Tour de France 2024

Wel zijwind vandaag maar ik vrees iets te veel net wel, net niet op de kop om goed te zijn. Dus als er geen vlucht het haalt zie ik geen mogelijkheid om Cav er af te rijden.
Van de wind zie ik het toch echt niet komen vandaag. Gemiddelde windsnelheid 15km/u met windstoten tot max 25 a 30km/u volgens de fijnmazige weer modellen.

jammer Girmay :S gaan ze toch nog moeten knokken voor de puntjes de komende dagen
32 punten is het verschil. Zo zal hij toch nog aan de bak moeten komen. Hopelijk zonder erg. Hij lijkt niks gebroken te hebben op het eerste zicht.

Van Der Poel lijkt mij toch niet slecht te zijn. Schrijf hem ook maar op voor de OS. Als hij Philipsen zo afzet is er niks tegen te beginnen.

Van Der Poel lijkt mij toch niet slecht te zijn. Schrijf hem ook maar op voor de OS. Als hij Philipsen zo afzet is er niks tegen te beginnen.
Sowieso. Topfavoriet voor de wegrit. Krijgt een parcours op zijn maat + we weten ondertussen dat hij perfect kan pieken naar een wedstrijd.

Blijft natuurlijk wel een aparte koers met amper 4 renners per team, dus de wedstrijdomstandigheden kunnen hem altijd de das omdoen. Of we krijgen gewoon een scenario zoals in Glasgow.

Girmay wint volgens mij gewoon de groene trui tenzij hij moet opgeven. Tenzij Philipsen mee gaat in een ontsnapping en Girmay zich laat verrassen. Maar het zag er niet zo erg uit, ik denk dat hij wel verder kan. Maar wel zonde.

Voor het overige was dit de saaiste etappe tot heden (niet abnormaal na de 2de rustdag).

Girmay wint volgens mij gewoon de groene trui tenzij hij moet opgeven. Tenzij Philipsen mee gaat in een ontsnapping en Girmay zich laat verrassen. Maar het zag er niet zo erg uit, ik denk dat hij wel verder kan. Maar wel zonde.
Normaal wel, maar zonder die val was het nu wel geklonken geweest

In de tussensprints spreek je over verschillen van enkele puntjes. Donderdag wordt een vluchtersetappe, iedereen die nog iets in de benen heeft en geen pure klimmer is heeft die etappe aangekruist in de agenda. 3100 hoogtemeters hé.

Met nog 4 ritten in lijn zijn er nog 80 punten te pakken bij de sprints? + nen hoop aanvallers die punten zullen weggraaien.
Als Girmay geen zware blessure heeft opgelopen staat hij er nog steeds héél comfortabel voor...

Iemand heeft al die posts van 'mou' (identiteit onbekend) eens gebundeld.
Super interessante longread voor iedereen die geïnteresseerd is in waarom Pogacar nu zo goed is dit jaar.

Renaat: "Hij neemt de kortste weg hé" :laugh: jongens die man is niet normaal meer. Die kiest gewoon zijn favoriet telkens en vormt dan zijn mening.
En zijn versprekingen zijn niet meer te tellen: "Poulideur" ipv Poulidor... enzovoorts.. 😆

Evenekoel begint wat door het ijs te zakken maar Rodriguez doet mee dus geen man overboord.

Niet dat we het nog niet wisten maar de Tour winnen met één van deze twee lijkt toch echt onmogelijk. Zelfs met een halve voorbereiding of eentje die eerst naar italie trekt, niets aan te doen.
Heeft nog groeimarge genoeg bergop.. om nu al de strijdbijl te begraven.. Ieder jaar is anders.

Geloof ik niet in, zal ook wel voor Pogi zijn.
Sja, de non-believers zijn er ook weer.. genoteerd nogmaals

Super interessante longread voor iedereen die geïnteresseerd is in waarom Pogacar nu zo goed is dit jaar.

Als ik het goed heb zit Ayuso nog bij de oude trainer?

De enige manier waarop Girmay groen kan verliezen is als die geblesseerd is (en dat leek niet zo, ondanks de gespeelde panier bij Renaat) of die nog eens valt of ziek wordt. Die moet gewoon Philipsen zijn wiel houden en die gaat hem echt niet lossen.

Ah onze favoriete macho/sexit/racist van het Cyclingnews forum heeft fame gemaakt precies :biglaugh:

Vanwaar heeft die al die info vraag ik mij af? Lijkt me wel zeer gedetailleerd? Is dat Javier Sola himself? :laugh:

Terug
Bovenaan