragend naar mij zat te kijken.

'k Zal ervoor kijken juffrouw! Onze excuses.

Alles heel goed, enkel de fijne motoriek moet aan gewerkt worden. Want, en ik citeer: 'wanneer hij een mannetje tekent dan tekent hij direct het hoofd en geen nekje' terwijl de juf vragend naar mij zat te kijken.

Oei en ik van't weekend maar stokventjes tekenen voor de dochter van drie zonder nek. Woops. 🤭

Heeft de juf nog een nek?

Vandaag krijgt mijn dochter de nieuwjaarsbrieven mee. De juf heeft al een "handleiding" gegeven hoe ze de brief moeten voorlezen. Ik heb de brief nog niet gezien en ik voel me nu al helemaal vertederd.

Ik bel hier net naar school om te zeggen dat dochter ziek is.
"ahja, ik zal het doorgeven aan de juf"
geen naam, geen klas, ... nuttig om daar zo voor naar school te bellen :p

Dag met veel emoties vandaag. Controle bij de gyn, zowel de baby als ik doen het goed en het is weer een patéeke met karakter.

We weten ondertussen ook eindelijk wat de oorzaak is van het gehoorverlies van dochterlief, maar ook dat het op termijn nog kan verslechteren en dat die kans reëel is.😭

efkes van mij afschrijven want ben er eerlijk gezegd niet goed van.

Daarstraks de jongens gaan halen op school en we zagen de opvangjuf haast vechten om een kleuter van zich af te slaan. Ik ben er mij tussengeschoten om hem wat proberen in bedwang te houden omdat ik wist dat het een redelijk erg ventje was maar wat ik daar zag. man man, die blik in die ogen. Dat kind is gewoonweg bezeten, ik heb er geen andere woorden voor. De haat en minachting uit die blik, niet normaal. Ik doe u dood man! Derde kleuterklas, dus rond de 5 jaar.

Naar mij slaan, roepen, spuwen. Fuck.

Ik kus mijn 2 pollekes met die 2 van mij.

efkes van mij afschrijven want ben er eerlijk gezegd niet goed van.

Daarstraks de jongens gaan halen op school en we zagen de opvangjuf haast vechten om een kleuter van zich af te slaan. Ik ben er mij tussengeschoten om hem wat proberen in bedwang te houden omdat ik wist dat het een redelijk erg ventje was maar wat ik daar zag. man man, die blik in die ogen. Dat kind is gewoonweg bezeten, ik heb er geen andere woorden voor. De haat en minachting uit die blik, niet normaal. Ik doe u dood man! Derde kleuterklas, dus rond de 5 jaar.

Naar mij slaan, roepen, spuwen. Fuck.

Ik kus mijn 2 pollekes met die 2 van mij.

Belg of andere origine? Is toch eigenlijk triest voor woorden dat. Hopelijk wordt dat aangepakt.

Belg of andere origine? Is toch eigenlijk triest voor woorden dat. Hopelijk wordt dat aangepakt.

Andere origine, noord afrikaans. Ik ken de mama, ik wist dat het een lastig kind was maar dit, dit had ik niet verwacht. Zijn 3 oudere zusjes zijn schatten van kinderen maar aan die jongste heeft ze niks te zeggen. Vader ook niet meer in de picture.

Vandaag krijgt mijn dochter de nieuwjaarsbrieven mee. De juf heeft al een "handleiding" gegeven hoe ze de brief moeten voorlezen. Ik heb de brief nog niet gezien en ik voel me nu al helemaal vertederd.
Hier vandaag, met wat springen en gebaren erbij. Als ik vraag om eens met mij mee te doen, wil ze niet. Ik vrees dus het gene vetten zal worden op 1 januari, haha :D Dat heeft ze wel van mij denk ik, ik vond dat als kind ook niet leuk om te doen :s

Terug
Bovenaan