Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Stuk speelgoed ligt hier maanden onaangeroerd. 1 van de 2 begint ermee te spelen, 5 minuten later ambras want de ander wilt er plots ook mee spelen.

Elke keer opnieuw...
Da's toch hetzelfde als ge denkt om het eens weg te steken want ze kijken er toch niet meer naar. Precies of dat hun oren flapperen want de dag erna vragen ze erachter.

Had je ook niet amper vrij genomen in 2024? Ik zou eens een leuk lang weekend inplannen; doe vrijdags iets onder jullie 2 en rij na schooltijd naar een leuk verblijf onder jullie 3. Verbouwen, weinig slaap en continu werken zijn een ideale combo voor discussies en frustraties, ik zou even het patroon doorbreken :).

Heb je een goede vriend/familielid bij wie je af en toe kan ventileren en die jou neutraal zonder vooringenomen conclusies steunt?

En vooral blijven praten en communiceren. Het is jullie als team en niet individu’s die zich op hun eilandjes frustreren.
Dat viel op zich wel mee, we zijn wel 2 weken en een half weggeweest. Maar we gaan idd wel proberen om toch nog wat meer tezamen te doen (als in er op uit gaan).
Ondertussen is onze dochter eindelijk beter. Het heeft exact een week geduurd. Helaas hierdoor wel plannen met vrienden moeten annuleren.

Gelukkig is de frustratie wat gaan zakken, maar man, wat een verschrikkelijke week was me dit. Ik kan alleen maar hopen dat we gevrijwaard blijven van erger :headshake:

Maar ondertussen zitten we toch te twijfelen voor een tweede. Ben ik een masochist :unsure: ?

Laatst bewerkt:
Over het algemeen mogen wij echt niet klagen van onze kinderen, maar sinds eind november zijn die precies continu ziek. Is het niet de ene, is het wel de andere. Zit meer met stress op het werk dat ze gaan bellen dat er weer eentje ziek is, dan stress over mijn werk zelf. 't mag zo stilaan wel gaan stoppen.

Staking in het kleuter vandaag, gelukkig voorziet de school bij ons opvang. Er waren welgeteld 5 kinderen aanwezig in heel 't kleuterblok. Ik werk dan nog halftijds, maar ik kon niet anders dan ze brengen.. Vraag me soms toch af hoe andere ouders dat doen, oftewel hebben de meeste dan een uitgebreid netwerk?

Staking in het kleuter vandaag, gelukkig voorziet de school bij ons opvang. Er waren welgeteld 5 kinderen aanwezig in heel 't kleuterblok. Ik werk dan nog halftijds, maar ik kon niet anders dan ze brengen.. Vraag me soms toch af hoe andere ouders dat doen, oftewel hebben de meeste dan een uitgebreid netwerk?
In ons geval zijn het altijd mijn ouders (gezien mijn vrouw hare kant letterlijk aan de andere kant van de wereld zit). Gelukkig zijn zij wel al FIRE :shy:

Hier ook staking bij de kleuters, maar dan zonder opvang -_-
Eerst was er wel sprake van opvang, daarna een bericht op Smartschool, 'wegens niet genoeg bezetting kunnen we toch geen opvang voorzien'.
Alé ok dan hé

Aah ja, en woensdag pedagogische studiedag 👍

Hier ook staking bij onze kleuter, zonder mogelijkheid tot opvang. Mijn schoonmoeder is met pensioen dus gelukkig kon hij bij haar terecht en mochten we hem gisterenavond brengen. Het wordt voor haar een drukke week want donderdag en vrijdag sluit de onthaalmoeder wegens een operatie van haar zoontje en mag de jongste (20 maand) gaan logeren. We vonden het wel vervelend om 2x in dezelfde week beroep op haar te (moeten) doen. Maar we hebben helaas weinig andere keus, mijn ouders zijn overleden en de andere meters & peters/familieleden werken of zijn geen optie.

We mogen de jongste woensdagavond brengen, mijn schoonouders wonen op toch een 40 minuten afstand dus de schoonmoeder ziet het niet zitten om ‘s ochtends naar hier te rijden wat begrijpelijk is. Maar hierdoor gaat hij 2x blijven slapen, ik geef nog borstvoeding ‘s ochtends en ‘s avonds. Ik moet dus beslissen of ik die momenten ga kolven of ga stoppen met de bv. Ik neig naar het eerste maar krijg maar weinig steun van mijn omgeving. Mijn man heeft al meermaals gevraagd hoelang ik ‘dat’ nog ga doen of dat ons zoontje daar nog niet te oud voor is.
En schoonmoeder reageerde gisteren ook dat ik toch ooit eens ga moeten stoppen en dat gewone melk ook wel goed genoeg is.
Ik heb bij ons eerste zoontje 9 maand bv gegeven en dat is vanzelf uitgedoofd, hij leek er gewoon geen behoefte meer aan te hebben. De jongste lijkt er wel nog nood aan te hebben, het is niet meer z’n hoofdvoeding want hij eet goed mee aan tafel en na de bv ‘s ochtends eet hij een boterham mee.
Maar als ik nu stop is het echt definitief aangezien er zeker geen 3e kind meer komt en daar heb ik het precies wel moeilijk mee 🥺

