Tour de France 2024

Ik weet dat er een afzonderlijke post is rond 'media' en 'content', maar ik wil het toch graag eens specifiek vragen voor de TDF.

Wat volgen jullie allemaal rond de TDF van media? Ik volg al:
- Lantern Rouge Podcast
- HLN komt ook dagelijks met een kwartiertje update over de Tour
- Geraint Thomas Cycling Club is ook altijd wel leuk om te horen

Nog goede podcasts die ik mis over de tour?
* Lanterne Rouge is eigenlijk alles wat je nodig hebt om op een vrij objectieve manier mee te zijn met alles imo.
* HLN zal wel gewoon de dagelijkse Wout en Remco show zijn... hard pass.
* GT CC nog nooit meer dan wat losse fragmenten van gehoord. Zal ook wel best ok zijn.

Als er echt wordt doorgereden dan liggen VDP, Pedersen en WVA (met zijn huidige vorm) er altijd af
Ik denk niet dat we deze Tour veel Van Aert moeten verwachten en áls we iets mogen verwachten zal dat eerder in de 2de helft van de Tour zijn, deep in de 2de week/3de week. Ik kan me volledig miskijken op die sprint op het BK maar toch... niet het feit dat hij daar niet wint tegen al dat geweld maar vooral het feit dat hij daar zo snel moest gaan zitten op dat type aankomst waar hij na een lange koers de sprinters normaal toch a run for their money moet kunnen geven was voor mij toch een zéér veeg teken.

Of hij heeft bij zijn aanzet gevoeld dat de punch onvoldoende is om mee te kunnen doen maar dan zit het in principe nog steeds niet in Wout zijn karakter van zich gewoon neer te zetten.

Laatst bewerkt:
* Lanterne Rouge is eigenlijk alles wat je nodig hebt om op een vrij objectieve manier mee te zijn met alles imo.
Ik heb daar net al jaren niet meer naar gekeken/geluisterd omdat die een tijdje alles 'Thermonuclear!!!' noemde. Daarnaast leek die er ook van uit te gaan dat de (berekende?) wattages van verschillende koersen allemaal perfect te vergelijken waren met elkaar en stoelde die z'n analyses daar voor mij veel te hard op.

Is dat nog altijd zo? Anders wil ik het wel een kans geven, want die kerel ademde wel passie voor koers en ik luisterde wel graag naar hem.

Ik heb daar net al jaren niet meer naar gekeken/geluisterd omdat die een tijdje alles 'Thermonuclear!!!' noemde. Daarnaast leek die er ook van uit te gaan dat de (berekende?) wattages van verschillende koersen allemaal perfect te vergelijken waren met elkaar en stoelde die z'n analyses daar voor mij veel te hard op.

Is dat nog altijd zo? Anders wil ik het wel een kans geven, want die kerel ademde wel passie voor koers en ik luisterde wel graag naar hem.
Patrick heeft wel een beetje die stijl I guess. Zeker op YouTube is zijn stijl wel minstens deels gericht op viewer retention rates wat ik ergens wel begrijp. Voor de rest skip ik eerlijk gezegd alles waar ze over vermogen beginnen lullen (niet alleen bij LR). Zeker als ze inderdaad vermogens van de één koers met de andere beginnen te vergelijken, dat zegt allemaal niks. Maar los daarvan zijn er bij zijn wedstrijd analyses zeer zelden dingen waar ik mij echt niet in kan vinden en vooral hij heeft vaak kleine details gezien die de meeste mensen waarschijnlijk missen.

Pogacar heeft onlangs nog Corona gehad:

Dat, samen met de Giro gereden te hebben, gaat volgens mij toch een impact hebben op hem.

Vreemd om Evenepoel gewoon in het blauw van SQS te zien. Nu goed vanaf zondag gewoon in het geel dus lang gaan we niet moeten aan wennen :oi22:

Vervaeke gevallen blijkbaar begint al goed. Kan normaal wel starten maar was niet op de ploegenvoorstelling.

MVDP die zegt dat hij denkt dat rit 1 te zwaar is voor hem. Die gaat dus knallen.

Lijkt me wel dat hij gelijk heeft.
Maar ik zie hem wel op zijn minst 1 serieuze poging voor een overwinning wagen. Als hij niet 1 rit wint dan lijkt me toch dat zijn tour niet geslaagd zal zijn.
Als hij alleen maar sprints gaat aantrekken dan zou het maar triest zijn :P

Vreemd om Evenepoel gewoon in het blauw van SQS te zien.

Ik vind dat ook echt heel raar haha

Schone trui wel, toch iets waar Lotto beter in is dan Quick Step :biglaugh:
79bb4cd1-34a9-11ef-92ff-02b7b76bf47f.jpg

Iemand toevallig ingeschreven op de nieuwsbrief van Vive le Velo en gisteren de locaties van hun eerste week (2e week) Tour doorgekregen?

MVDP die zegt dat hij denkt dat rit 1 te zwaar is voor hem. Die gaat dus knallen.
Hij zei dat vorig jaar ook een deed inderdaad toen ook geen moeite. Nu is dat wsl niet anders. Dag 2 though... daar gaat ie volop vlammen. :biglaugh:

Als ik Remco was zou'k gewoon alles zetten op die dagwinst vandaag. Dan heb je toch al iets. Podium zal er niet inzitten vrees ik. Hij kan dan nog de TT proberen winnen, en dan is het al mooi geweest.

Ja als je de eerste 10 kilometer van de tour al in de shit terechtkomt gaat hij een lange 3 weken tegemoet.

Heeft die nu zo een last van de hitte? Het is nu ook niet zijn eerste TDF... Zou wel jammer zijn als hij nu al naar huis moet. Ik gun hem een rit en dat hij dan maar in schoonheid eindigt.

Terug
Bovenaan