Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

In een geïmproviseerde doorstep statement (zoals ze dat professioneel noemen) zegt Debby Wilmsen dat Prismax LED-schermen de artiest "dichterbij de mensen zal brengen in een intiemere setting". Dat is vrij vertaald een kleiner podium met een LED wall.

Dat beeld roept bij mij toch wel vraagtekens op bij mij omtrent de huidige veiligheidsmaatregelen.
Live op VTM Nieuws staan er nog altijd vrachtwagens met materiaal aan de mainstage, zal letterlijk last minute werk worden.

A7zdZvW.png
Dat zijn ballastwagens van de kranen van sarens. Dus volgens mij zijn ze daar nu de boel aan het afwerken.

Ik vraag me af hoe dat gegaan is. Hoofdpodium in de fik. Realisatie van binnen 2 dagen te moeten starten. Bellen ze dan midden in de nacht naar al hun leveranciers om te smeken voor werkvolk en materiaal? Of zijn dat allemaal zo grote bedrijven dat ze dat zomaar kunnen.

Ik vraag me oprecht af of ze dit in een ander land, zelfs een buurland als Frankrijk, hadden klaargespeeld? Dit toont nog maar eens aan hoe ijzersterk de sector in ons land met elkaar verweven is en waarom Belgie op vlak van stagedesign en festivalorganisatie bij de wereldtop hoort.
Met veel geld is er veel mogelijk.
De toeleveranciers steken ook een tandje bij zodat ze volgend jaar opnieuw kunnen factureren. Iedereen daar heeft er baat bij dat het door gaat.

Ik vraag me af hoe dat gegaan is. Hoofdpodium in de fik. Realisatie van binnen 2 dagen te moeten starten. Bellen ze dan midden in de nacht naar al hun leveranciers om te smeken voor werkvolk en materiaal? Of zijn dat allemaal zo grote bedrijven dat ze dat zomaar kunnen.
Ja natuurlijk. Die grote mannen in dat wereldje kennen elkaar toch allemaal. Zodra dat spel de fik in ging hingen ze met Stageco aan de lijn, daar twijfel ik niet aan.

Ik zou niet verbaast zijn als bepaalde leveranciers gewoon zelf bellen of ze eens moeten kijken wat mogelijk is, zoiets gaat instant rond in een kleine wereld.

Volgens Wilmsen belden idd spontaan een heel aantal mensen op maar ze hebben eerst gesteund op hun gewoonlijke leveranciers (die er wss toch al moeten zitten voor alle andere stages). Vele van die bedrijven leveren ook al voor de andere Tomorrowlandproducties (in Sportpaleis bvb) dus er is wat te schuiven.

Die moeten uiteraard wel contingency plannen gehad hebben om dit op zo'n korte termijn geregeld te krijgen.

Naar het schijnt werd een deel van de stage van Metallica hun tour dat opgeslagen lag in Oostenrijk, ff rap overgevlogen. Hats off....

Ik zou niet verbaast zijn als bepaalde leveranciers gewoon zelf bellen of ze eens moeten kijken wat mogelijk is, zoiets gaat instant rond in een kleine wereld.
Ik denk dan vooral bedrijven die nog geen leverancier zijn. Voor zulke bedrijven is dat gewoon een opportuniteit om binnen te geraken bij grote organisaties.

Woordvoerder Debby Wilmsen kondigt aan: "Om 14 uur gaan de deuren open, iedereen is welkom"

Wauw! En ik heb niet eens een ticket!

Ja, wel een huzarenstukje dat ze hier gerealiseerd hebben, zo te zien. Maar voor een evenement met zo'n naam, en zo'n unieke situatie, staan de bedrijven natuurlijk te trappelen om hun duit in het zakje te doen.

Wel straf dat ze ook weer een heel decor ervan maken. Zijn dat dingen die ze nog op overschot liggen hadden ? Want stellingen/stages bouwen kan nog wel snel als je de leveranciers vindt. Maar ook helemaal aankleden met een nieuw decor vind ik toch wel straf.

Wel straf dat ze ook weer een heel decor ervan maken. Zijn dat dingen die ze nog op overschot liggen hadden ? Want stellingen/stages bouwen kan nog wel snel als je de leveranciers vindt. Maar ook helemaal aankleden met een nieuw decor vind ik toch wel straf.
Er is geen echte aankleding, het is gewoon een muur van schermen, dus er komen geen ijsbergen en grootse beelden uit het niets.

Er is geen echte aankleding, het is gewoon een muur van schermen, dus er komen geen ijsbergen en grootse beelden uit het niets.

Zie dat VTM beeld hierboven. En op online media ook al diverse beelden. Het ziet er wel degelijk uit als een rotsachtig decor met wat vegetatie. Ok, helemaal niet zo spectaculair als het origineel, maar het is zeker niet puur wall met schermen zoals in eender welk concert/festival.

Zie dat VTM beeld hierboven. En op online media ook al diverse beelden. Het ziet er wel degelijk uit als een rotsachtig decor met wat vegetatie. Ok, helemaal niet zo spectaculair als het origineel, maar het is zeker niet puur wall met schermen zoals in eender welk concert/festival.
Is dat niet een klein stukje dat achter gebleven is van de originele mainstage?

Dat is volgens mij gewoon het stuk dat niet opgebrand is.

Is ook niet aan de voorkant maar eerder aan de zijkant.

Is dat niet een klein stukje dat achter gebleven is van de originele mainstage?
Ja, dat is idd niet nieuw maar het rechterdeel dat nog "overeind" bleef, het midden en linkse deel is afgebrand en bleven enkel stellingen over. Dit vormt niet de opbouw van de nieuwe kleinere stage maar is te gebruiken als backdrop.

Inderdaad, nu nieuwe foto's gezien en dat is inderdaad een stuk aan de rechterkant, dus wellicht van het originele decor nu. Het nieuwe podium is eigenlijk vrij standaard, met 1 heel breed zwart vlak, dat dus wel grote LCD wall zal zijn.

Voor het volgende weekend zullen ze dat waarschijnlijk nog een beetje aankleden gok ik.

Inderdaad, nu nieuwe foto's gezien en dat is inderdaad een stuk aan de rechterkant, dus wellicht van het originele decor nu. Het nieuwe podium is eigenlijk vrij standaard, met 1 heel breed zwart vlak, dat dus wel grote LCD wall zal zijn.

AI zal overuren aan het draaien zijn voor filmkes en animaties te maken voor die wall

Zeer straf als ze binnen een uur de 'mainstage' openen. Dat zou wel heel bijzonder zijn en toont nogmaals aan dat ik er niks van ken. Ik had nooit verwacht dat deze editie zou kunnen doorgaan. Hoed af, als dit alles veilig gebeurt althans.

Terug
Bovenaan