Tour de France 2024

Als Belgische koerskijker is dat inderdaad een droomscenario, maar daarvoor is hij toch echt nog wel een maatje te klein vrees.

Tot welke leeftijd loopt die jongerentrui eigenlijk?
Zal hij ook nooit overbruggen. Is net dat tikkeltje minder bergop. Beter nog eens giro rijden om een grote rittenkoers te kunnen winnen.

Ja die twee zijn hors categorie. Plek 3 zou zeker geen schande zijn, je moet het maar doen om er elke dag te staan als klassementsrenner. Hij heeft een mooie voorsprong op de rest maar in de bergen kan het rap gaan.
Vooral zien dat hij morgen de rit goed doorkomt, dan ziet het er wel goed uit.

Zal hij ook nooit overbruggen. Is net dat tikkeltje minder bergop. Beter nog eens giro rijden om een grote rittenkoers te kunnen winnen.
Geen schande he. Hoeveel renners winnen de Vuelta en rijden virtueel naar een 3de plaats in de Tour?

Ja die twee zijn hors categorie. Plek 3 zou zeker geen schande zijn, je moet het maar doen om er elke dag te staan als klassementsrenner. Hij heeft een mooie voorsprong op de rest maar in de bergen kan het rap gaan.
Vooral zien dat hij morgen de rit goed doorkomt, dan ziet het er wel goed uit.
Een extra voordeel tov vorig jaar voor Remco = Landa
Die rijdt echt goed en rijdt 99% van de ritten gewoon met Remco mee en pompt hem vol moed.

Moest Remco een dipje hebben dan is er nog altijd Landa om hem mee te sleuren en er op in te praten en hem uit de wind te zetten.
Hij rijdt misschien een 'onopvallende' tour (omdat hij nu meesterknecht is) maar hij is er wel en hij is ook gewoon goed.

Ik vraag mij af wie de Vuelta rijdt dit jaar. Vingegaard al zeker niet omdat zijn vrouw gaat bevallen. Pogacar zou toch voor de grote 3 moeten gaan als hij de Tour wint. Een unieke kans nu.

wel opvallend dat er nog zoveel luitenanten van de kopmannen in de top 10 staan, Almeida, Landa, Yates, Jorgenson

Een extra voordeel tov vorig jaar voor Remco = Landa
Die rijdt echt goed en rijdt 99% van de ritten gewoon met Remco mee en pompt hem vol moed.

Moest Remco een dipje hebben dan is er nog altijd Landa om hem mee te sleuren en er op in te praten en hem uit de wind te zetten.
Hij rijdt misschien een 'onopvallende' tour (omdat hij nu meesterknecht is) maar hij is er wel en hij is ook gewoon goed.

Als hij echt dipt dan heeft hij weinig aan Landa die hem lieve woordjes toefluistert hoor.
Laat ons hopen dat hij gespaard blijft van die dip en dat hij mooi 3de kan eindigen. 4min voorsprong is comfortabel, maar ook direct weg in de bergen.

Hoe weet jij dat nu al? Ik noteer alvast uw uitspraak. Momenteel nog iets minder bergop maar volgens mij heeft hij op dat gebied nog altijd groeimarge.

Als hij echt dipt dan heeft hij weinig aan Landa die hem lieve woordjes toefluistert hoor.
Laat ons hopen dat hij gespaard blijft van die dip en dat hij mooi 3de kan eindigen. 4min voorsprong is comfortabel, maar ook direct weg in de bergen.
Ik sprak dan ook van een dipJE he :D Je weet als amateursporter (net zoals ik) dat je lichaam soms zegt: Neen het gaat echt niet maar als je dan uw waarden bekijkt dan denk je: Hoezo het gaat niet meer? Maar als er dan niemand is die u mentaal oppept dan lukt het meer niet dan wel dat ik mij er doorspartel (mss is dat bij jou anders maar ik ben ik lol). Is er iemand om mij erdoor te sleuren en de waarden zijn goed dan kom ik er meestal wél door.

