Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

er zijn toch nog podia? en 2 weekends normaal gezien. misschien dat ze dit weekend zonder hoofdpodium moeten, maar volgend weekend krijg je toch iets in elkaar? minder spectaculair, dat dan wel
Aan dat podium is jaren gewerkt, en zeker voor een belevingsfestival als Tomorrowland zet je niet zomaar eender wat daar. Maar zelfs een standaardpodium krijg je daar volgens mij niet meer tijdig opgezet. Tegen dat heel dat terrein geruimd is ...

Laat ons nu vooral ook hopen dat er effectief niemand in die brand zat.

De organisatie gaat in ieder geval toch een paar slapeloze nachten tegemoet. Wat een helse crisismanagement moet dit wel niet zijn.

Zou zoiets trouwens te verzekeren zijn? Ik vermoed van niet...

Ze gaan toch niet anders kunnen dan cancellen, alles opruimen en dan een nieuw podium zetten op 2 dagen tijd, begin maar. Hopelijk was iedereen daar op tijd weg.

Het zal een industriele editie worden op de mainstage met zo enkel een stelling.
Heeft ook wat, verhuis alle harde techno naar daar. :coolbrows:
strak plan, een feestje geven onder een staalconstructie die in het vuur gezeten heeft en veel te warm geweest is. Kijk eens naar foto van branden in industriële gebouwen en vraag je eens af of je nog onder die stalen gebintes zou durven lopen.

Bij eender welk ander festival zou ik er gans m'n vermogen op verwedden dat het wordt afgelast maar bij TML durf je nog te denken aan een mirakel. Maar evident lijkt mij dit allerminst. Die opruim alleen al... En die mainstage moét op de een of andere manier toch een publiek kunnen bedienen? Anders ga je volgens mij de andere podia véél te zwaar belasten en voor een onaangename of zelfs onveilige bezoekerservaring zorgen.

Voor alle duidelijkheid: ik heb er de ballen verstand van hé. Maar kan je een podium formaat TML (ik heb het hier puur over licht en geluid - niet over dat decor uiteraard) opbouwen op 48u tijd? Ik bedoel dus: een absoluut minimum aan mainstage waarmee je je bezoekers tevreden kan stellen. Zijn er hier mensen met kennis ter zake die daarop kunnen antwoorden? Of is dat compleet onrealistisch op zo'n korte tijdspanne?

Maar zelfs dan nog...

Bij eender welk ander festival zou ik er gans m'n vermogen op verwedden dat het wordt afgelast maar bij TML durf je nog te denken aan een mirakel. Maar evident lijkt mij dit allerminst. Die opruim alleen al... En die mainstage moét op de een of andere manier toch een publiek kunnen bedienen? Anders ga je volgens mij de andere podia véél te zwaar belasten en voor een onaangename of zelfs onveilige bezoekerservaring zorgen.

Voor alle duidelijkheid: ik heb er de ballen verstand van hé. Maar kan je een podium formaat TML (ik heb het hier puur over licht en geluid - niet over dat decor uiteraard) opbouwen op 48u tijd? Ik bedoel dus: een absoluut minimum aan mainstage waarmee je je bezoekers tevreden kan stellen. Zijn er hier mensen met kennis ter zake die daarop kunnen antwoorden? Of is dat compleet onrealistisch op zo'n korte tijdspanne?

Maar zelfs dan nog...

Maar waar dan? Dat terrein is sowieso dagen onbruikbaar en onvelig. Niet alleen is die stelling sowieso onstabiel, alles is verbrand: kabels, licht, geluid. Om nog te zwijgen van het lichtjes nasmeulen, de brandgeur die je nog heel lang gaat ruiken. Als ze iets willen doen zal het op een ander terrein moeten, maar dat krijg je op 24u toch nooit opgezet?

strak plan, een feestje geven onder een staalconstructie die in het vuur gezeten heeft en veel te warm geweest is. Kijk eens naar foto van branden in industriële gebouwen en vraag je eens af of je nog onder die stalen gebintes zou durven lopen.
Gelukkig ben ik bloedserieus!

die zone wordt toch nooit op een week gekuist? Verzekering die langs moet komen. Onderzoek naar de reden van de brand.

Dat het brandbare materialen zijn: ge zou eens moeten weten hoeveel brandvertragende middelen kosten (en zeker als ze ook nog eens tegen regen moeten kunnen). Dat is niet doenbaar om zo'n spel op te bouwen uit brandvertragende middelen.

Maar waar dan? Dat terrein is sowieso dagen onbruikbaar en onvelig. Niet alleen is die stelling sowieso onstabiel, alles is verbrand: kabels, licht, geluid. Om nog te zwijgen van het lichtjes nasmeulen, de brandgeur die je nog heel lang gaat ruiken. Als ze iets willen doen zal het op een ander terrein moeten, maar dat krijg je op 24u toch nooit opgezet?
Nee, als het klopt wat jij zegt, zie ik het ook niet gebeuren. Al die vip-boxen zijn trouwens ook opgebouwd rond de mainstage. Dus als je die vips geen leuke ervaring kunt bieden (terwijl die soms tienduizenden euro's hebben betaald) zit je ook nog is met dat probleem.

HLN gebruikt die AI-foto doodleuk in hun artikel. Factchecken gaat ook overboord tijdens een crisis.

Inmiddels weggehaald :)

Laatst bewerkt:
die zone wordt toch nooit op een week gekuist? Verzekering die langs moet komen. Onderzoek naar de reden van de brand.

Dat het brandbare materialen zijn: ge zou eens moeten weten hoeveel brandvertragende middelen kosten (en zeker als ze ook nog eens tegen regen moeten kunnen). Dat is niet doenbaar om zo'n spel op te bouwen uit brandvertragende middelen.
Dus bouw je maar een mainstage die in no time afbrandt? Ze mogen van geluk spreken dat dit niet tijdens het festival weekend zelf gebeurt denk ik zo...

En vergeet niet dat de politie/brandweer hier ook nog zijn zeg in zal hebben: die vele duizenden bezoekers die normaal main stage staan spreiden over alle andere podia vormt dan weer andere risico's voor de veiligheid.

Zeer onzekere toekomst. Zou me niet verbazen dat ze cancelen.

Half off-topic, maar het valt me op in de beelden van het begin van de brand dat heel dat decor zo kleurloos is. Beetje vreemd. Ik kan me niet inbeelden dat dat achteraf nog allemaal moest 'ingekleurd' worden ? Of is het met opzet wit om het dan adhv projecties in te kleuren ? Maar zoiets lijkt me niet te werken overdag...

Terug
Bovenaan