Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Ge zijt zelf precies ook al aangestoken door het gezaag

Alsof daar geen Veiligheidsmaatregelen verplicht zijn 😅
Verplicht zijn is nog iets anders dan ze effectief volgen. Vuurwerk voor professionele doeleinden valt onder de ADR wetgeving (explosieven).
Dat betekent dus dat het moet opgeslagen worden in gecertifieerde bunkers die onder andere niet in de buurt van andere constructies mogen staan, dat er niet gewerkt mag worden met open vlammen in de buurt, dat de bunkers moeten beschermt zijn tegen brand en dat er brandbestrijdingsmiddelen in de buurt moeten zijn. De beelden laten duidelijk zien dat dat niet bepaald gelukt is...

Verplicht zijn is nog iets anders dan ze effectief volgen. Vuurwerk voor professionele doeleinden valt onder de ADR wetgeving (explosieven).
Dat betekent dus dat het moet opgeslagen worden in gecertifieerde bunkers die onder andere niet in de buurt van andere constructies mogen staan, dat er niet gewerkt mag worden met open vlammen in de buurt, dat de bunkers moeten beschermt zijn tegen brand en dat er brandbestrijdingsmiddelen in de buurt moeten zijn. De beelden laten duidelijk zien dat dat niet bepaald gelukt is...

Denk eerder dat ze dan alles aan het opstellen waren en kijken hoe en wat en er problemen zijn ontstaan bij het pyro gedeelte

Ik denk/hoop niet dat het vuurwerk voor 8 dagen onder dat podium gestockeerd is 😅

Mja speculeren brengt niks bij, jammer dat het moest gebeuren

Vuur (aan de mainstage) zou toch al uit zijn nu.

Edit: Waarschijnlijk een fake foto dus, heb 'm verwijderd. My bad

Laatst bewerkt:
6WrVE9g.png

Vuur (aan de mainstage) zou toch al uit zijn nu.
Op de beelden bij VRT ziet dan staat enkel nog de stelling

Als er iets is waar ik tegenop zie is het wel weer al die pseudo sterren die overdreven in de media zullen moeten komen reageren.

Beste Anouk, als uw eigen kot afbrand ben je in shock. Als het podium waar ge dit weekend uw drang naar aandacht wou komen voeden ben je teleurgesteld, droevig, triest of wat dan ook maar niet in shock. Moest ge effectief in shock zijn zou je wel uw dj set in ibiza moeten afzeggen.

Denk eerder dat ze dan alles aan het opstellen waren en kijken hoe en wat en er problemen zijn ontstaan bij het pyro gedeelte

Ik denk/hoop niet dat het vuurwerk voor 8 dagen onder dat podium gestockeerd is 😅

Mja speculeren brengt niks bij, jammer dat het moest gebeuren
Inderdaad jammer dat het moet gebeuren. Speculeren zal inderdaad niets bijbrengen maar het heeft er naar mijn mening toch alle schijn van dat de organisatie of hun onderaannemers hier serieus de mist in zijn gegaan.

Ondertussen zou het bos in de buurt van de mainstage ook in brand staan.

Iemand van men voetbalploeg verhuurd zijn appartement in de straat ernaast, die worden geëvacueerd

Ze hebben schrik da het bos tot aan de huizen zou gaan beginnen fikken

Een organisatie zoals Tomorrowland zal toch wel een draaiboek klaar hebben? Dit is compleet in lijn met de risico's van die technieken.

En anders gewoon Fred Again-style een draaitafel midden van het volk.
Zou mij toch verbazen dat een festival een draaiboek klaar heeft liggen voor de case "opgebouwde mainstage volledig in de as twee dagen voor de geplande start".

Hoe kan je daar op zagen in dit geval?
De typische zever dat het veel te lang duurt voor de brandweer ter plaatse is. Boom is een vrijwilligerskorps dus je mag al op een responstijd rekenen van een 5-tal minuten voor je een gevulde autopomp hebt die kan vertrekken en dan moeten ze nog van de grens met Niel richting de Schorre rijden dus dat zal ook al snel 10 minuten duren afhankelijk van hoe de logistieke organisatie ter plekke is.

edit: volgens HLN zou er een tankwagen in brand staan maar het is mij niet helemaal duidelijk of het over een tankwagen met brandstof gaat of over een tankwagen van de brandweer.

Iemand van men voetbalploeg verhuurd zijn appartement in de straat ernaast, die worden geëvacueerd

Ze hebben schrik da het bos tot aan de huizen zou gaan beginnen fikken
Van een vriend die bij de brandweer zit (Antwerpse rand): opgeschaald nr bosbrand en versterking van verschillende andere posten onderweg.

Hopelijk blijft het onder controle.

Ik heb me al altijd vragen gesteld bij de brandveiligheid van zo'n constructies.
Bizar hoe dat door een brandkeuring komt. Die decors zijn erg mooi, maar de gebruikte materialen zullen niet meteen helpen een mogelijke brand te vertragen. Gelukkig gebeurt het zonder dat er publiek bij is. Dit zou wel eens het einde kunnen zijn voor de organisatie?

Het zal een industriele editie worden op de mainstage met zo enkel een stelling.
Heeft ook wat, verhuis alle harde techno naar daar. :coolbrows:

Terug
Bovenaan