Tour de France 2024

Van Aert regelde daar wel van héél ver dat sprintje tegen onder meer Pedersen is dat toch hoopgevend dat de vorm toch in stijgende lijn zit.

Mooi begin. Lekker voor Bardet :)

Jammer voor Wout, maar wel top dat hij hier direct op de afspraak is. Evenepoel ook waar hij moet zitten

Morgen wordt toch al meteen andere koek. Slotklim op maar 11km ipv 25. En +10% gemiddeld. Een muurtje dus. Als je zag hoe UAE nu al reed dan lijkt het me toch duidelijk dat Pogacar vlug een ritje wil winnen. De rest zal top moeten zijn als ze geen tijd willen verliezen.

Morgen wordt toch al meteen andere koek. Slotklim op maar 11km ipv 25. En +10% gemiddeld. Een muurtje dus. Als je zag hoe UAE nu al reed dan lijkt het me toch duidelijk dat Pogacar vlug een ritje wil winnen. De rest zal top moeten zijn als ze geen tijd willen verliezen.
Het zou me niet verbazen dat Matthieu VDP morgen op de afspraak is. Zich vandaag wat laten uitzakken om zich te sparen, was toch niets te winnen voor hem vandaag.

Denk dat er heel veel van Pogi zal afhangen morgen. Vrees dat die 2km wat tekort is om een groot verschil te maken en dat WVA en MVDP wel zullen aanhaken, alé, ik hoop het :)

Denk dat er heel veel van Pogi zal afhangen morgen. Vrees dat die 2km wat tekort is om een groot verschil te maken en dat WVA en MVDP wel zullen aanhaken, alé, ik hoop het :)

Als het echt 10% is zie ik niet in hoe ze er met hun 10k extra nog gaan aanhangen. Ik vraag me zelfs af of de rest van de G4 er nog gaat aanhangen als Pogacar echt zo goed is als gedacht en er zin in heeft.

Zeker voor VDP vandaag was makkelijker dan morgen. Dus als die helling van 8% er al teveel aan was vandaag wat gaat hij dan kunnen uitrichten op eentje die er nog 2% extra bij doet.

Als het echt 10% is zie ik niet in hoe ze er met hun 10k extra nog gaan aanhangen. Ik vraag me zelfs af of de rest van de G4 er nog gaat aanhangen als Pogacar echt zo goed is als gedacht en er zin in heeft.

Zeker voor VDP vandaag was makkelijker dan morgen. Dus als die helling van 8% er al teveel aan was vandaag wat gaat hij dan kunnen uitrichten op eentje die er nog 2% extra bij doet.
Net eens de stage bekeken, ik las eerder dat stage 2 makkelijker was maar daar lijkt het idd niet op. Dan maar hopen dat het klassement nog niet overhoop ligt.

Net eens de stage bekeken, ik las eerder dat stage 2 makkelijker was maar daar lijkt het idd niet op. Dan maar hopen dat het klassement nog niet overhoop ligt.

goh jah makkelijker dat is dat ding met die hoogtemeters natuurlijk. Daarvan waren er vandaag wel een stuk meer, maar vandaag waren het in de laatste 50km toch vooral lopers met de laatste top op +26km van de streep. Morgen krijg je echt een muurtje met daarna nog maar 13km te gaan. En je moet ervoor al een keer die San Luca over met dan nog een 30-tal km te gaan.

Morgen dus vooral explosiever gaat niet zo'n slooppartij als vandaag worden maar een poefer kan er wel eens ferm op poefen.

San Luca is wel meer als een explosieve klim, in het midden gaat die naar percentages van 15%. Dat in combinatie met de lengte van 2km, dan kom je gewoon uit bij de klimmers. Iedereen die op Zwift rijdt weet wat een brute klim dat is 😄.
Als uae de eerste klim vol naar boven rijdt en Pogacar heeft er de tweede keer goesting in, sorry maar dan gaat Vdp niet meer in de buurt zijn.

