Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

mijn dochter wordt binnenkort 2 jaar en het is echt een wolk van een kind. Ze is eigenlijk altijd vrolijk, nooit ziek, ze tettert heel de tijd (net als haar vader), en ze heeft mij helemaal rond haar vinger gewikkeld.

Ik ben de hele tijd aan het wachten op de periode dat het moeilijk wordt maar ik ben eigenlijk vanaf dag 1 super graag vader geweest en het wordt precies alleen maar plezanter.

Deze week een paar schoolbezoeken in Brussel gepland met mijn ex, op dat vlak zitten we gelukkig op dezelfde lijn, dus deze week gaan we onze top 3 doorgeven en hopelijk krijgt ze een plek hier bij een school om de hoek waar het echt leuk vertoeven is, met veel andere Nederlandstalige kindjes.

ik ben nog op zoek naar leuke ideeen voor cadeaus voor een 2-jarig meisje, moesten jullie er hebben, schiet ze deze kant uit.
Boekjes doen het hier altijd wel goed (vooral van Luuk en Lotje), maar ook deze Ijsjes worden dagelijks gebruikt.

Boekjes doen het hier altijd wel goed (vooral van Luuk en Lotje), maar ook deze Ijsjes worden dagelijks gebruikt.
merci voor de tips. Voor de andere ouders met kinderen van 2-3 jaar vind ik de boeken van Benji Davies heel leuk om te lezen met haar. Ik heb Het Eiland van Opa en De Kleine Walvis en daar leest ze heel graag in. Het zijn ook oprecht mooie boeken met veel kleine dingen in die ze kan zoeken. Bij het eiland van opa kreeg ik de eerste 10 keer zelf de krop in de keel 😅

Verder is Het Grote Taartenboek echt een boek die iedereen met jonge kinderen moet hebben imo. Ik heb er zo al zeker 5 weggegeven aan vrienden, en nu heb ik er zelf gene meer. Die uitgeverij zou mij beter sponsoren.

Laatst bewerkt:
ik ben nog op zoek naar leuke ideeen voor cadeaus voor een 2-jarig meisje, moesten jullie er hebben, schiet ze deze kant uit.
Omdat het al te lang geleden is dat ik er reclame voor gemaakt heb: een dagje naar www.irrland.de . Een speeltuin XXXXL.

Zelfs al ligt het in Duitsland (nét over de grens langs Nederland), het is méér dan de moeite om er eens een dag naar toe te gaan. Zeker in de paasvakantie op een dag waar het mooi weer is, zal je het niet beklagen.

Daarnet de dochter de eerste keer van de gang geplukt omdat ze uit haar bed was gekropen (ze slaapt sinds een week in een "groot" bed).

Gedaan met de rust :help: Ik kan niet wachten tot ze naast mijn vrouw gaat staan in het midden van de nacht en die heel het kot bijeen gaat krijsen :p
Die van ons heeft in november haar grote bed gekregen, bleef braaf liggen spelen maar heeft het sinds vorige week gevonden om er zelf uit te komen en op de gang te gaan. Ze controleert eerst de badkamer en komt dan onze kamer binnen. Ben zo 1 keer wakker gemaakt om 7u dat ze bij mij in bed zat terwijl hare papa al naar beneden was. Nu haar nog proberen wijsmaken dat knuffelen in bed voor op niet-schooldagen is, want vandaag was ze sip dat ze niet met mij mocht knuffelen in bed. (en da's net 1 van de dingen die ik met mijn 33weken-buik nog kan)

Hoe laat gaat die naar bed 's avonds? Bij ons was het max om 7h in bed en opstaan om 7h. In het weekend gemakkelijk doorslapen tot 8-8.30. Nu zijn ze 4.5 maar is het eigenlijk nog zo goed als hetzelfde, enkel om 7.30 in bed.

Die van ons zijn grote slapers, maar die zijn gestopt met middagdutjes toen ze naar de instap klas gingen. Ze zijn na de paasvakantie naar school beginnen gaan. Denk dat ze in het begin 2x per week enkel 's morgens gingen omdat ze nog dutje deden, maar tegen dat het zomervakantie was, was het middagdutje permanent van de baan.

