Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nemen we zijn 'voordeel' niet weg door hem de jongste van de klas te maken? Zal zich dat wreken binnen x-aantal jaar?
Maar, als je hem in z'n klas laat, dan gaat hij zich vervelen en wordt hij daardoor ongelukkig of zit hij zoveel vooruit dat hij een makkelijke schietschijf is voor pesters want wie in Vlaanderen z'n hoofd boven het maaiveld durft steken, wordt snel afgeknald.

Je hebt de stok achter de deur dat hij nog terug kan als het niet zou lukken, wat is er mis met de sprong te wagen? En zijn voordeel zal meer tot zijn recht komen in een klas hoger.

Maar, als je hem in z'n klas laat, dan gaat hij zich vervelen en wordt hij daardoor ongelukkig of zit hij zoveel vooruit dat hij een makkelijke schietschijf is voor pesters want wie in Vlaanderen z'n hoofd boven het maaiveld durft steken, wordt snel afgeknald.

Je hebt de stok achter de deur dat hij nog terug kan als het niet zou lukken, wat is er mis met de sprong te wagen? En zijn voordeel zal meer tot zijn recht komen in een klas hoger.
Met zijn voordeel bedoel ik dat hij nu de oudste van de klas is (1 jan), en dat we hem de jongste van de klas zullen maken. Was hij 20 uur eerder geboren dan zat hij reeds in het 3de kleuter. Maar @JPV heeft dat hier eigenlijk heel mooi neergeschreven waardoor ik er anders ben beginnen tegenaan kijken.

als hij emotioneel en mentaal mee is én dan nog eens gewoon 20 uur te laat geboren is, betekent dat eigenlijk dat hij een voorsprong van 6 maand heeft (= een gemiddeld kind in het derde is van 1 juli, de jouwe 6 maand later). Zelfs als ze er dan nog een beetje naast zouden zitten, is 6 maand marge nog voldoende hé.

Dus niet twijfelen. Anders is de kans véél groter dat je een ongelukkig kind hebt in het eerste.

Vandaag wenmomentje gehad in de crèche, uurtje er doorgebracht met de mama. Pff toch confronterend. Thuis wordt die zo omringd in haar coconnetje. Flesje staat altijd klaar in de flessenwarmer zodat ze niet moet huilen, moet maar op de knop duwen en kan ze binnen de 3 minuten voeden. Continu aandacht en troost. Continu oog op hygiëne (plakhandjes proper maken, kwijlmondje, kwijlbandana, kind heeft nooit rode billetjes omdat we die altijd zeer grondig verschonen, voor alles 2 sets wasbare hoezen etc). Zorgen altijd dat ze in donker en stilte kan slapen.
Daar heeft 1 beleidster haar handen vol met 6 baby’s. Zijn er altijd die liggen te huilen omdat ze moeten wachten op flesje of overprikkeld zijn. Is een kindje die de fles weigert, die krijgt versneld groentenpap, fruitpap en yoghurtje, met gevolg dat dat kind vree geconstipeerd is. België is op dat vlak toch echt fucked up.

Ze moet maar 2 dagen gaan. Ze gaat 1 dag naar de grootouders. Ik herstart maar halftijds. Maar dan nog 💔. Leren loslaten zeker en nog dik 2 weken genieten 🥲.

Vandaag wenmomentje gehad in de crèche, uurtje er doorgebracht met de mama. Pff toch confronterend. Thuis wordt die zo omringd in haar coconnetje. Flesje staat altijd klaar in de flessenwarmer zodat ze niet moet huilen, moet maar op de knop duwen en kan ze binnen de 3 minuten voeden. Continu aandacht en troost. Continu oog op hygiëne (plakhandjes proper maken, kwijlmondje, kwijlbandana, kind heeft nooit rode billetjes omdat we die altijd zeer grondig verschonen, voor alles 2 sets wasbare hoezen etc). Zorgen altijd dat ze in donker en stilte kan slapen.
Daar heeft 1 beleidster haar handen vol met 6 baby’s. Zijn er altijd die liggen te huilen omdat ze moeten wachten op flesje of overprikkeld zijn. Is een kindje die de fles weigert, die krijgt versneld groentenpap, fruitpap en yoghurtje, met gevolg dat dat kind vree geconstipeerd is. België is op dat vlak toch echt fucked up.

Ze moet maar 2 dagen gaan. Ze gaat 1 dag naar de grootouders. Ik herstart maar halftijds. Maar dan nog 💔. Leren loslaten zeker en nog dik 2 weken genieten 🥲.
Geef het een paar weken, dan ga je lastig zijn als de crèche weeral gesloten is...

