Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Quasi exact dezelfde situatie gehad hier, mijn zoon is deze zomer 'gesprongen' en zit nu in het eerste leerjaar. Nog geen seconde spijt van gehad. Ik beaam volledig wat Cerv hierboven schrijft.

Weet je hoe ze de test op school hebben afgenomen? In de klas met omgevingsgeluid? Apart een ruimte waar hij niet op zijn gemak is, mss zelfs met een andere leerkracht?

Bij de logo, kan het een pak rustiger zijn dan in de klas waardoor zijn resultaten beter zijn.

Test op school is apart afgenomen. Is idd met een andere leerkracht.

Test op school is apart afgenomen. Is idd met een andere leerkracht.
Het zou daar aan kunnen liggen dat het resultaat minder was dan bij de logo.

Ik zou mij daar niet te veel zorgen over maken. Geef aan school aan dat de resultaten bij logo wel normaal waren.

Indien het op school blijft moeilijk gaan, maar jij thuis dat gevoel niet hebt en de logo ook aangeeft dat er geen probleem is, dan ligt het volgens mij niet aan de capaciteiten van zoonlief.

Het zou daar aan kunnen liggen dat het resultaat minder was dan bij de logo.

Ik zou mij daar niet te veel zorgen over maken. Geef aan school aan dat de resultaten bij logo wel normaal waren.

Indien het op school blijft moeilijk gaan, maar jij thuis dat gevoel niet hebt en de logo ook aangeeft dat er geen probleem is, dan ligt het volgens mij niet aan de capaciteiten van zoonlief.

Ik wou het nog niet zo direct op die juf steken (bij wie ik persoonlijk ook geen aangenaam gevoel heb :lol: )

Onze zoon van 17 maanden heeft deze week besloten dat hij niet meer aan middagdutjes doet. In de creche geen probleem, daar speelt hij vrolijk. Maar eens hij thuis komt kunnen we daar dus niets mee aanvangen. Hem meteen ontprikkelen door hem in zijn bedje te steken werkt alvast niet.

Ik gok op 16-17 jaar als ze beginnen uitgaan :unsure:

Hier is het de laatste tijd bijna elke dag 5.20.
En dan moet ge 's nachts eruit om ze te gaan halen. Heb wel al een tactiek bedacht om dat maar ene keer te moeten doen. Ik ga gewoon die fuif (of wat dan ook binnen), neem de micro en zeg "waar is (naam)? Papa is hier om u te halen". Nachtrust verzekert vanaf dan.

Die van ons slaapt momenteel van 21u tot 7/8u, is dan uurtje wakker om vervolgens opnieuw te dutten tot 10/11u :woohoo:.
Ik vind het steeds grappig om haar ‘s morgens te horen en zien vechten tegen het ‘ontwaken’. ‘Schreeuw ik ben wakker, geef mij eten’ - ‘wacht, ik lig hier veel te goed, nog 5 min’ -‘toch honger’ - ‘Neh nog effe’… Ze kan er soms 20-30 min overdoen voor ze echt volledig wakker is. Bij een dutje is ze wel onmiddellijk wakker.

De bijna 6-jarige hier de laatste tijd rond 6u30 (vroeger 7u30-8uur)
Dochter, bijna 3, meestal iets rond 8 uur, die kan echt genieten van gewoon in bed blijven liggen snoozen.

Onze 3-jarige ligt graag in bed. Die begint wel te spelen en te babbelen en roept enkel als haar pamper overvol zit. Rond 7u45 is ze het meestal beu.

Terug
Bovenaan