Tour de France 2024

Of een Ineos, UAE, Visma sturen hun 2de lijn mee in de vlucht (bernal, pluske?, almeida, jorgenson) ?
Dat zou nog leuke koers worden :)

Mannen zoals Almeida staan te dicht in het klassement.
EF zal het geel wel proberen te behouden.

Ze moeten op zen minst 2 minuten en waarschijnlijk meer achter Carapaz staan.

Ik vind het problemen zoeken, de meet had boven op de Galibier moeten liggen.

Wordt dat niet hoofdzakelijk om praktische/logistieke redenen gedaan? Ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen afklokken bovenop de Galibier kunnen en dan de renners gewoon op het gemak naar beneden kunnen laten rijden.

Wordt dat niet hoofdzakelijk om praktische/logistieke redenen gedaan? Ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen afklokken bovenop de Galibier kunnen en dan de renners gewoon op het gemak naar beneden kunnen laten rijden.
Idd gewoon boven de streep leggen en dan de renners rustig laten naar beneden rijden zou toch verstandiger zijn.
Een goeie daler zoals Pidcock kan hier wel tijd pakken natuurlijk stel dat hij met de toppers nog mee is boven.

Volgens mij Pidcock vanuit de vlucht met een gestoorde afdaling.

Pidcock staat nog dicht, die gaan ze normaal niet echt laten rijden. Wel benieuwd of EF sterk genoeg is om dit echt allemaal te gaan controleren. In hoe verre UAE en TVL het weer gaan overnemen en tempo rijden zoals gewoonlijk.

die afdaling al zelf gedaan en is superoverzichtelijk en eigelijk totaal niet gevaarlijk.
Als je natuurlijk tegen 100 per uur naar beneden vlamt is dat iets anders..

Pidcock is daar ooit weggereden denk ik om dan in alpe dhuez te winnen?
Toen moesten ze weliswaar ook de Télégraphe nog afdalen.
Ik heb die rit niet gezien, dus geen idee waar Pidcock het verschil maakte.

STFU Bertele de koers is begonnen

UAE aan het controleren die willen er dus weer voor gaan lijkt me.

Pedersen beer, 15km in de aanval rijden en dan toch nog die sprint vlotjes winnen.

Laatst bewerkt:
Peloton in 2 en ipv daar commentaar op te geven gaan ze naar Bertele echt vreselijk. Bij de start ook meteen aanvallen dus genoeg om commentaar op te geven maar nee even naar Bertele :wallbash:

Waarom gaan mensen er zomaar vanuit dat dit eentje voor de vluchters gaat zijn? Als de laatste jaren (en ook de afgelopen Giro) ons iets geleerd hebben is dat er weinig weggegeven wordt, zeker niet in het begin van de Tour. De jaren dat men iemand zomaar 10 minuten gratis gaf om zeker niet in het geel terecht te komen de eerste 10 dagen liggen toch al wel even achter ons? :unsure:

Volgens mij wil Pogacar vandaag gewoon liefst van al al eens een stevig tikje uitdelen, liefst met ritwinst. Het geel neemt hij er dan wel bij... als hij er niet vanaf geraakt zoals zondag zal hij die gele trui happily weggeven aan Carapaz of Remco maar anders? UAE/Pogacar zijnde wil je Vingegaard hier écht niet de gelegenheid geven van vertrouwen te tanken want hoe langer Vingegaard gewoon mee kan, hoe meer de machtsbalans gaat beginnen kantelen. Pogacar heeft momenteel het momentum, al was het maar mentaal, dat moet hij zo houden.

Langs de kant van Valloire? De afdaling langs de Col de Sarenne langs waar ze vandaag oprijden (de gemakkelijke kant) is wel minder gevaarlijk dan de kant langs waar ze nu afdalen.

Ik vind het problemen zoeken, de meet had boven op de Galibier moeten liggen.
De Col de Sarenne is de achterkant van Alpe d'Huez, daar komen ze vandaag toch helemaal niet? Ze klimmen vanuit Briançon vandaag, niet vanuit Le Bourg d'Oisans. De Sarenne ligt aan de andere kant van de Col du Lautaret.

Ik heb die afdaling van de top van Galibier naar de Lautaret gereden tijdens de Marmotte, dat was met den daver op het lijf. Die baan lag alles behalve vlak en als er wind staat heeft die vrij spel... het zal vandaag vooral het begin zijn van die laatste afdaling die tricky is met een aantal haarspeldbochten maar de laatste 10km is quasi kluit rechtdoor, je ziet bij wijze van spreken de aankomst al 10 minuten op voorhand liggen. De snelheid zal hoog liggen maar zonder bochten is er in principe weinig gevaar.

Laatst bewerkt:
Jongens toch José en Renaat. Nu al 3x herhaald dat De Lie komt aansluiten of net niet komt aansluiten... Hebben die mannen nu totaal niet door dat die mannen gewoon opnieuw gelost zijn? Die zijn teruggekeerd toen het tempo omlaag ging en toen Politt wat harden ging zijn die gewoon terug gelost.

De Col de Sarenne is de achterkant van Alpe d'Huez, daar komen ze vandaag toch helemaal niet? Ze klimmen vanuit Briançon vandaag, niet vanuit Le Bourg d'Oisans. De Sarenne ligt aan de andere kant van de Col du Lautaret.

Ik heb die afdaling van de top van Galibier naar de Lautaret gereden tijdens de Marmotte, dat was met den daver op het lijf. Die baan lag alles behalve vlak en als er wind staat heeft die vrij spel... het zal vandaag vooral het begin zijn van die laatste afdaling die tricky is met een aantal haarspeldbochten maar de laatste 10km is quasi kluit rechtdoor, je ziet bij wijze van spreken de aankomst al 10 minuten op voorhand liggen. De snelheid zal hoog liggen maar zonder bochten is er in principe weinig gevaar.

Denk dat hij lautaret bedoelde.

Jongens toch José en Renaat. Nu al 3x herhaald dat De Lie komt aansluiten of net niet komt aansluiten... Hebben die mannen nu totaal niet door dat die mannen gewoon opnieuw gelost zijn? Die zijn teruggekeerd toen het tempo omlaag ging en toen Politt wat harden ging zijn die gewoon terug gelost.
Toch triest dat die een bergrit rijdt met een fiets van 7.6kg :oi22:

Peloton in stukken en brokken maar onze commentatoren gaan gewoo even gezellig lullen. Echt ik krijg het ervan.

Terug
Bovenaan