Tour de France 2024

Ik denk dat we later op zijn carrière gaan terugblikken naar deze Tour, mocht hij derde of tweede worden en we gaan zeggen: "het was een gemiste kans in zijn Tourloopbaan."
Dat is wel heel voorbarig. Laten we eerst het eindklassement afwachten. Voor hetzelfde geld rijdt Vingegaard hem op 8 minuten in de bergen.

Natuurlijk bestraffen ze Van Gils :laugh:

En geen DQ hé, nee 1500 boete en nog eens 60 UCI punten minder, met andere woorden voor hemzelf en de ploeg een zwaardere straf dan gewoon een DQ.
Maar enfin, hoe kan zoiets zelfs? Van Gils doet hier echt het minst van al verkeerd, dit is gewoon een race incident en als je ab-so-luut een zondebok nodig hebt dan is het echt niet Van Gils. Alleen... Van Gils is geen "slachtoffer" en dat helpt de perceptie niet.

Ik kijk uit naar het weekend. Gaan twee mooie ritjes worden met hopelijk schone koers!

De vorige keer verloor Remco bijna een half uur op Vingegaard in deze rit.
Deze rit gaat in het rood aangestipt staan in zijn agenda :D

Pidcock uit, corona.

Voorlopig nog niemand uit de top10, maar gaat niet blijven duren vrees ik.
Welja, belangrijkste slachtoffer tot nu toe is toch Ayuso die een tijdlang in de top 10 stond (wellicht niet meer op het moment dat hij uit de tour stapte)

Capiot gaat overigens wel van start vandaag.

Had Capiot ook een hersenschudding gisteren?

Compleet de weg kwijt, blijkbaar heeft Maxim ook gewoon hem een bericht gestuurd gisterenavond maar heeft hij dat genegeerd en is de persverantwoordelijk van Lotto ook bij Arkea gaan aankloppen maar heeft Capiot een gesprek geweigerd, en dan komt die zo een dingen zeggen in een interview. Wtf zelfs.

Ik vind dit vooral ook jammer voor De Lie, hij werd nu eens mooi naar voren gebracht door Van Gils, had hier misschien zijn eerste kunnen binnenhalen.

Ik vind dit vooral ook jammer voor De Lie, hij werd nu eens mooi naar voren gebracht door Van Gils, had hier misschien zijn eerste kunnen binnenhalen.

Hij had Philipsen niet geklopt imo maar ja het was wel zijn laatste kans en hij leek heel sterk gisteren. Hij zal al heel blij zijn dat hij uiteindelijk is recht gebleven.

Ik vind het overigens gerust ook jammer voor Capiot hoor, die moet nu uit de Tour. Die uitrijden is een droom voor hem. Ik begrijp zijn frustratie, maar dat betekent niet dat je rare dingen in interviews moet gaan zeggen of moet gaan liegen over het al dan niet een poging doen om excuses aan te bieden.

Uitspraken zoals "hij zag misschien een mooie dame langs de kant" zullen natuurlijk ook wel niet helpen.

Nee, dat klopt. Typisch de wat nonchalante Van Gils die weinig dingen serieus neemt. Had ook niet gemoeten, ook geen probleem mee dat toe te geven. En bij zoiets verwacht je toch een persverantwoordelijke die haar job beter doet.

Hij zag er echt niet niet fris uit deze keer. Vergelijk met Evenepoel, die kon nog lachen en zeveren, alsof hij juist een training had afgewerkt.
Laat ons ook hopen dat corona en andere virussen uit het peloton blijven, zou niet leuk zijn als favorieten daardoor zouden uitvallen.
Lees hier net dat Pidcock er ook is uitgestapt met Covid, hou men hart vast. Als da gerucht rond Ayuso klopt, zou schandalig zijn. Maar er gaan er nog volgen, hopelijk blijft Remco gespaard

Terug
Bovenaan