Natuurlijk komt er misschien niemand uit de lucht vallen, maar zullen er vast wel mensen zijn die schrikken dat dié vleugel binnen het VB nog altijd zo substantieel is. En dat is toch voldoende om er stukken aan te wijden? Als zij al hun zendtijd mogen gebruiken om te laten zien hoe "proper" ze geworden zijn, mag journalistiek laten zien dat dat niet het volledige verhaal is.Ik vraag me af wie hier nu uit de lucht komt vallen. Vlaams belang probeert met Tom Van Grieken al jaren een meer salonfähig imago op te bouwen, maar onderhuids is dat gewoon nog dezelfde partij als 5 jaar geleden, als 10 jaar geleden, en zelfs als 20 jaar geleden.
Vlaams belang spreekt zich niet uit, of heel behoedzaam uit, over holebirechten, abortus etc in hun programma. Maar als er doorgevraagd wordt tijdens de debatten dan blijkt dat ze nog steeds oerconservatief zijn op dat gebied. Enkel halen ze die oerconservatieve standpunten uit hun programma omdat ze daarmee meer kiezers zouden afstoten dan aantrekken.
Heeft Tanguy Veys trouwens een appeltje te schillen met zijn vroegere kameraden? 20 jaar geleden de vurigste pleitbezorger van het VB in het Gentse studentenleven...hoewel hij toen zelf al geen student meer was.
En België is groter dan Gent, ik heb in m'n hele leven nog niet van Tanguy Veys gehoord, noch van Tom Vandendriessche of die Ortwig. Dus het blijft toch nuttig dat zulke dingen ook belicht worden.