Ik weet het nog goed genoeg want de madam was hoogzwanger van nr3 en was redelijk immobiel en we mochten een zomervakantie overbruggen met een tweeling zonder creche en ze sliepen niet meer. Relatieve horror.

Ik kan mij wel herinneren dat wanneer ik ze van 1e kleuter ging halen met de auto, ze altijd in slaap vielen in de auto. En ik elke keer relatief wild een bocht pakken/hard remmen zodat ze wakker zouden worden. You shall not sleep overdag en de avond om zeep helpen :laugh:
Tijdens de schooldagen om 8u. Opstaan rond kwart voor 8. De school heeft bedjes voor de kindjes die in het eerste kleuterklasje zitten. Als ze dat niet zou hebben zou het bed om 6u zijn denk ik.

In de vakantie is het pure chaos. Siesta wanneer ze in slaap valt, naar bed na ons restaurant bezoek.

Puzzels zijn hier momenteel (+3j) een dikke winner. Momenteel maakt ze er van 30 stukjes. Altijd heel fier als ze af zijn. En ook 5 à 10 min geconcentreerd bezig zijn, met rust voor papa 😉

Blokken van Stapelstein uiteraard! Ze kunnen daar mee stapelen en terug ontstapelen. Kortom: de mogelijkheden zijn enorm!
Voor een kleine €180 heb je er al 6! Je kan er altijd bijkopen ook.

Ik was er even niet goed van toen m'n vrouw daar mee thuiskwam, maar dat bleek niet terecht. Ze hebben er zeker 2 uur in totaal mee gespeeld!

mijn dochter wordt binnenkort 2 jaar en het is echt een wolk van een kind. Ze is eigenlijk altijd vrolijk, nooit ziek, ze tettert heel de tijd (net als haar vader), en ze heeft mij helemaal rond haar vinger gewikkeld.

Ik ben de hele tijd aan het wachten op de periode dat het moeilijk wordt maar ik ben eigenlijk vanaf dag 1 super graag vader geweest en het wordt precies alleen maar plezanter.

Deze week een paar schoolbezoeken in Brussel gepland met mijn ex, op dat vlak zitten we gelukkig op dezelfde lijn, dus deze week gaan we onze top 3 doorgeven en hopelijk krijgt ze een plek hier bij een school om de hoek waar het echt leuk vertoeven is, met veel andere Nederlandstalige kindjes.

Hier fan van Oliver Jeffers en Rachel Bright maar vooral het verhalenorkest en boekjes over emoties zoals Muziekjes vol gevoelens.

Stempelen en kralen rijgen vindt onze zoon vooral plezant. Die is graag creatief bezig.

Voor zijn tweede verjaardag vragen we vooral spelletjes van Haba.

Blokken van Stapelstein uiteraard! Ze kunnen daar mee stapelen en terug ontstapelen. Kortom: de mogelijkheden zijn enorm!

Ik was er even niet goed van toen m'n vrouw daar mee thuiskwam, maar dat bleek niet terecht. Ze hebben er zeker 2 uur in totaal mee gespeeld!
Wij hebben enkel het balance board en dat wordt wel gebruikt, was ook een pak goedkoper. 😅

Wij hebben enkel het balance board en dat wordt wel gebruikt, was ook een pak goedkoper. 😅
Ah! Het balance board van €40. We hebben ook getwijfeld om dat aan te kopen, want balanceren doen ze heel graag.

Voor de liefhebbers: ze hebben bij Stapelstein nu ook een mat. Jaja, je hoort het goed, een MAT!
Om het met hun woorden te zeggen: 2 zijden (whuuuut?) en EINDELOZE mogelijkheden. Je kan er vanalles opleggen, op spelen, yoga op doen, de mat omkeren,.. 't stopt niet! En dan nog eens ontworpen voor de hele familie. Sterk staaltje engineering als je het mij vraagt.

Voor €182 heb je al zo'n mat in huis!

Hier had mijn wederhelft het in haar hoofd gehaald dat we een wobbelbord nodig hadden. Uiteraard de duurste uit het gamma.

de kartonnen doos waar ze inzat is volgens mij meer mee gespeeld geweest. Gelukkig nog kunnen doorverkopen voor een aardige prijs.