Hier ook staking bij onze kleuter, zonder mogelijkheid tot opvang. Mijn schoonmoeder is met pensioen dus gelukkig kon hij bij haar terecht en mochten we hem gisterenavond brengen. Het wordt voor haar een drukke week want donderdag en vrijdag sluit de onthaalmoeder wegens een operatie van haar zoontje en mag de jongste (20 maand) gaan logeren. We vonden het wel vervelend om 2x in dezelfde week beroep op haar te (moeten) doen. Maar we hebben helaas weinig andere keus, mijn ouders zijn overleden en de andere meters & peters/familieleden werken of zijn geen optie.

We mogen de jongste woensdagavond brengen, mijn schoonouders wonen op toch een 40 minuten afstand dus de schoonmoeder ziet het niet zitten om ‘s ochtends naar hier te rijden wat begrijpelijk is. Maar hierdoor gaat hij 2x blijven slapen, ik geef nog borstvoeding ‘s ochtends en ‘s avonds. Ik moet dus beslissen of ik die momenten ga kolven of ga stoppen met de bv. Ik neig naar het eerste maar krijg maar weinig steun van mijn omgeving. Mijn man heeft al meermaals gevraagd hoelang ik ‘dat’ nog ga doen of dat ons zoontje daar nog niet te oud voor is.
En schoonmoeder reageerde gisteren ook dat ik toch ooit eens ga moeten stoppen en dat gewone melk ook wel goed genoeg is.
Ik heb bij ons eerste zoontje 9 maand bv gegeven en dat is vanzelf uitgedoofd, hij leek er gewoon geen behoefte meer aan te hebben. De jongste lijkt er wel nog nood aan te hebben, het is niet meer z’n hoofdvoeding want hij eet goed mee aan tafel en na de bv ‘s ochtends eet hij een boterham mee.
Maar als ik nu stop is het echt definitief aangezien er zeker geen 3e kind meer komt en daar heb ik het precies wel moeilijk mee 🥺
bij de eerste 3 heeft de vrouw altijd borstvoeding gegeven tot ze terug zwanger werd, dan stopte de borstvoeding vanzelf.

Bij de laatste was ook ongeveer op 20 maanden denk ik dat de dochter zelf niet meer vroeg erachter. Jij bent de enige die kan beslissen of je doordoet of niet, maar weet dat je er ooit meer zal moeten stoppen. Kindjes worden groot en dan moet je dingen loslaten, of zoals ons er nog eentje bijmaken...

Dit zijn voor mij de momenten waar ik oprecht jaloers ben op mensen die dergelijk netwerk hebben. "Gelukkig" staken ze vandaag niet maar enkele weken geleden was er een pedagogische studiedag maar werd er wel opvang voorzien, in totaal waren er 15tal kinderen (kleuter+lager).

Ah ja, uiteindelijk wisten we al dat we geen netwerk hadden voor we aan kinderen begonnen maar toch, "tpiekt" soms :-)

Dit zijn voor mij de momenten waar ik oprecht jaloers ben op mensen die dergelijk netwerk hebben. "Gelukkig" staken ze vandaag niet maar enkele weken geleden was er een pedagogische studiedag maar werd er wel opvang voorzien, in totaal waren er 15tal kinderen (kleuter+lager).

Ah ja, uiteindelijk wisten we al dat we geen netwerk hadden voor we aan kinderen begonnen maar toch, "tpiekt" soms :)
Zelfde hier zowat. We hebben vorige week eens de puzzel gelegd voor al het verlof, hoera voor ouderschapsverlof zeg.

