Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Maar goed dat ik geen tickets heb.
Daar zou ik echt niet mee kunnen lachen... Ja uw ticket is nog even duur, maar ge moogt nu rond een afgebrand ding gaan rondwandelen. Seriously?
Zou me eerlijk gezegd niet zo heel veel boeien. Ben er zelf 2 keer geweest, maar amper bij de Mainstage vertoefd. Er is zoveel te zien en te ontdekken op dat festival. Hoewel die main natuurlijk een huzarenstukje is vond ik andere stages toch veel interessanter. Ik weet niet meer alle namen maar ik vond de Atmosphere tent, de locatie in de kelder (is niet de rave cave), de stage in het bos en de paddestoelen stage het tofst. En je bent natuurlijk niet op Tomorrowland geweest als je ook niet even langs de draak passeert.

Ik begrijp natuurlijk dat voor veel bezoekers die mainstage wel het hoogtepunt is. Maar goed, ze kunnen nu wel deel uitmaken van een echt unieke editie van het festival :D. Als het doorgaat, en als het terrein aan de main nog mag/kan gebruikt worden, twijfel ik er niet aan dat de organisatie dit op de één of andere manier toch nog memorabel weet te maken.

Toch niet mee akkoord, als ze dit doen is het puur uit geldgewin omdat ze zo de schadeclaims kunnen vermijden. Hoe dit in enige vorm een aangenaam festival kan worden zie ik toch niet in.

Sure, maar als ik tickets had voor TML zou ik toch willen dat het doorgaat hoor. Als zowel organisatie als bezoekers dit willen zijn er geen verliezers, toch?

En in jouw redenering is de ongecontroleerde verbranding van een paar ton podium materiaal hetzelfde als een gecontroleerde verbranding van benzine of kerosine in een verbrandingsmotor?
Nee mijn redenering is dat er bar weinig van die toxische stoffen worden gevormd, dat door de hoge temperaturen deze voor het grootste stuk verbranden, hetgeen nog overblijft naar grote hoogte wordt meegesleurd door de thermodynamische werking, dat deze nadien over zo’n groot gebied worden verspreid dat de dispersie gigantisch is wat resulteert in concentraties die niet voor accuut gevaar zorgen noch voor chronisch gevaar.

Dat ding is 45m hoog en is juist helemaal afgebrand.
Ik zou er toch niet in de buurt van willen staan.

Om nog maar te zwijgen dat het nog niet gecontroleerd is. Het idee alleen al aanhalen zonder enige kennis is absurd.
Ik ging er even vanuit dat wanneer de brandweer het terrein vrijgeeft dat ze dan ook de stabileit gecontroleerd zouden hebben. Dit is dus blijkbaar niet het geval, wat ik ook in een iets latere post heb aangehaald.
Zonder kennis is het minstens even absurd om er zo maar vanuit te gaan dat ze heel het festival maar moeten annuleren. Wtf zelfs.

Op dit moment is de constructie van het hoofdpodium wel niet stabiel genoeg meer, bevestigt Van den Eynde. "Wat op de site achterblijft moet veilig genoeg zijn om bezoekers te ontvangen zegt François Van den Eynde van brandweerzone Rivierenland op VRT nieuws.

Mogelijk dat er toch een gedeelte afgebroken moet worden om die stage alsnog te kunnen gebruiken.
Is inderdaad blijkbaar niet aan de brandweer om dit te controleren. Ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken vandaag.

Zou me eerlijk gezegd niet zo heel veel boeien. Ben er zelf 2 keer geweest, maar amper bij de Mainstage vertoefd. Er is zoveel te zien en te ontdekken op dat festival. Hoewel die main natuurlijk een huzarenstukje is vond ik andere stages toch veel interessanter. Ik weet niet meer alle namen maar ik vond de Atmosphere tent, de locatie in de kelder (is niet de rave cave), de stage in het bos en de paddestoelen stage het tofst. En je bent natuurlijk niet op Tomorrowland geweest als je ook niet even langs de draak passeert.

