Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

???
Een weggegooide drankfles waar de zon op schijnt, kon als een vergrootglas gewerkt hebben en zo de rotzooi in brand krijgen .

Ik vrees dat het ijdele hoop is dat men in de toekomst betere of meer duurzame materialen zou gaan gebruiken. 't Is een for profit he.

Wat je denk ik realistisch wel zou kunnen verwachten: verder aanscherpen van draaiboek/procedures tijdens opbouw en een hele riks nieuwe beperkingen voor alles waar vuur bij komt kijken, meer onmiddellijke beschikbaarheid van blusmateriaal, inzetten van spotters, etc. Aka allerhande "soft" maatregelen. En zoals dat dan (helaas) vaak gaat, over de loop der jaren wordt dat dan weer stelselmatig afgebouwd naarmate de herinnering vervaagt.

Die restanten van de originele stage en die machine vormen een hart. Althans, dat zien veel mensen er in (en ik nu ook) en het zou me verbazen als dat niet de bedoeling was.

Een reconstructie van hoe de heropbouw verliep (het verhaal is enigszins optimistisch opgesteld, nochthans waren er vele onzekerheden met de steeds uitgestelde communicaties):

Je interpretatie van de tekst is dan ook fout. Er wordt niet beweerd dat er geen vuurwerk aanwezig was onder, in of op de maine stage, enkel dat het moeilijk de oorzaak kan geweest zijn gezien de brandhaard afwijkt van waar het daadwerkelijk opgeslagen was en er geen testen uitgevoerd werden.

Laatst bewerkt:
Je interpretatie van de tekst is dan ook fout. Er wordt niet beweerd dat er geen vuurwerk aanwezig was onder, in of op de maine stage, enkel dat het moeilijk de oorzaak kan geweest zijn gezien de aanvangslocatie van de brand afwijkt van waar het daadwerkelijk opgeslagen was en er geen testen uitgevoerd werden.
Op de desbetreffende plek (front stage) was geen vuurwerk aanwezig ten tijde van het begin van de brand, evenmin hebben wij vuurwerktesten uitgevoerd zoals hier en daar is gesuggereerd.
dat is toch enorm raar verwoord. "Er was geen vuurwerk aanwezig ten tijde van het begin van de brand." Alsof er na het uitbreken van de brand rap iemand een paar bundels naar daar verhuisd heeft...

Voelt toch ook beetje aan als damage control/PR. Misschien hebben ze gelijk, maar misschien was om één of andere reden daar wel vuurwerk aanwezig? Getuigenissen spreken toch ook eerst over knallen en dan brand. Dus deze twee zaken spreken elkaar toch wat tegen.

Ik zou toch vooral het onderzoek afwachten.

dat is toch enorm raar verwoord. "Er was geen vuurwerk aanwezig ten tijde van het begin van de brand." Alsof er na het uitbreken van de brand rap iemand een paar bundels naar daar verhuisd heeft...
"Er was geen vuurwerk aanwezig..."

Ge laat wel een paar belangrijke woorden in het begin van die zin weg...

Zou me niet verbazen mochten ze de main stage elke dag nog ietske beter maken, wat lasers erbovenop, nog wat props erachter.

Voelt toch ook beetje aan als damage control/PR. Misschien hebben ze gelijk, maar misschien was om één of andere reden daar wel vuurwerk aanwezig? Getuigenissen spreken toch ook eerst over knallen en dan brand. Dus deze twee zaken spreken elkaar toch wat tegen.

Ik zou toch vooral het onderzoek afwachten.
Vooral dit.

Het kan inderdaad dat men geen testen uitgevoerd had of dat op de plek zelf waar die brand het 1ste zichtbaar was op beelen geen vuurwerk aanwezig was. Het zou ook kunnen dat vuurwerk wel de mainstage aangestoken heeft nadat een of andere paljas zijn sigaret weggegooid heeft of een elektrische kabel die oververhit geraakt is die een ontsteking van vuurwerk getriggerd heeft. Het is niet omdat vuurwerk de boel in de hens gezet heeft dat dat bedrijf ook de oorzaak was van de brand.

Terug
Bovenaan