Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

En hier wil mijn 6-jarige met zoveel mogelijk licht aan slapen. Een lampje op haar klok en dan zo'n IKEA lamp die eigenlijk massa's licht geeft:

upplyst-led-wandlamp-bloem-paars__0806904_pe770161_s5.jpg

Tot twee dagen terug moest het licht van de gang aanblijven en de deur op een kier. Dat mag nu uit en de deur toe. Het gaat nog in orde komen.

En hier wil mijn 6-jarige met zoveel mogelijk licht aan slapen. Een lampje op haar klok en dan zo'n IKEA lamp die eigenlijk massa's licht geeft:

upplyst-led-wandlamp-bloem-paars__0806904_pe770161_s5.jpg

Tot twee dagen terug moest het licht van de gang aanblijven en de deur op een kier. Dat mag nu uit en de deur toe. Het gaat nog in orde komen.

Onze oudste heeft zo een IKEA maantje gehad en dat is echt aan moeten blijven tot die 9 was. De dochter heeft ook deze bloem, maar voorlopig (ze is nog maar twee) krijgen we een resolute "nee" als we vragen of "lichtje aan moet". Ze heeft wel een lichtgevend konijntje in haar bed dat na pakweg 20 minuten uitvalt. Maar dat heeft als grootste nut ermee spelen wanneer ze wakker wordt :D

Ik vind dat ook altijd grappig. Het enigste ter land ter wereld waar Evian aangeraden wordt voor baby melk.

Die ene pipo die afkwam met Evian voor babies in België heeft wss aandelen bij hun.

Dat flessenwater boven leiding water wordt verkozen snap ik nu wel maar het dat het precies Evian moet zijn is grappig

Het is ook grappig dat elk jaar Evian wordt getest en niet neutraal is zoals de op de etiket. O.a. pesticiden gevonden. Ze hadden ook een class uit in de VS voor hun marketing.

Neen, Evian wordt niet specifiek aangeraden, het is wel het zachtste water. Er zijn kindjes die wel verschil ervaren in die waters en dan is Evian om die reden het beste. Ik dacht het minst gemineraliseerd. Bv. Vittel is niet geschikt voor babyboeding wegens teveel calcium. Ik gebruikte Chaudfontaine.

Hier hebben wij letterlijk het licht van de babyfoon moeten afplakken omdat ze er wakker van bleef (dus idd het in slaap vallen). Er ligt ook een handdoek voor haar deur om de kier onder de deur af te dekken etc.

Maar... Hierdoor is op reis gaan voor ons een kwelling op dat vlak. Een kamer volledig verduisterd krijgen waarvan je op voorhand de probleemgebieden niet weet, is echt miserie.
Op reis hebben wij altijd van die compacte zuignapgordijnen mee.

Hier hebben wij letterlijk het licht van de babyfoon moeten afplakken omdat ze er wakker van bleef (dus idd het in slaap vallen). Er ligt ook een handdoek voor haar deur om de kier onder de deur af te dekken etc.

Maar... Hierdoor is op reis gaan voor ons een kwelling op dat vlak. Een kamer volledig verduisterd krijgen waarvan je op voorhand de probleemgebieden niet weet, is echt miserie.
Hier is er ene die in het donker wilt slapen, met zo weinig mogelijk op hem

Ene die zo veel mogelijk licht wil en een berg aan knuffels meeneemt.

En twee die en beetje licht willen.

Zeer fijn altijd als we met de caravan op vakantie gaan en allemaal bij elkaar slapen.

Meer om het eens neer te schrijven dan een uitkomst te vinden, maar op enkele maanden tijd zijn heel wat van onze bevriende koppels zwanger van hun 2de kind. Bij ons is dat altijd een beetje een groot twijfelgeval geweest.

Ik sluit dat niet uit, en raak eigenlijk meer en meer overtuigd dat ik wel zou willen, en mijn vrouw vind het triest dat onze dochter geen broers of zussen zou hebben.