Wat bedoel je met altijd? Die dingen maak je best zo vers mogelijk.
Ik weet wanneer ze ongeveer honger gaat krijgen. Zet dan afgemeten Evian klaar in haar flesje op de flessenwarmer dat ik maar op de knop moet duwen als ik wil warmen. Poeder staat afgewogen in poedertorenpotje klaar. Als ze toont dat ze honger heeft kan ik fles maken voordat ze begint te schreeuwen.
Was in begin een moeilijke flesdrinker die altijd in slaap viel aan haar flesje. Als ze zou liggen schreeuwen zou ze al vermoeid aan haar fles starten. Vandaar heb ik mezelf die gewoonte aangeleerd.

Ik weet wanneer ze ongeveer honger gaat krijgen. Zet dan afgemeten Evian klaar in haar flesje op de flessenwarmer dat ik maar op de knop moet duwen als ik wil warmen. Poeder staat afgewogen in poedertorenpotje klaar. Als ze toont dat ze honger heeft kan ik fles maken voordat ze begint te schreeuwen.
Was in begin een moeilijke flesdrinker die altijd in slaap viel aan haar flesje. Als ze zou liggen schreeuwen zou ze al vermoeid aan haar fles starten. Vandaar heb ik mezelf die gewoonte aangeleerd.
Evian? is dat omdat het kraantjeswater niet veilig is in België ?

Ivm de flesjes, we hebben hier nog een Babybrezza te koop staan voor een prijsje :smile:

Vond ik wel een handig toestel, ne senseo voor papflesjes. Gewoon op het knopje duwen en flesje werd gemaakt.

Wordt aan geraden voor poedermelk ivm percentages en neutrale smaak als ik me niet vergis.

Ivm dat donker en stil slapen... Zo maak je ze niet gewoon om overal te kunnen slapen, maar dat is elk zijn keuze.
Volgens mij is bij volwassenen donker en stil ook wel gewoon de weg naar een goede slaapkwaliteit.

Oei, wij hebben nooit flesjes opgewarmd. De kinderarts zei zelf dat hoeft niet, gewoon water op kamertemperatuur is voldoende. Kind moest zelf geen 3 minuten wachten. Dat maakt het ook makkelijker om op verplaatsing een flesje te maken. Maar ook dat is ieders keuze.

Ik volg gewoon wat men in het ziekenhuis gestart is. Spoedkeizersnede onder volledige narcose dus mijn kind had al een flesje voor ik ze zag. 24u geen borstvoeding door de narcose. Borstvoeding kwam eveneens slecht op gang waardoor ze poedermelk bijkreeg.
Met RSV-opname is borstvoeding weer bergaf gegaan, ze mocht ook niet van de borst drinken omdat dat teveel inspanning van haar vroeg, dag 2 kreeg ze al sondevoeding en na afkoppeling was de borst nog teveel inspanning.
Ze heeft nooit krampen, nooit last van reflux dus volg ik het advies van de vroedvrouw: als iets werkt voor uw kind zonder klachten dan hou je dat best aan.
Zij staat nu volledig op kunstvoeding en hou eveneens de kunstvoeding voor kinderen op borstvoeding aan (heeft specifieke eiwitsamenstelling en specifieke smaak), als ze daar goed mee is is er geen reden om te switchen volgens de pediater en vroedvrouw.
Ze kreeg in het ziekenhuis bij haar opname af en toe puur Evian zonder enig poeder, verpleegster trok dat op met een spuitje en gaf haar klein beetje in haar mondje. Door de sondevoeding en koorts droogde haar keeltje pijnlijk uit. Met af en toe wat water werd dat verholpen. Ze heeft daar ook geen last van gehad dus blijf ik trouw aan Evian.

Evian? is dat omdat het kraantjeswater niet veilig is in België ?

Ik vind dat ook altijd grappig. Het enigste ter land ter wereld waar Evian aangeraden wordt voor baby melk.

Die ene pipo die afkwam met Evian voor babies in België heeft wss aandelen bij hun.

Dat flessenwater boven leiding water wordt verkozen snap ik nu wel maar het dat het precies Evian moet zijn is grappig

Het is ook grappig dat elk jaar Evian wordt getest en niet neutraal is zoals de op de etiket. O.a. pesticiden gevonden. Ze hadden ook een class uit in de VS voor hun marketing.

Laatst bewerkt:
Er staat nergens dat het Evian moet zijn? Voor zover ik me het juist herinner, waren er ook vrienden die Spa of Boni water gebruikten. Ik denk dat wij ook iets anders gebruikten dan Evian maar dat ben ik ook al weer vergeten. :unsure:

Onze baby is verzot op de crèche. Tijdens de wendagen moest hij inderdaad beetje wennen aan het lawaai, maar al heel snel lag die te knorren in het park 😅.
Als ik juist ben, moeten ze tot 6 maanden in de leefzaal slapen, dus ons kind slaapt nu overal. Thuis nog steeds volledig in het donker, maar daar dus ondertussen in een slaapzaal met 10 tetterende baby's.

