Tour de France 2024

Hoogst ongelukkige uitspraken van Van Gils. Had het eerlijk gezegd ook niet verwacht van hem.

Die heeft wel al vaker rare uitspraken gedaan hoor, het is een raar typeke :biglaugh:
Alé ja raar, die heeft gewoon geen filter, zegt wat hij denkt. Die is duidelijk zwaar geirriteerd door heel dat gedoe, maar het is gewoon dom om dat zo te zeggen.

Wel een beetje de trend van de jeugdige renners die beter eens 2 keer nadenken voordat ze iets zeggen. Nu klink ik wel heel oud.😅

Capiot die in dat interview afvraagt wat je moet doen. :unsure:

Heel simpel toch? U laten uitbollen in een rechte lijn. Allezins niet 500x rondom u zitten te loeren waardoor je dus renners in gevaar brengt zoals nu is gebeurd.

Renaat en José hun (onrechtstreekse) stekjes over Philipsen zijn dsq's steken wel enorm hard tegen.

Van Gils kon mijn ogen hier niet veel aandoen, op hun moment dat hij er ingaat was er ruimte zat.

Dat Renaat en José dat niet inzien...
En hem nu nog eens afmaken op tv.

Ik was fan van hen 2 , maar ze zijn met de stekjes over Philipsen en nu wat ik mijn achting gedaald.

Heel simpel toch? U laten uitbollen in een rechte lijn. Allezins niet 500x rondom u zitten te loeren waardoor je dus renners in gevaar brengt zoals nu is gebeurd.

En vooral ook niet al uw spieren ontspannen en stoppen met trappen. Iedereen denkt dat Van Gils die een gigantische beuk geeft want dat lijkt zo op het vooraanzicht, ma die knalt die gewoon zo omver omdat er contact is en Van Gils veel meer "kracht" heeft op dat moment. Het snelheidsverschil is te groot en de ene renner heeft spanning op zijn hele lichaam, de andere niet.

Renaat en José die er ook weer een schepje bovenop doen, stoort me ook echt wel. Overdrijf anders, die uitspraak van die schone dame was ongepast, maar moet die staan wenen in dat interview ofwa. Moet die nu echt zijn zonnebril afdoen, alé jongens, waar zijn we mee bezig.

Of als er plaats is meteen naar de boarding gaan en dan pas stoppen met trappen dan kunnen Van Gils en co er langs rechts gewoon nog langs

Die ging trouwens echt wel hard, De Lie kon met moeite volgen

Als je de sprint niet gezien hebt en je weet als buitenstaander enkel dat er iemand gevallen en daardoor uit de tour moet, dan lijkt het interview van Van Gils bijzonder oncollegiaal en van weinig empathie getuigen.

Maar als je de beelden ziet kan je van de uitspraken van Van Gils toch eigenlijk niks van zeggen. Van Gils komt met veel meer snelheid aan, Capiot doet de deur dicht. Spijtig voor Capiot, maar Van Gils met alle zonden overladen is meer dan een brug te ver.

Het trieste aan deze ganse situatie is dat de media niet de moeite doet om met enige objectiviteit over dit voorval te berichten. Wat de UCI gedaan heeft is al helemaal beneden alle peil.

Bidden voor R.EV dan want de Wolfpack heeft geen al te.best track record met corona.
Is dat ook niet gewoon omdat zij positieve renners sowieso uit koers nemen? Ik weet dat het strikt genomen niet verplicht is, maar 'k vind dat toch correcter dan met milde symptomen van start te gaan zoals Thomas hierboven

Is dat ook niet gewoon omdat zij positieve renners sowieso uit koers nemen? Ik weet dat het strikt genomen niet verplicht is, maar 'k vind dat toch correcter dan met milde symptomen van start te gaan zoals Thomas hierboven
Stel je bent verkouden en perfect in staat te sporten/wedstrijden te doen.
Of het nu covid of een ander virus is, wat maakt het verschil?

Bij Quickstep zijn ze misschien te conservatief op dat vlak, ma ik vind het ergens wel niet kunnen dat enkel ploegdokters over covid beslissen. Je kan je afvragen in hoeverre dat echt in het belang van de renner is en niet de ploeg.

Zou op zen minst moeten een onafhankelijk panel moeten zijn, tourdokters zijn misschien ook te beïnvloed door ASO in het belang van de tour.

edit:

Die razende beginsnelheid gaat echt slachtoffers maken op het einde van de rit :crazy:

Stel je bent verkouden en perfect in staat te sporten/wedstrijden te doen.
Of het nu covid of een ander virus is, wat maakt het verschil?
Mijn huisdokter, die ook sportdokter is en renner EZC raadde dat af. Het is ondertussen al 3 jaar geleden maar als ik het mij goed herinner vanwege het gevaar op een ontstoken hartspier.

Mijn huisdokter, die ook sportdokter is en renner EZC raadde dat af. Het is ondertussen al 3 jaar geleden maar als ik het mij goed herinner vanwege het gevaar op een ontstoken hartspier.
Ja maar andere virussen kunnen dit ook veroorzaken.
Covid infecties verlopen ook vaak asymptomatisch. Afgaan op klinische ernst is de enige bruikbare parameter en in die optiek is testen dus eigenlijk niet echt zinvol.

Bij Quickstep zijn ze misschien te conservatief op dat vlak, ma ik vind het ergens wel niet kunnen dat enkel ploegdokters over covid beslissen. Je kan je afvragen in hoeverre dat echt in het belang van de renner is en niet de ploeg.

Zou op zen minst moeten een onafhankelijk panel moeten zijn, tourdokters zijn misschien ook te beïnvloed door ASO in het belang van de tour.

edit:

Die razende beginsnelheid gaat echt slachtoffers maken op het einde van de rit :crazy:

Een ploegdokter lijkt me wel de juiste persoon om die beslissing te nemen. Ik denk dat we er van uit mogen gaan dat die wel de gezondheid van de renners op de eerste plaats zetten.

Welk nut heet het als ploegarts om een renner die echt ziek is te laten starten?

Covid positief is niet gelijk aan ziek zijn he.

Je zou het niet zeggen maar is een lastige vallei ginder in de aanloop naar de Tourmalet, ooit zelf nog gereden en tot aan de voet die stukken vals plat, ging echt niet vooruit…benieuwd voor dit weekend!

Terug
Bovenaan