Maar mijn vrouw is vooral bang is voor een tweede zwangerschap en bevalling wegens allerhande kwaaltjes die ze tot de dag van vandaag heeft van de eerste. Voor mij is een groot argument om het niet te doen ook onze situatie: geen ouders hier, ik heb nog net een tante waar we af en toe op kunnen rekenen, maar dat is mijlenver van wat ik bij vrienden zie: grootouders die heel wat steun en hulp geven. Ons besluit was dan ook het niet te doen, en mijn vrouw voelt zich ook niet zo goed bij het blijven nemen van hormonale anticonceptie, dus ik zou voor een vasectomie gaan.

Nu die vasectomie concreet wordt + er kennelijk een babyboom aan de hand is bij vrienden moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb dat dit zo'n praktische, rationele beslissing is waar ik een beetje spijt van ga hebben later.

De vogel die kakt op de kop van Dikkie dik, echt, die komt niet meer bij hé.
Elke keer we dat boek lezen begint ze te grinniken, om wat er komt op het einde, zalig kind

Meer om het eens neer te schrijven dan een uitkomst te vinden, maar op enkele maanden tijd zijn heel wat van onze bevriende koppels zwanger van hun 2de kind. Bij ons is dat altijd een beetje een groot twijfelgeval geweest.

Ik sluit dat niet uit, en raak eigenlijk meer en meer overtuigd dat ik wel zou willen, en mijn vrouw vind het triest dat onze dochter geen broers of zussen zou hebben.

Maar mijn vrouw is vooral bang is voor een tweede zwangerschap en bevalling wegens allerhande kwaaltjes die ze tot de dag van vandaag heeft van de eerste. Voor mij is een groot argument om het niet te doen ook onze situatie: geen ouders hier, ik heb nog net een tante waar we af en toe op kunnen rekenen, maar dat is mijlenver van wat ik bij vrienden zie: grootouders die heel wat steun en hulp geven. Ons besluit was dan ook het niet te doen, en mijn vrouw voelt zich ook niet zo goed bij het blijven nemen van hormonale anticonceptie, dus ik zou voor een vasectomie gaan.

Nu die vasectomie concreet wordt + er kennelijk een babyboom aan de hand is bij vrienden moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb dat dit zo'n praktische, rationele beslissing is waar ik een beetje spijt van ga hebben later.

Blijft inderdaad een zeer moeilijke keuze, en beide keuzes zijn perfect te begrijpen.

Wij hebben eigenlijk ook geen groot netwerk maar ik ben nu toch zwanger van de 2e.
Ik gun ons eerste een broertje of zusje, en ik wil eigenlijk ook wel een groot gezin (moest het aan mij liggen, ik zou er 3 willen).
Maar nu het dus zover is, jaagt het mij ook wat schrik aan. Hoe gaan we dit doen? Onze eerste was gelukkig nooit ziek, maar wat als de tweede vaak ziek is en niet naar de crèche mag?
Gaan we ooit nog rust hebben? Nu kunnen we afwisselen, met 2 is dat ook gedaan!
Ga ik ooit nog uitgeslapen zijn???
Het is duidelijk dat mijn hormonen hier niet bij helpen 😅

Heb je qua leeftijd nog tijd? Of is het echt iets dat jullie nu willen beslissen? Mss de vasectomie nog even uitstellen?

Blijft inderdaad een zeer moeilijke keuze, en beide keuzes zijn perfect te begrijpen.

Wij hebben eigenlijk ook geen groot netwerk maar ik ben nu toch zwanger van de 2e.
Ik gun ons eerste een broertje of zusje, en ik wil eigenlijk ook wel een groot gezin (moest het aan mij liggen, ik zou er 3 willen).
Maar nu het dus zover is, jaagt het mij ook wat schrik aan. Hoe gaan we dit doen? Onze eerste was gelukkig nooit ziek, maar wat als de tweede vaak ziek is en niet naar de crèche mag?
Gaan we ooit nog rust hebben? Nu kunnen we afwisselen, met 2 is dat ook gedaan!
Ga ik ooit nog uitgeslapen zijn???
Het is duidelijk dat mijn hormonen hier niet bij helpen 😅

Heb je qua leeftijd nog tijd? Of is het echt iets dat jullie nu willen beslissen? Mss de vasectomie nog even uitstellen?
Ik word dit jaar 39 en zij 38, dat is ook een factor.