Ik begrijp natuurlijk dat voor veel bezoekers die mainstage wel het hoogtepunt is. Maar goed, ze kunnen nu wel deel uitmaken van een echt unieke editie van het festival :D. Als het doorgaat, en als het terrein aan de main nog mag/kan gebruikt worden, twijfel ik er niet aan dat de organisatie dit op de één of andere manier toch nog memorabel weet te maken.
Maar, beeld je nu in dat op al die stages ongeveer dubbel zoveel volk staat. Elke verbinding tussen podia is gewoon een lange rij mensen om aan te schuiven.
Dat is ongeveer wat je gaat krijgen als ze het door laten gaan.

Maar, beeld je nu in dat op al die stages ongeveer dubbel zoveel volk staat. Elke verbinding tussen podia is gewoon een lange rij mensen om aan te schuiven.
Dat is dus waar ik ook voor vrees, de grote alternatieve podia gaan gewoon overflooded geraken. Komt er dan nog een hoop 'VIP mensen' bij die anders gewoon in de airco alcohol zitten te tanken maar nu wel gaan moeten rondlopen om iets te zien (ik denk niet dat die met plezier op een afgebrande stelling willen kijken een hele dag zonder muziek.

Een dergelijk scenario lijkt me geen goedkeuring te krijgen van de veiligheidsdiensten. We zullen zien wat het wordt.

Ik denk (lees: hoop vooral) dat de organisatie toch slimmer is dan dat. Gans dat festival draait rond een unieke en leuke 'visitor experience'; ze gaan dat toch niet op die manier de nek omwringen mag ik hopen...

Het terrein van de Main Stage gaat toch op een of andere manier gebruikt moeten worden of ze gaan festivalterrein moeten bijtoveren. Maar de DJ's van de main verdelen over de andere podia en wat schuiven in de timetable, dat is echt wel de slechts denkbare oplossing imo. Maar dat zie ik ze ook echt wel niet doen.

Als je dat ding op één dag afgebroken krijgt kan men daar op zich wel rap een bescheiden podium ineenflatsen en kan het festival gewoon doorgaan. Het zal niet hetzelfde zijn, maar toch beter als niks.
Hoe ziet dat daar dan uit , zo'n bescheiden podium? Kwestie van ons daar eens iets bij voor te stellen.

Hoe ziet dat daar dan uit , zo'n bescheiden podium? Kwestie van ons daar eens iets bij voor te stellen.
Zoiets? :unsure:

image.png

Ze zouden die 180.000 koppen kunnen gebruiken om heel t weekend te helpen met de wederopbouw, dat zou pas one love zijn en t community gevoel versterken.
De mensen met een ticket voor het eerste weekend die opbouwen voor de mensen van het tweede weekend. Dat lijkt me idd wel iets.

Ik ging er even vanuit dat wanneer de brandweer het terrein vrijgeeft dat ze dan ook de stabileit gecontroleerd zouden hebben. Dit is dus blijkbaar niet het geval, wat ik ook in een iets latere post heb aangehaald.
Zonder kennis is het minstens even absurd om er zo maar vanuit te gaan dat ze heel het festival maar moeten annuleren. Wtf zelfs.

Is inderdaad blijkbaar niet aan de brandweer om dit te controleren. Ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken vandaag.
Het verschil is wel dat ik iets op een forum post en niet als PR verantwoordelijke zo'n dingen zeg tegen de pers.

Maar goed dat ik geen tickets heb.
Daar zou ik echt niet mee kunnen lachen... Ja uw ticket is nog even duur, maar ge moogt nu rond een afgebrand ding gaan rondwandelen. Seriously?
Ge komt voor de muziek, toch?
Alhoewel, het is vooral EDM op de mainstage. :oi22:
Er zijn nog nog meer dan genoeg stages die geen schade hebben.

Zoiets ? Tja tzal te gemeen zijn voor het maatpak volk zeker .

voor 60000 man zal dat inderdaad wel volstaan ja. Ik heb nog een draagbare box met bluetooth, ik zal hem al opladen voor de organisatie. :sarcastic:

De speakers die ge nodig hebt passen nog niet eens in die veredelde remorque.

De main is rechtsboven voor de mensen die er nog nooit zijn geweest.
Tenzij dat ze iets kleins kunnen verzinnen op de helling (de main is 50% helling) krijg je dat volk niet weg.

(klik op de foto voor duidelijke versie, editie 2017)

Terug
Bovenaan