Ik zie niet in waarom dit bij een topsporter anders zou zijn.

Natuurlijk als hij echt dipt dan helpt er 'niks'. Ja misschien dat Landa hem dan bij felle wind een beetje uit de wind kan zetten en het verlies 4 min ipv 5 min is. Maar voor het overige .. in die zin heb je gelijk.

En ja laten we hopen dat het schip pas strand in Parijs. Maar de Tour is niet beslist tot de laatste rit. Ik zie nog steeds Lemond vs Fignon voor mij. :D

Logisch toch? Quasi alle mannen die top 10 kunnen rijden zijn knechten tegenwoordig.
De beste knechten verdienen tegenwoordig bijna evenveel en ze hebben al die stress niet van kopman te zijn.
Het heeft voor en nadelen. Maar qua verdiensten mag je als meesterknecht niet klagen.

Je moet het natuurlijk ook wel zien zitten om nog eens 3 weken er vol voor te gaan. Dan rijdt hij de OS ook nog. Giro + Tour + OS + Vuelta + WK zou wat te veel van het goede zijn, denk ik.

Die double is ook al vrij uniek he. De treble klinkt geweldig, maar het is nooit een zekerheid. En tegen welke prijs? Heeft er nu al zoveel koersdagen opzitten... voor je het weet is hij opgebrand voor de rest van z'n carriere

Hij rijd meteen na de Tour al de OS en er ligt in Zwitserland een uniek WK voor hem te wachten. Die rijd echt de Vuelta niet dit jaar.

Als ie Tour zou winnend afsluiten, zie ik hem wel nog de Vuelta aanvatten tbh. Hoeveel kansen krijgen je in je leven voor een unieke treble?
Giro & Tour winnen in hetzelfde jaar is al een hazarenstukje in het hedendaagse wielrennen. Wie was de laatste? Pantani in 1998 denk ik? Dumoulin was 2x tweedes.

Ik zie het hem echt niet doen (de treble bedoel ik dan). Ik geloof daar niet in. (En ik ben dan nog iemand die op dit forum bekend is met zijn 'overdrijfkunsten' :tongue: )

Neen, dat gaat niet gebeuren naar mijn mening.

Pogacar die nog eens de Vuelta erbij doet is pure zelfmoord.

Remco doet het toch heel goed achter de 2 buiten categorie renners :clap: Als hij morgen op hetzelfde niveau kan verteren zit het er bemoedigend uit tbh.

wel opvallend dat er nog zoveel luitenanten van de kopmannen in de top 10 staan, Almeida, Landa, Yates, Jorgenson
Allemaal mannen die in een andere ploeg gewoon de kopman zouden zijn. Het moderne wielrennen helaas.

Laatst bewerkt:
Hij rijd meteen na de Tour al de OS en er ligt in Zwitserland een uniek WK voor hem te wachten. Die rijd echt de Vuelta niet dit jaar.
Ja Tour én OS én Vuelta en dán nog eens WK combineren... het stopt ooit wel eens.

OS is maar eens elke 4 jaar en een WK op zo'n parcours, hoe vaak gebeurd dat? + een WK is altijd een speciale wedstijd en win je niet zomaar op bestelling. Slovenië heeft daar ook geen ploeg als België, Frankrijk of Nederland die in principe heel de koers kunnen controleren dus ook niet op elk parcours dat u min of meer past kom je in een goeie positie naar de finale, zie Australië bv waar de favorieten eigenlijk nooit echt in koers komen...

Wat is de waarde van een treble tegen een halve Vingegaard natuurlijk. Wacht dan tot volgend jaar. :hurrr:
Dat weet niemand nog over 3 jaar, laat staan over 20 of 50 jaar. Puur voor de geschiedenis boeken maakt het niet uit tegen wíe je wint maar vooral dát je wint. Voor het korte termijn commerciële plaatje is het wel interessanter dat er een duel is natuurlijk.

Terug
Bovenaan