clercqie
Well-known member
Ja da's het echt merk van zo'n plakkerig 'magisch' zand (is door Silica olie). Maar er zijn dus Alibaba merken die dat nadoen en daar ligt denk ik meer het probleem.Dat is deze? Want die hebben wij hier ook liggen. En speelzand buiten, maar volgens mij gaat het vooral over over dat kinetische zand?
Ook wel schandalig dat sommige sites nog zoiets achter paywall steken. Prima dat ze bepaalde dingen betalend maken om klanten te lokken, maar dit soort informatie moet iedereen toch gratis kunnen lezen he.
Verder, de tests van AD die positief waren, waren vooral op gekleurd los speelzand voor schilderijtjes te maken (dus niet magisch / kinetisch) . Iemand heeft de foto's van de door AD geteste producten in deze thread op een ander forum geplaatst :
Asbest in speelzand!!! gezondheid | 1 | 24baby Forum
Nu headliner op AD.NL Ik ben er echt compleet misselijk van. Zo erg dit… https://www.ad.nl/binnenland/asbest-in-speelzand-voor-kinderen-dit-is-echt-heel-ernstig~a97092e2/
Dus bv producten van SES oa.
Maar terug, alles wat niet is getest kan je eigenlijk geen uitspraken over doen.