Laatst bewerkt:
Die van ons heeft moeite met lawaai en licht. Die slaapt overdag ofwel in de cosleeper in haar slaapzak in onze donkere slaapkamer (klein nachtlampje en babycamera/foon aan) of op schoot. In haar park of in licht wil die alleen niet slapen, dan is die zo oververmoeid dat ze s’avonds volledig in overdrive gaat en ontroostbaar huilt. Zij vraagt ook actief om haar dutje, zij brabbelt klagerig als het tijd is voor haar bedje.
Dus hoop dat ze daar aan gaat kunnen wennen.
In de buggy slaapt ze wel door al het lawaai door, maar dan is ze in slaap gesust door de buggy. In de wagen valt ze ook steeds in slaap, als ik ergens heen rij om een sociale activiteit te doen zal ze na het uitstappen ook gewoon verderslapen in licht en lawaai.
Het is vooral het in slaap vallen dat moeilijker is, ze zouden ze de eerste dagen helpen in slaap wiegen met knuffeldoekje.

Na de paasvakantie gaat ze inderdaad 4 dagen gaan, dan is daar pas een plaatsje voor vrij. Intussen start ze binnen 2 weken 2 dagen op. Met Pasen is ze al eens een hele week weer thuis en door paasmaandag gaat ze de eerste week na Pasen maar 3 dagen waardoor ze al bijna 6 maand zal zijn tegen ze echt 4 dagen gaat. Dat stelt mij ergens gerust :). Vanaf 6 maand worden ze in een donkere slaapzaal gelegd.
Mocht het een troost zijn, wij hebben ook een dochter die met spoedkeizersnede is geboren en een héél moeilijke slaper was. In het begin kregen we inderdaad soms te horen dat ze veel weende en een dutje had moeten overslaan, maar hoe verder van de 3 maanden hoe beter het ging, en redelijk snel, zelfs. Vanaf haar 9 maanden ging ze zo graag dat ze eerder weende wanneer we haar kwamen halen dan wanneer we ze brachten ...

Oei, wij hebben nooit flesjes opgewarmd. De kinderarts zei zelf dat hoeft niet, gewoon water op kamertemperatuur is voldoende. Kind moest zelf geen 3 minuten wachten. Dat maakt het ook makkelijker om op verplaatsing een flesje te maken. Maar ook dat is ieders keuze.
Dat is puur voor de overgang van borstvoeding naar flesvoeding. Wij zijn zo snel mogelijk van warm naar kamertemperatuur overgestapt. Want dat maakt het idd een stuk makkelijker.

Ons zoontje van 22 maand is daarnet gevallen met zijn loopfietsje en hij is een stuk kwijt van zijn voorste tand en die ernaast is ook een beetje geschaafd. Meteen gebeld naar de tandarts en ik mocht direct gaan want ze wou ‘m toch wel effe zien. De tand is een klein beetje verschoven kon ze zien aan zijn tandvlees en we moeten in de gaten houden dat er geen bultje op komt of dat hij koorts zou beginnen krijgen want dat zou op een ontsteking kunnen wijzen.
Ik voel me echt kl*te, omdat het zo’n zonde is, zijn mooie tandjes 😞 En hij is nog zo klein, te klein om de tand te herstellen en aangezien het zijn snijtanden zijn, zou hij zo’n aangezet stukje toch weer kwijtraken of kapot bijten. En het duurt nog lang voor die melktanden wisselen, ‘t zijn wel de eerste die uitvallen maar da’s maar een schamele troost 😕
En we vertrekken bij de tandarts, loopt hij toch niet met zijn hoofd tegen de glazen deur 😳 ‘t is zijn/mijn dag niet…

Hier is er 1 die in het infrarood van de babyfoon 'een boos gezichtje' ziet. Die babyfoon moet dus standaard met camera naar de muur staan -_-

En oh wee als je dat 1x vergeet. Dan is het na 5 min in bed 'papaaaaaaaaaaa, het boos gezichtje!!!'.

