Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Been there, immuniteit opbouwen duurt even...

Voordeel is vaak dat als ze het bij de onthaalmoeder/crèche allemaal al hebben doorgemaakt, ze achteraf op school dan minder vaak ziek zijn. Magere troost wel. :p

Sterkte!
Ze zeggen dat tegen ons ook altijd, ik hoop écht dat dat klopt. Die van ons zijn al twee jaar meer ziek dan niet.

Die van ons hebben nu een ketting, zijn daarmee safe bij de volgende eilandraad. :cool:
(sorry als jouw post serieus bedoeld was, ik heb echt geen idee wat je met een immuniteitsspuit bedoelt :p)
Net opgezocht. Pneumovax 23 was het.
Nu kan ook evengoed toeval geweest zijn, maar het verschil sindsdien is wel merkbaar.

Het probleem is natuurlijk dat ze het niet kunnen zeggen he... De onze had ook krampjes, dan zijn er houdingen die dat verlichten + de geur van mama/papa geeft ook troost.
Dan kreeg ik ook te horen "dat ik ze verwende; terwijl literatuur + pediater zeggen dat dit voor 6maand niet zo is en ze dus niet" bewust wenen om gepakt te worden ".

@Shyheim gefelcitieerd! Bestel alvast maar wat daddy shirts 😛

@Shyheim gefelcitieerd! Bestel alvast maar wat daddy shirts 😛

Merci!

Kreeg het volgende al voorgeschoteld op Amazon :D

OOBQ5w8.jpg

wC1nhwe.jpg

Ev5xDRp.jpg

En... deze :/
edit: forum maakt daar automatisch een afbeelding van.

Nu ze 3 is, ben ik twinning aan het bekijken.
Nee, geen tweelingtrio in dit topic! Maar matching ouder-kind kledij.
Hier regelmatig driftbuien van de dochter die vindt dat ik (mijn) kleren niet mag dragen omdat zij die wil 😂

Maar dan kom je ook leuke daddyspullen tegen.

Net opgezocht. Pneumovax 23 was het.
Nu kan ook evengoed toeval geweest zijn, maar het verschil sindsdien is wel merkbaar.
Kan goed zijn, maar zelf nog nooit van gehoord...
Op de normale manier (meest voorkomende kinderziektes één voor één doorlopen) lukt het alvast ook, maar is het wel vaak ff tanden bijten. :p

Ja, het zijn kinderen geen schoothondjes
Als je matching kledij met uw hond aandoet, scheelt er toch ook iets imho. :censored:

Kan goed zijn, maar zelf nog nooit van gehoord...
Op de normale manier (meest voorkomende kinderziektes één voor één doorlopen) lukt het alvast ook, maar is het wel vaak ff tanden bijten. :p

Als je matching kledij met uw hond aandoet, scheelt er toch ook iets imho. :censored:
Sterker nog: Ik heb meer begrip voor mensen die kleren matchen met de kleine, dan met hun hond.
Maar met beide scheelt wel iets zuh :cautious:.

Bwa, ik heb een t-shirt met daar op: "The Original" en de zoon ééntje met "The Remix" erop.
Da's wel geestig om eens aan te hebben :)

Over ziektes: onze Proximus engineer heeft vandaag kennis gemaakt met mijn oudste dochter. Die zit vol met snot en mocht niet naar het kampje waar ze voor ingeschreven was, dus loopt ze hier thuis rond. Die zat rustig te kleuren toen ik in de call zat. Ineens stond ze naast mij met één van haar kunstwerkjes om het te laten zien en het uitvoerig te bespreken.

Over ziektes: onze Proximus engineer heeft vandaag kennis gemaakt met mijn oudste dochter. Die zit vol met snot en mocht niet naar het kampje waar ze voor ingeschreven was, dus loopt ze hier thuis rond. Die zat rustig te kleuren toen ik in de call zat. Ineens stond ze naast mij met één van haar kunstwerkjes om het te laten zien en het uitvoerig te bespreken.
Oh die van mij komt altijd kijken als ik aan het videobellen ben. Ik vind dat nog wel geestig.