We hebben die blokken ook, maar van een ander merk. Zo heb je ook goedkope alternatieven voor Kapla-blokken.

Die stapelsteinen, balance board en wobble worden hier wel veel gebruikt. En eigenlijk voor alles: delen van hindernisparcours, onderdeel van een bouwwerk, die stenen dienen ook als kommetjes waarin eten gemaakt wordt in't speelkeukentje..

Nice try! Dit lijkt me een goed vermomde humblebrag om te kunnen vermelden dat je ze had!

😁

Ah! Het balance board van €40. We hebben ook getwijfeld om dat aan te kopen, want balanceren doen ze heel graag.

Voor de liefhebbers: ze hebben bij Stapelstein nu ook een mat. Jaja, je hoort het goed, een MAT!
Om het met hun woorden te zeggen: 2 zijden (whuuuut?) en EINDELOZE mogelijkheden. Je kan er vanalles opleggen, op spelen, yoga op doen, de mat omkeren,.. 't stopt niet! En dan nog eens ontworpen voor de hele familie. Sterk staaltje engineering als je het mij vraagt.

Voor €182 heb je al zo'n mat in huis!
Hier heeft ze daar ook heel lang niet naar omgekeken. Maar ondertussen is parcourtje maken zowat haar grootste hobby...

Hier heeft ze daar ook heel lang niet naar omgekeken. Maar ondertussen is parcourtje maken zowat haar grootste hobby...
Ik heb dat wel met meer speelgoed; duplo voor leeftijd 2-5. Daar wordt nu pas (6,5) gretig mee gespeeld, gebouwd, gefantaseerd... zelfde met die magneet dingen

vind beide wel nog steeds een aanrader maar voor veel van die vrij spelen/creatieve dingen lijkt de indicatieleeftijd niet altijd helemaal te kloppen (+ het moet vooral ook echt matchen met uw kind, mijn oudste heeft een leidraad nodig, dus heel ander speelgoed)

Ik heb dat wel met meer speelgoed; duplo voor leeftijd 2-5. Daar wordt nu pas (6,5) gretig mee gespeeld, gebouwd, gefantaseerd... zelfde met die magneet dingen

vind beide wel nog steeds een aanrader maar voor veel van die vrij spelen/creatieve dingen lijkt de indicatieleeftijd niet altijd helemaal te kloppen (+ het moet vooral ook echt matchen met uw kind, mijn oudste heeft een leidraad nodig, dus heel ander speelgoed)

Met Kerst heeft ze zo'n starters doos van SmartMax gekregen en het enige dat ze daar mee doet is die magnetische ballen rondsmijten zodat ik ze moet gaan oprapen. Dikke pret altijd. Treinsporen zit ik ook eenzaam en alleen te bouwen. Van iemand anders dan een popje gekregen met een fles, een pamper en een potje en daar speelt ze dan wel weer super veel mee. Speelkeukentje idem. Ik doe mijn best om de genderbarrières hier te doorbreken maar mijn dochter wil voorlopig niet meewerken. Maar er is dus hoop dat het nog gaat komen!

Puzzels zijn hier momenteel (+3j) een dikke winner. Momenteel maakt ze er van 30 stukjes. Altijd heel fier als ze af zijn. En ook 5 à 10 min geconcentreerd bezig zijn, met rust voor papa 😉
Ah, fijne tips merci!

Voor die stapelstenen heb ik een alternatief gekocht dat 29 euro kostte, ik haal dat regelmatig wel eens boven maar ik ben toch blij dat ik er geen 180 euro aan heb opgehangen. Da's stevig genoeg om mijn eigen gewicht te dragen (75 kilo), en voor de rest zou ik niet weten waarom ik er meer geld aan zou ophangen dan dat.

Loopfiets, driewieler, stepje doen het ook goed en gaan wel even mee.
Zoon heeft toen mini poets gerief gekregen en dat was ook een hit. Heeft toen veel de keuken en living zitten borstelen. 🤭

Terug
Bovenaan