Ons zoontje van 22 maand is daarnet gevallen met zijn loopfietsje en hij is een stuk kwijt van zijn voorste tand en die ernaast is ook een beetje geschaafd. Meteen gebeld naar de tandarts en ik mocht direct gaan want ze wou ‘m toch wel effe zien. De tand is een klein beetje verschoven kon ze zien aan zijn tandvlees en we moeten in de gaten houden dat er geen bultje op komt of dat hij koorts zou beginnen krijgen want dat zou op een ontsteking kunnen wijzen.
Ik voel me echt kl*te, omdat het zo’n zonde is, zijn mooie tandjes 😞 En hij is nog zo klein, te klein om de tand te herstellen en aangezien het zijn snijtanden zijn, zou hij zo’n aangezet stukje toch weer kwijtraken of kapot bijten. En het duurt nog lang voor die melktanden wisselen, ‘t zijn wel de eerste die uitvallen maar da’s maar een schamele troost 😕
En we vertrekken bij de tandarts, loopt hij toch niet met zijn hoofd tegen de glazen deur 😳 ‘t is zijn/mijn dag niet…
Hier dochtertje van 10 maanden die tijdens het optrekken aan een tafel, gevallen is en met haar voorste tanden erop gevallen is. Resultaat is dat ze haar 2 tandjes volledig kwijt is... Veel bloed, tand die in haar tandvlees verschoven was. Was toch wel even verschieten toen ik haar zo zag.

Ook direct naar mijn vaste tandarts gebeld maar ik kon pas in de avond gaan. Dan een random tandarts gebeld 30min rijden maar hij kon er niks meer aan doen zei hij. Dus nu zal ze 6 jaar ofzo rondlopen zonder voortanden.:cry2:

Gelukkig is het dat maar en is ze ze niet definitief kwijt.

Ze hebben geleerd over vasten. Dus ze gingen vandaag vasten en blijkbaar ook gehoord van de moslim kinders in de school dus het zou vasten zijn wanneer de zon op is.

Wat is het plan dan? Ahja we gaan onze wekker zetten om 05:00, opstaan, eten en terug gaan slapen want dan hebben we gegeten voor de zon op komt. en blijkbaar was de mama daar mee akkoord gegaan terwijl ik weg was.

Allemaal goed en wel, maar ik mocht deze morgen wel een discussie voeren met hen dat ze moesten beloven van wel te drinken. Want blijkbaar hadden ze het in hun hoofd gekregen dat dat ook niet mocht.

Dat gezegd zijnde, ik was onder de indruk dat ze er in geslaagd zijn effectief op te staan zonder al te veel lawaai, te eten, geen totale chaos achter te laten en terug te gaan slapen.

Ben benieuwd hoe de dag gegaan is.

I feel your pain. Toen onze zoon net kon wandelen nam m'n vrouw hem mee naar de supermarkt waar ze hem zelfstandig door de ingang liet wandelen zonder er bij te blijven. Dat zijn zo'n ijzeren klapdeurtjes die automatisch open en dicht gaan. Dat spel detecteerde hem niet en de deurtjes vielen dicht, los in z'n gezicht. Voorste tand in de midden afgebroken.

2 weken later is ze ermee aan 't spelen en valt hij perongeluk vooruit op z'n tanden. De andere tand ook in de midden afgebroken.

Het valt relatief mee wanneer ze nog meer uitkomen, maar ik was daar toch ook even niet gelukkig mee.

Allemaal goed en wel, maar ik mocht deze morgen wel een discussie voeren met hen dat ze moesten beloven van wel te drinken. Want blijkbaar hadden ze het in hun hoofd gekregen dat dat ook niet mocht.
Off topic maar tijdens de ramadan wordt er ook niet gedronken tussen zonsopgang en zonsondergang.

Off topic maar tijdens de ramadan wordt er ook niet gedronken tussen zonsopgang en zonsondergang.
Fair enough maar ze sproken niet expliciet over ramadan al is dat wel waarom dat nu een topic was natuurlijk. (alsook, ze zijn slechts 8 jaar oud dus dat geldt helemaal niet)

Terug
Bovenaan