Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wind was NW als ik terugkijk, dus lekker allemaal richting Mechelen City en vervolgens Leuven geblazen?Om van de schadelijke stoffen van deze brand nog maar te zwijgen, daar ligt geen kat precies wakker van?
De stoffen die vrijkomen willen natuurlijk ook niets zeggen. Ten eerste zijn die vrijgekomen hoeveelheden al minimale concentraties, ten tweede ga je bij zo'n brand snel stijgende lucht hebben waardoor die stoffen op grote hoogte terechtkomen en zelfs bij lage hoogte is de dispersie gewoonlijk zo groot dat je daar niets van merkt. En stel dat er toch toxische concentraties aanwezig zijn dan moeten die gewoonlijk al 8 uur aanwezig zijn (Total Weighted Average, TAW) om effectief toxisch te zijn, er zijn eerder weinig stoffen die je in het dagdagelijkse leven tegenkomt die onmiddellijk toxisch zijn. Als je de intensiteit van de brand er dan nog eens bijneemt dan is de kans groot dat die stoffen allemaal verbrand zijn geweest. Dus dat is vooral een als en als en als situatie.Om van de schadelijke stoffen van deze brand nog maar te zwijgen, daar ligt geen kat precies wakker van?
Het podium was opgebouwd uit:
Bij verbranding:
- 2.616 kubieke meter piepschuim
- 2.278 vellen multiplex
- 2.460 blikken isolerend polyurethaan schuim
- 1.440 tubes kit, een soort afdichtingsmiddel
- 225 liter houtlijm
- 108 emmers modelleerpasta
Piepschuim --> giftige dampen zoals styreen, benzeen, tolueen, en koolmonoxide.
Multiplex --> houtrook en formaldehyde (kankerverwekkend)
Polyrurethaanschuim --> blauwzuur (HCN), zeer giftig, naast isocyanaten en koolmonoxide.
Houtlijm --> formaldehyde
Rook is altijd ongezond vooral door de CO en het roet dat eventueel neerdaalt, dat wil nog niet zeggen dat je gevaarlijke concentraties BTX of cynanide hebt binnengekregen. Ramen en deuren sluiten is gewoon standaard omdat je zo het potentiële gevaar kan wegnemen zonder in elke straat een meetploeg te gaan zetten. Als de effectieve concentraties zo slecht waren dan liep de brandweer daar ook niet gewoon rond zonder ademluchttoestellen hoor en ik spreek uit ervaring.Vandaar dat brandweer adviseert van ramen en deuren gesloten te houden...
)Die mannen draaien 10% winst op een jaar, wat echt niet overdreven isDie mannen draaien al jaren miljoenen winst, plus dit zal wel verzekerd zijn
En in jouw redenering is de ongecontroleerde verbranding van een paar ton podium materiaal hetzelfde als een gecontroleerde verbranding van benzine of kerosine in een verbrandingsmotor?Jouw redenering volgende is de omgeving rond Zaventem een dor en levenloos gebied?
Ik vermoed dat ze die hebben, maar ik denk ook dat een brand in zo'n piepschuim constructie in openlucht sowieso oncontroleerbaar is.Moet Tomorrowland trouwens geen eigen blusmiddelen hebben als ze vuurwerk op een paar meter van brandbaar decor afschieten? En ik heb het dan niet over een brandblusserke...
Alle middelen zijn daar aanwezig inclusief een volledig brandweer team en brand spotters tijdens het festival. Maar geen idee of al die middelen er al waren tijdens de opbouw.Moet Tomorrowland trouwens geen eigen blusmiddelen hebben als ze vuurwerk op een paar meter van brandbaar decor afschieten? En ik heb het dan niet over een brandblusserke...
In Disneyland wordt het nieuwe vuurwerk ook direct na sluiting van het park savonds nog vervangen.Moet Tomorrowland trouwens geen eigen blusmiddelen hebben als ze vuurwerk op een paar meter van brandbaar decor afschieten? En ik heb het dan niet over een brandblusserke...
Voor W2 kunt ge daar wel nog iets anders zetten maar voor morgen toch niet meer lijkt mij?Terrein werd vrijgegeven door de brandweer.
Daft Punk had ook niet veel nodig op Pukkelpop. Let the music play zou Shannon zeggen.Voor W2 kunt ge daar wel nog iets anders zetten maar voor morgen toch niet meer lijkt mij?
Lijkt me inderdaad gewoon onhaalbaar, overantwoord en onaangenaam (wil je daar als VIP 3 dagen op een afgebrande stelling zitten kijken?). Ze moeten nu al bepaalde zones tijdelijk sluiten vanwege de drukte en nu ga je je grootste podium moeten verspreiden over de andere, loco.Toch iemand die dat door heeft![]()
Net in het radiointerview met Debbie Willemsen klonk het al heel wat minder zeker dat er op het terrein van De Schorre iets gaat gebeuren.