Ik verwacht boven een groepje met de absolute toppers. Vooral benieuwd of alle klassementsmannen mee kunnen. Het zal een eerste test worden voor Vingegaard en Evenepoel. Roglic als drievoudig winnaar van Emilia zal hier toch ook wel zijn zinnen op gezet hebben.
Ik zal teleurgesteld zijn als hier geen oorlog op gemaakt word 😛

Zou Pog of Vingegaard hier al vol voor de winst gaan? Lijkt me perfect om die ritwinst aan een andere top klimmer te "gunnen" maar zo toch al wat inkijk in de andere te krijgen zonder dat je jezelf meteen in de schijnwerpers zet.

Zou Pog of Vingegaard hier al vol voor de winst gaan? Lijkt me perfect om die ritwinst aan een andere top klimmer te "gunnen" maar zo toch al wat inkijk in de andere te krijgen zonder dat je jezelf meteen in de schijnwerpers zet.
Ik heb pogi allesinds nog nooit zo weten koersen. Die rijdt gewoon altijd rond om te winnen.

Alles zal afhangen van het koersverloop.
Als de vlucht veel tijd krijgt en MVDP kan met 2m voorsprong aan de laatste keer San Luca beginnen dan is hij zeker niet kansloos.
Pogacar heeft nog kansen genoeg deze tour om te winnen.

Mooie rit. en wat zit pogacar daar mee te sprinten?
Fyi: ik lees net in de zondag de reactie van Remco "meegesprint voor een goeie positie voor volgwagen". Volgorde op basis van GC wrs.

Pogacar doet altijd wel mee maar 3de volgwagen ipv pakweg 10de zal toch ook niet onbelangrijk geweest zijn...

Edit: ook gelezen van Dumoulin: "Pogacar is veel handiger op de fiets dan Vingegaard"... dat zou je niet zeggen als je de beelden van die ITT van vorig jaar naast elkaar gezien hebt. Vingegaard pakt daar in elke bocht 2-3s.

Laatst bewerkt:
Edit: ook gelezen van Dumoulin: "Pogacar is veel handiger op de fiets dan Vingegaard"... dat zou je niet zeggen als je de beelden van die ITT van vorig jaar naast elkaar gezien hebt. Vingegaard pakt daar in elke bocht 2-3s.
Vingegaard kende dat parcours dan ook als zijn broekzak door de minutieuze voorbereiding ...

Toch raar zo dat de etappes in het openingsweekend naar de vluchters gaan. Ook vandaag lijkt niemand in het peloton echt zin te hebben. Ik zie ook niet wie het team heeft om zo een gat te dichten. De topteams misschien, maar die gaan nog niet in het rood willen gaan.

fuck Bertele op de moto haal die motards uit de koers

Ja de winnaar zal wel vooraan zitten. Beetje jammer ik zie toch liever de groten strijden voor de rit. Allé gisteren kon het alle kanten uitgaan dus dat is ook prima maar zoals vandaag dat de vlucht vertrekt op 180km en het peloton op 5 minuten binnenkomt vind ik iets minder.

Dan maar strijd op 2 fronten zeker.

En rijden ze daar nu een dame aan die te dicht staat. Supporters zijn toch echt een gevaar soms. En onze commentatoren negeren het gewoon compleet om dat Carl ook nog eens zijn ding moet zeggen :wallbash:

De maan schijnt al in Italie.

Acha ASO heeft het door, ze hebben touwen gehangen op het parcours. Mooi.

Toch 3 minuten er af in het laatste uur als ze telkens een minuut gaan verliezen per beklimming kan het toch nog spannend worden.

Toch 3 minuten er af in het laatste uur als ze telkens een minuut gaan verliezen per beklimming kan het toch nog spannend worden

Maar nu 40km geen beklimmingen dus die voorsprong gaat gewoon weer snel de hoogte in tenzij UAE op kop gaat rijden, maar die lijken al heel de etappe niet echt geinteresseerd.

Terug
Bovenaan