Vorige week deze wel meegemaakt:
  • Videocall begint
  • De main spreker heeft (als enige) zijne camera op
  • Opeens vliegt achter hem de deur van zijne bureau open en zijne zoon (6j ofzo) steekt zijne kop binnen: "PAPA!!!! JE HEBT DE BADKAMER WEER DOEN STINKEN !!!!"
Kapotgaan :ROFLMAO:

Enig bedenking/toevoeging dat ik nog heb na voorgaande opmerkingen is dat je es goed moet denken als je dochter goed zal kunnen omgaan met al die wisselmomenten kort op elkaar.
Ik heb reeds soorgelijke vragen gekregen en gesteld/willen stellen in het verleden, maar als het over een uur gaat is m'n dochter (zoon heeft daar geen last van) beter af met een uur langer opvang dan even bij "de andere ouder" te zijn om dan weer te moeten 'verhuizen".
Bedankt, ik hou dit zeker in de gaten.
Tot nu toe gaat ze goed om met de wissel. Het is een soort "beurtspelletje" voor haar.

Oh die van mij komt altijd kijken als ik aan het videobellen ben. Ik vind dat nog wel geestig.

Vorige week deze wel meegemaakt:
  • Videocall begint
  • De main spreker heeft (als enige) zijne camera op
  • Opeens vliegt achter hem de deur van zijne bureau open en zijne zoon (6j ofzo) steekt zijne kop binnen: "PAPA!!!! JE HEBT DE BADKAMER WEER DOEN STINKEN !!!!"
Kapotgaan :ROFLMAO:
Die van mij staan te wachten voor mijn pc als het teamvergadering is. Als ze even kunnen wuiven is het voor hun goed en laten ze me even met rust.

Nooit blad-steen-schaar spelen met uwe 2,5 jarige. Die hebben een super schaar die alles kapot knipt ook stenen en andere scharen....

Erover discussiëren heeft ook geen zin, blijkbaar zit er ook sirene op die schaar, die pas stopt als je hem gelijk geeft en hij een superschaar is.

zware oorontsteking aan beide kanten, 8 maanden oud.
Ondanks de grootste kwaaltjes weg zijn wordt ze alsnog iedere nacht huilend wakker, wss toch nog gevoelig als ze plat ligt. Poor her...

zware oorontsteking aan beide kanten, 8 maanden oud.
Ondanks de grootste kwaaltjes weg zijn wordt ze alsnog iedere nacht huilend wakker, wss toch nog gevoelig als ze plat ligt. Poor her...
Ja, is vreselijk om te zien he. Mijn dochter heeft nu buisjes gekregen, nadat ze 3-4 oorontstekingen met loopoor op evenveel maanden had opgelopen. Nu nog altijd quasi constant verkouden, maar toch met veel minder risico op oorontstekingen.

Ons zoontje is nu 6 maanden oud. De situatie met kind is nog steeds veel beter dan ik mij had voorgesteld: hij ziet er echt gelukkig uit, lacht constant, is heel actief, ... Echt om van te smelten.

Maar sinds hij naar de crèche gaat is hij meer ziek dan niet. Bijgevolg wordt hij vaak wakker 's nachts. In combinatie met onze veeleisende jobs en onze lopende verbouwingen wordt het soms wat veel. Ook wat perikelen in de familie.
Resultaat: Koppijn van vermoeidheid, wallen onder mijn ogen van hier tot in Tokyo, meer lichamelijke kwaaltjes dan vroeger die te linken zijn aan stress/slaaptekort, geprikkeld reageren, ... Zo hard nood aan een lange vakantie maar dat zie ik enkel mogelijk wanneer ik verander van job. Dus die sollicitaties komen er ook nog eens bij nu. Gooi het maar op den hoop, dat kan er ook nog wel bij.

Sebiet nog eens een foto bekijken van mijn lachende, zorgeloze kleine. Dan kan ik er weer eventjes tegen.

Terug
Bovenaan