Idd, heb me al dikwijls afgevraagd hoe mensen zonder grootouders dit bolwerken. Als het school is, dan zijn er de schooluren die je als koppel fulltime werkenden toch niet 100% zelf kan invullen. Of ze moeten ook dan naar de opvang. En dan al die vakanties + extra dagen. Echt zotjes en die impact toch wel serieus onderschat. Toen ze hier nog naar de creche ging, jah daar kon ze terecht elke werkdag van 7u tot 18u. Die waren enkel 2 weken in de grote vakantie + een week tussen Kerst en nieuw toe. Voor de rest altijd open en altijd de vaste begeleiding (uiteraard met glijdende werkuren voor hen). Dus petje af voor de creches :D (en het netwerk rond werkende ouders :D)

Idd, heb me al dikwijls afgevraagd hoe mensen zonder grootouders dit bolwerken. Als het school is, dan zijn er de schooluren die je als koppel fulltime werkenden toch niet 100% zelf kan invullen. Of ze moeten ook dan naar de opvang. En dan al die vakanties + extra dagen. Echt zotjes en die impact toch wel serieus onderschat. Toen ze hier nog naar de creche ging, jah daar kon ze terecht elke werkdag van 7u tot 18u. Die waren enkel 2 weken in de grote vakantie + een week tussen Kerst en nieuw toe. Voor de rest altijd open en altijd de vaste begeleiding (uiteraard met glijdende werkuren voor hen). Dus petje af voor de creches :D (en het netwerk rond werkende ouders :D)

Ik vraag mij ook steeds af welke job sommige ouders hebben, altijd mooi om 15:30 aan de schoolpoort om de kinderen op te pikken. Hoewel ik niet kan klagen op dat vlak, mijn werk heeft zeer flexibele uren en ik kan spelen met mijn kredieturen (zo ben ik gisterenmiddag kunnen meegaan naar de bib met het klasje van mijn dochter)

Laatst bewerkt:
Vannacht was het hier ook weer plezant, de oudste 3 keer haar bed volledig ondergekotst. Telkens opnieuw douchen en brokken kots uit haar haren vissen. Kinderen ❤️

Sommige geen, anderen flexibele uren? Ik kan me voorstellen dat sommigen afspreken om vroeg te beginnen (white collar job) en vroeg eindigen. Andere dagen is het de andere partner.

Ik vraag mij ook steeds af welke job sommige ouders hebben, altijd mooi om 15:30 aan de schoolpoort om de kinderen op te pikken. Hoewel ik niet kan klagen op dat vlak, mijn werk heeft zeer flexibele uren en ik kan spelen met mijn kredieturen (zo ben ik gisterenmiddag kunnen meegaan naar de bib met het klasje van mijn dochter)
Tja, ik werk 80% van thuis bijvoorbeeld. Dus ik begin om half 8, de kinderen wandelen zelf naar school. Ik ga ze vaak zelf halen om 16:00 ook al zodat ik eens buiten kom. Maar dan is mijn werk dag dus al een 30 min gedaan natuurlijk. Ze hebben een activiteit di 16-19, wo 16-18 en vr 16-17, dus ik kan ze daar altijd naar toe voeren als het nodig is.

Mijn vrouw werkt in een grootkeuken van 7u tot 15u, dit is op zo'n 10 minuten stappen van crèche en binnenkort school. Dus ophalen ok voor haar. Ik heb meestal (indien geen belangrijke vergaderingen of lessen) de vrijheid te beginnen wanneer ik wil en kan ook soms thuiswerken, dus afzetten is voor mij. Wat is dan nog het wekelijks probleem, woensdag natuurlijk. Mijn tante die net op pensioen is ziet dat wel zitten, remains to be seen.

Maar dan al de hopen vakanties, tja. Ik heb 35 dagen die ik (tot hiertoe?) nog nooit allemaal heb gebruikt, mijn vrouw 20. Begin er maar aan. Het plan is dat mijn vrouw een maand ouderschapsverlof combineert met standaard verlof deze zomer en de dochter meeneemt naar haar thuisland. Zo ziet de familie daar ze ook, en leer ze wat meer Spaans.

Ze gaat in maart naar school op 2.5, en zo proberen we na- en voorschoolse opvang te minimaliseren voor zo'n jong kind. Ook allerhande kampjes zijn zo jong niet ideaal, als ze al kan, IMO.

--------------------

Anyway, wat ik eigenlijk kwam posten: na twee nachten serieuze koorts is de diagnose deze morgen gesteld, ze heeft een oor- en keelontsteking, het arme schaap. Wordt antibiotica, in een gore siroop die ze niet wil.

Ik denk dat ik deze leeftijd (2.5) van de dochter wel echt ga missen. Het is echt zalig haar bezig te zien en te horen praten. Over een kleine 3 weken eindelijk naar school. Het gaat allemaal snel gaan vrees ik. De kleine behoefte doet ze ook al redelijk op het potje, dat andere wat minder.

Ik denk dat ik deze leeftijd (2.5) van de dochter wel echt ga missen. Het is echt zalig haar bezig te zien en te horen praten. Over een kleine 3 weken eindelijk naar school. Het gaat allemaal snel gaan vrees ik. De kleine behoefte doet ze ook al redelijk op het potje, dat andere wat minder.

Dan ist om zeep. Ook groot verschil tussen 3de kleuter en 1ste leerjaar.

Zoon van 6.

Terug
Bovenaan