Ja, beide hier pas op 1 sep gestart.
Maar had mss wel een andere oorzaak. De oudste mocht officieel op 28 juni starten, de jongste op 24 juni. Vonden we de moeite niet meer en ze zijn dus in de creche gebleven tijdens de zomervakantie. Er was gelukkig wel plaats voor.
Eind juni zijn er ook geen instapdagen meer, dus start is dan sowieso in september.
Je kan je kind inschrijven in school en gewoon in september laten starten. Dat is normaal geen probleem.
Elk kind is ook anders en het is idd moeilijk te voorspellen of ze er dan klaar voor gaan zijn of niet. Sommige kunnen ook beter tegen veranderingen dan andere. Mijn zoontje is begin maart 2020 gestart en 2 weken later werden de scholen weer gesloten
. Hij heeft er geen enkel probleem mee gehad, terwijl er kindjes waren die net een beetje aan school gewend waren en het heel moeilijk vonden om dan plots weer thuis te zijn. En het dan nog moeilijker vonden om daarna weer op te starten.
. Om 8u stond gelukkig kraamzorg voor de deur zodat ik van de voormiddag wat kon bijslapen en rustig een doucheke kon nemen. Had alles klaargelegd voor kraamzorg: reservekledij op verzorgingskussen en flesje klaar in de flessenwarmer. De papa slaapt apart omdat hij ganse dag meetings heeft. Had hem gevraagd om 7u op te staan, de dieren eten te geven en kraamzorg binnen te laten en uit te leggen wat klaar stond. Echt moeilijk is dat niet. Staat hij om 7u45 fris gedoucht hysterisch aan mijn bed ‘jah wat moet ik doen, kraamzorg staat hier zo. Had gehoopt eens wat langer te kunnen slapen nu kraamzorg komt.’ Serieus, dien had chance dat ik te slaperig was om mumzilla te laten ontwaken
.
. Is door de overgang van 3 naar 2 dutjes, this too shall pass
.

Dat heeft ze wel van mij denk ik, ik vond dat als kind ook niet leuk om te doen