Tour de France 2024

UCI is toch echt een belachelijke organisatie

Ballerini eerder deze week ook al een boete omdat hij stopte om Cav te zien winnen dus ik dacht wel toen ik het zag dat het ook wel een boete zou opleveren.

UCI blijkbaar een blik nieuwe regeltjes opengetrokken, of toch beslist om er een paar extra toe te passen.

Nu goed of 200 frank echt een straf is voor die mannen denk het niet.

Ballerini eerder deze week ook al een boete omdat hij stopte om Cav te zien winnen dus ik dacht wel toen ik het zag dat het ook wel een boete zou opleveren.

UCI blijkbaar een blik nieuwe regeltjes opengetrokken, of toch beslist om er een paar extra toe te passen.

Nu goed of 200 frank echt een straf is voor die mannen denk het niet.
Ze zullen wss een paar dure restaurants gevonden hebben :lol:

Ik denk dat hij vooral tijd heeft teruggepakt in de afdaling, niet?
Als ik Strava mag geloven is het ongeveer status quo.
Klimstukje: Wint Remco 6s op Pogacar
1720210560048.png

Afdaling: Verliest Remco 5s op Pogacar
1720210488588.png

17 renners die sneller als 50km/u reden. Je zou bijna vergeten dat er nog 300hm's in het parcours zaten. Wat een niveau!

Met de 10e op exact 1' vallen de verschillen reuze mee. Hoe harder ze rijden hoe moeilijker het natuurlijk wordt om nog meer verschil te maken. Laten we hopen dat ze bij Aso de tijdrit terug opwaarden. Een grote ronde moet gewoon twee langere tijdritten bevatten!

Laat ons hopen!
Maar het zal toch zeer moeilijk worden voor De Lie denk ik, de tegenstand is echt in vorm.
Op dit soort aankomsten…? Dan zijn de grootste tegenstanders oa Van Aert, Philipsen en Pedersen, allemaal niet in topvorm momenteel… Bini wel natuurlijk maar voor de rest…

Op dit soort aankomsten…? Dan zijn de grootste tegenstanders oa Van Aert, Philipsen en Pedersen, allemaal niet in topvorm momenteel… Bini wel natuurlijk maar voor de rest…

Phillipsen niet in vorm? Hij sprint beide keren naar de tweede plaats.
Sluit ook niet te snel een Groenewegen uit, misschien niet optimaal maar zou ook niet de eerste keer zijn dat hij wint als het wat oploopt.

Het moeilijkste zal toch vooral zijn om de vlucht binnen schot te houden. Ik zie wel een mooie groep vluchters het proberen vandaag (en morgen) en ik denk niet dat er veel ploegen in het peloton gaan rijden.

Een grote ronde moet gewoon twee langere tijdritten bevatten
Das wel heel chauvinistisch gesteld. 50km ITT's zijn gepasseerd en maar goed ook. Ik denk niet we terug moeten willen naar de tijd waar klimmers minúten moeten gaan nemen in de bergen om hun slechtere TT te compenseren.

Zeker niet in de huidige tijd waar wielrennen eigenlijk opgelost is. Het feit dat die tijdrijders nu ook nog tot op de Watt weten hoeveel vermogen ze kunnen/moeten trappen per klim zou tijd terugpakken voor de klimmers alleen maar lastiger maken.

De mooiste duels hebben we vorig jaar toch in de bergen gezien en niet in die tijdrit... het hoort erbij maar 60km zoals dit jaar is imo een mooie balans.

Ik ben content dat er geen ploegentijdrit in zit. Want dat geeft de renners met een betere ploeg nog meer voordeel.

En die gravelrit tja, dat maakt er denk ik meer een loterij van dan iets anders. Ik denk dat meer een kwestie is van geluk hebben met je materiaal. Maak dan een aparte graveltour ofzo. Allemaal met gravelbanden ipv koersbandjes.

Ik heb die gravelrit eens geladen in komoot.

166km verhard
12km compacte gravel (dat is kwasi verhard).

Zal wel meevallen denk ik...

Das wel heel chauvinistisch gesteld. 50km ITT's zijn gepasseerd en maar goed ook. Ik denk niet we terug moeten willen naar de tijd waar klimmers minúten moeten gaan nemen in de bergen om hun slechtere TT te compenseren.
En nu wint er automatisch een klimmer...
Zou alvast meer vuurwerk kunnen opleveren in de bergen ipv de laatste 500m weg te rijden.

Het moeilijkste zal toch vooral zijn om de vlucht binnen schot te houden. Ik zie wel een mooie groep vluchters het proberen vandaag (en morgen) en ik denk niet dat er veel ploegen in het peloton gaan rijden.
Is het type aankomst waar Pogacar ook nog durft meesprinten...

Terug
Bovenaan