Bij ons werd er wel aangeraden om 3d per week te gaan om het voldoende gewend te zijn. Is dat iets dat jullie later gaan opbouwen?

Er staat nergens dat het Evian moet zijn? Voor zover ik me het juist herinner, waren er ook vrienden die Spa of Boni water gebruikten. Ik denk dat wij ook iets anders gebruikten dan Evian maar dat ben ik ook al weer vergeten. :unsure:

er zijn inderdaad meerdere die als oké worden aanzien, staat volgens mij zelfs op de flessen indien geschikt voor flesjes. Wij gebruikten iets uit de aldi (louisa ofzo?)

Onze baby is verzot op de crèche. Tijdens de wendagen moest hij inderdaad beetje wennen aan het lawaai, maar al heel snel lag die te knorren in het park 😅.
Als ik juist ben, moeten ze tot 6 maanden in de leefzaal slapen, dus ons kind slaapt nu overal. Thuis nog steeds volledig in het donker, maar daar dus ondertussen in een slaapzaal met 10 tetterende baby's.

Bij ons werd er wel aangeraden om 3d per week te gaan om het voldoende gewend te zijn. Is dat iets dat jullie later gaan opbouwen?
Die van ons heeft moeite met lawaai en licht. Die slaapt overdag ofwel in de cosleeper in haar slaapzak in onze donkere slaapkamer (klein nachtlampje en babycamera/foon aan) of op schoot. In haar park of in licht wil die alleen niet slapen, dan is die zo oververmoeid dat ze s’avonds volledig in overdrive gaat en ontroostbaar huilt. Zij vraagt ook actief om haar dutje, zij brabbelt klagerig als het tijd is voor haar bedje.
Dus hoop dat ze daar aan gaat kunnen wennen.
In de buggy slaapt ze wel door al het lawaai door, maar dan is ze in slaap gesust door de buggy. In de wagen valt ze ook steeds in slaap, als ik ergens heen rij om een sociale activiteit te doen zal ze na het uitstappen ook gewoon verderslapen in licht en lawaai.
Het is vooral het in slaap vallen dat moeilijker is, ze zouden ze de eerste dagen helpen in slaap wiegen met knuffeldoekje.

Na de paasvakantie gaat ze inderdaad 4 dagen gaan, dan is daar pas een plaatsje voor vrij. Intussen start ze binnen 2 weken 2 dagen op. Met Pasen is ze al eens een hele week weer thuis en door paasmaandag gaat ze de eerste week na Pasen maar 3 dagen waardoor ze al bijna 6 maand zal zijn tegen ze echt 4 dagen gaat. Dat stelt mij ergens gerust :). Vanaf 6 maand worden ze in een donkere slaapzaal gelegd.

Die van ons heeft moeite met lawaai en licht. Die slaapt overdag ofwel in de cosleeper in haar slaapzak in onze donkere slaapkamer (klein nachtlampje en babycamera/foon aan) of op schoot. In haar park of in licht wil die alleen niet slapen, dan is die zo oververmoeid dat ze s’avonds volledig in overdrive gaat en ontroostbaar huilt. Zij vraagt ook actief om haar dutje, zij brabbelt klagerig als het tijd is voor haar bedje.
Dus hoop dat ze daar aan gaat kunnen wennen.
In de buggy slaapt ze wel door al het lawaai door, maar dan is ze in slaap gesust door de buggy. In de wagen valt ze ook steeds in slaap, als ik ergens heen rij om een sociale activiteit te doen zal ze na het uitstappen ook gewoon verderslapen in licht en lawaai.
Het is vooral het in slaap vallen dat moeilijker is, ze zouden ze de eerste dagen helpen in slaap wiegen met knuffeldoekje.

Na de paasvakantie gaat ze inderdaad 4 dagen gaan, dan is daar pas een plaatsje voor vrij. Intussen start ze binnen 2 weken 2 dagen op. Met Pasen is ze al eens een hele week weer thuis en door paasmaandag gaat ze de eerste week na Pasen maar 3 dagen waardoor ze al bijna 6 maand zal zijn tegen ze echt 4 dagen gaat. Dat stelt mij ergens gerust :). Vanaf 6 maand worden ze in een donkere slaapzaal gelegd.
Hier hebben wij letterlijk het licht van de babyfoon moeten afplakken omdat ze er wakker van bleef (dus idd het in slaap vallen). Er ligt ook een handdoek voor haar deur om de kier onder de deur af te dekken etc.

Maar... Hierdoor is op reis gaan voor ons een kwelling op dat vlak. Een kamer volledig verduisterd krijgen waarvan je op voorhand de probleemgebieden niet weet, is echt miserie.

Terug
Bovenaan