Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

De main is rechtsboven voor de mensen die er nog nooit zijn geweest.
Tenzij dat ze iets kleins kunnen verzinnen op de helling (de main is 50% helling) krijg je dat volk niet weg.

(klik op de foto voor duidelijke versie, editie 2017)
De twee toegangspunten tot de main stage passeren inderdaad vlak naast het podium. Het lijkt me ondenkbaar dat je die kan gebruiken zolang de constructie er blijft staan.

Dat opbouwen is één ding, maar daar staat nu een stelling van 45m die mogelijks moet afgebroken worden voor dat er ook maar iets terug kan opgebouwd worden. En als daar door de hitte wat vervormingen inzitten is dat mogelijks ook al geen sinecure om dat "rap rap" te doen.

De burgemeester van Boom Jeroen Baert had net kort overleg met de organisatie. Daar werd een situatieschets van gisterenavond gemaakt en besproken wat nu prioriteit krijgt. "De prioriteit is nu het volledig ontmantelen van wat rest van de Mainstage. Prioriteit is nu de veiligheid. Een hoop verwrongen staal kan je niet zo laten. We zullen wel zien wat er dan in de plaats kan komen."
De stalen structuur zal er niet blijven staan voor het festival, het moet weg, dus ze zullen de nodige tijd nemen om de komende uren het af te breken. Dan valt te zien hoe het terrein te herbruiken valt en of de toegangswegen dezelfde kunnen zijn na opruiming.

Ge komt voor de muziek, toch?
Alhoewel, het is vooral EDM op de mainstage. :oi22:
Er zijn nog nog meer dan genoeg stages die geen schade hebben.
Volgens mij komt de meerderheid toch ook voor alles wat er rond hangt... Dat is toch net de extra troef van tomorrowland?

De stalen structuur zal er niet blijven staan voor het festival, het moet weg, dus ze zullen de nodige tijd nemen om de komende uren het af te breken. Dan valt te zien hoe het terrein te herbruiken valt en of de toegangswegen dezelfde kunnen zijn na opruiming.
Lezen er hier mensen mee die verstand hebben van (stelling)bouw? Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat je zo'n constructie op 1 dag tijd (veilig) afgebroken krijgt maar ik heb dus geen verstand van stellingbouw.

Komende uren, is dit niet eerder een kwestie van dagen?

Ik denk dat de feesthangers zich beter voorbereiden op negatief nieuws, want zo een na-smeulend podium en het gevaar op zaken die nog naar beneden komen gaat volgens mij niet zomaar vrijgegeven worden. En probeer daar maar eens een veiligheids perimeter in stand te houden indien het toch doorgaat met zoveel bezoekers :S

Ik zou als burgemeester het risico niet willen nemen alleszins.

Ergens in de namiddag, volgens de organisatie "in a few hours", zullen ze duidelijkheid scheppen. Ze zullen dan kunnen aangeven wat er met de bestaande constructie gebeurt en of dat afbreken enkele uren is of 100 uren. Tegen 21 uur morgenavond zou het daar normaal vol zitten dus als ze die ruimte niet kunnen gebruiken levert het moeilijkheden op.

Ik weet ook niet hoe ze dat op korte termijn gaan oplossen maar als niemand hen verbiedt van instanties zullen ze een oplossing moeten vinden. Ik zie ze zelfs een lage heuvel van verwrongen staal plat persen als dat zou volstaan, alles volgens de regels van de kunst doen zie ik op zo korte tijd niet in. Maar persoonlijk zie ik ook niet echt iets waar ze mee afkomen en twee duimen omhoog kunnen gegeven worden. Voor het 2e weekend valt nog iets deftiger te regelen (en dat met een lage lat).

De afbraak is wel degelijk gestart:
MDY3MWQ2OWYyOTZhOGEwMzVhMjgvZGlvLzI2MDEzOTg1MC9maXQtd2lkdGgvNTM0

Laatst bewerkt:
Als ze dit nog deftig kunnen laten doorgaan kijk ik in elk geval al uit naar een Netflix docu waar ze dit praktisch en juridisch huzarenstukje uit de doeken doen. :tongue:

Lijkt mij echt praktisch onmogelijk om voor dit weekend nog iets te fixen waar alle mensen met een (duur) kaartje een deftige festivalervaring mee hebben.

"Het geraamte moet veilig gesteld worden. Moet een deel worden afgebroken, of alles? Dat wordt momenteel geëvalueerd, men is daar nu mee bezig", klinkt het bij de brandweer. "Afhankelijk van overleg zullen beslissingen genomen worden door de organisatie over verdere stappen die de organisatie wenst te nemen."
Wat ik eerder al postte lijkt wel degelijk een optie: het minimale opruimen om dat als veilig te kunnen beschouwen. Het beste is uiteraard 100% afgebroken en het terrein terug voorbereiden maar ik zie een volle reconversie niet gebeuren (of toch niet vrijwillig).

Je zal maar op de zwarte markt een ticketje voor dit weekend hebben bemachtigd :unsure: Bon chance aan de podiumafbrekers om heel dat spel in een recordtempo af te breken, terwijl er rekening wordt gehouden met de veiligheid in de blakende zon.

Je zal maar op de zwarte markt een ticketje voor dit weekend hebben bemachtigd :unsure: Bon chance aan de podiumafbrekers om heel dat spel in een recordtempo af te breken, terwijl er rekening wordt gehouden met de veiligheid in de blakende zon.
denk dat daar niet veel podiumbouwers aan te pas komen. is gewoon met de kraan alles op een hoop duwen want alles is na die brand toch klaar voor de schroothoop.

Terug
Bovenaan