Tour de France 2024

Voor het eerst toch een barst in het pantster van Vingegaard.
Het zijn maar 10 sec of zo maar toch .. mentaal toch een klein klopke.

Ik hoop dat Wout zich hier weer niet te hard kapot rijdt met het oog op de spelen en WK.
Denk dat hij dit wel nodig heeft (ook/vooral mentaal).

Zal sowieso een moeilijke worden voor OS. Hij heeft hier bij momenten toch wat kunnen tonen, maar die échte hoogvorm van andere Tour-edities toch niet. Maar misschien is het allemaal net genoeg, wie weet... (al blijft MVDP voor mij torenhoog No 1 voor de OS)

WK zal sowieso een moeilijke worden, dat is toch echt wel een zwaar parcours met serieuze percentages. Zal dus geen favoriet zijn, maar dat kan natuurlijk ook wel in zijn voordeel uitdraaien.

Kan altijd genoeg zijn om even onder het pantser van Vingegaard te kruipen. Het zal wellicht niet genoeg zijn, maar er zijn er al genoeg serieus door het ijs gezakt.

Of de voorbode van... ;)

Toch een opsteker voor Evenepoel.
Je ziet gewoon dat de basis bij Remco iets hoger is dan Vingegaard.
Ergens wel logisch door die verstoorde voorbereiding. (Ok Remco ook maar toch een grote gradatie minder)
En deze rit lag Remco in theorie ook iets beter.

Het is een beetje een mentaal schaakspel geweest vandaag.

Kan altijd genoeg zijn om even onder het pantser van Vingegaard te kruipen. Het zal wellicht niet genoeg zijn, ..
Dat denk ik ook wel. Maar hier zie je toch stilletjes aan dat Vingegaard een gebrekkige voorbereiding gehad heeft. Hij lijkt mij iets meer vermoeid na de opeenstapelingen van zware ritten dan Remco en Pogacar. Het is toch bijna op bij hem.

Ik geloof dus niet meer dat Vingegaard Pogacar nog gaat kloppen deze ronde. De winst is weg. Het is nu vooral zich concentreren op die 2de plaats en deze behouden.

Dit is gewoon niet Vingegaard zijn parcours , Kort en krachtig is meer in het voordeel van voor Pogi en Remco

José die leeft onder een steen zeker ?
Zei veel dingen die toch uitgeklaard waren in de gazet

- De Bondscoach die zich schuldig moet voelen van Ecuador (terwijl de Bondscoach er niet echt aan te pas komt met hun regels).
Daarnaast is het totaal geen parcours voor Carapaz en zou ik persoonlijk ook altijd zonder twijfeln voor Narvaez gaan (als beide in vorm zijn).

- Gaudu die volgens José veel meer zou moeten leveren.
Maar Gaudu die de week voor de tour positief test op Covid, dat zal sowieso wel in de kleren gekropen hebben.

Evenepoel vergroot zijn voorsprong met 2'. Nu al bijna 8 minuten voor de 4e. Dat ziet er dus goed uit en dat zag er al goed uit.

Van Wilder was mee met de groep van de rest dat is mooi zien of hij dat in de Alpen ook kan kunnen misschien nog iets opzetten met de ploeg om Vingegaard onder druk te zetten.

Interessante evolutie, ik denk dat we wijzer gaan zijn in de vrijdag rit of tweede plaats nog mogelijk is, mogelijk is het bobijntje bijna af bij Jonas ..

Dit is gewoon niet Vingegaard zijn parcours , Kort en krachtig is meer in het voordeel van voor Pogi en Remco
Dat zeg ik ook. Maar Vingegaard leek ook gewoon (iets) meer vermoeid dan die andere twee.
Het kan zijn dan ik spoken zie maar dat was toch de indruk die ik kreeg.

Anyways .. het podium lijkt nu wel vast te staan. 8 minuten voorsprong geeft Remco niet meer af met zijn huidige basis / vormpeil.

Vrijdag en zaterdag de moment voor Evenepoel om alles of niets te spelen voor die 2e plaats. Genoeg voorsprong op Almeida om het er op te wagen. Go Eddy 💪🏻

Wat heeft dit nu weer met non-believers te maken, bergop is Pogi de beste en is geen gewone tijdrit maar met aardig klimkms in, toch heel plausibel dat Pogi nog eens een puntjes op de i wilt zetten ...
Denk dat Evenepoel vandaag nogmaals bewijst dat hij ooit kan meedoen voor winst in de TDF

Denk dat Evenepoel vandaag nogmaals bewijst dat hij ooit kan meedoen voor winst in de TDF
Dat bewijst hij al de hele Tour. Denk dat niemand dat ook weerlegd.
Maar als je realistisch bent dan moet je zeggen dat het tegen een Pogacar en een Vingegaard in topvorm niet gaat gebeuren.
Denk dat we ook ervan uit moeten gaan dat hij niet super veel beter meer zal worden, maar het kan altijd.

We zijn nog maar woensdag ook, dus het spel is nog niet gespeeld. Een slechte dag kan altijd nog.
Maar zoals het er nu uitziet pakt niemand hem nog zijn 3de plek af, zelfs al is hij een rit niet top.

Leuk dat Pogi de kastanjes niet meer uit het vuur haalde voor Jonas, zou wel nog eens een mooie appel uit de kast kunnen vallen voor Remco.
Ik voorspel dat Remco zal aanvallen met een Pogi die gewoon bij Jonas initieel zal blijven om dan finaal Jonas achter te laten

Wordt een laatste 3 dagen om duimen en vingers van af te likken :love:

Dat bewijst hij al de hele Tour. Denk dat niemand dat ook weerlegd.
Maar als je realistisch bent dan moet je zeggen dat het tegen een Pogacar en een Vingegaard in topvorm niet gaat gebeuren.
Denk dat we ook ervan uit moeten gaan dat hij niet super veel beter meer zal worden, maar het kan altijd.

We zijn nog maar woensdag ook, dus het spel is nog niet gespeeld. Een slechte dag kan altijd nog.
Maar zoals het er nu uitziet pakt niemand hem nog zijn 3de plek af, zelfs al is hij een rit niet top.
Wat jij een aantal weken geleden als niet realistisch beschouwd lijkt uiteindelijk dan weer wel realistisch te zijn. Alleen maar goed nieuws voor Remco dus.

Men schiet niet op die jongen.
Men is gewoon realistisch en zegt dat een rol van betekenis spelen in de tour echt niet aan de orde zal zijn.
En dat lijkt mij toch een hoofddoel van hem te zijn dit jaar. Het is zijn eerste tour, en met de hype die gecreëerd werd lagen de verwachtingen toch hoger.
Nu goed het is nog niet de tour, hij kan nog verrassen. Maar dat lijkt mij alvast niet realistisch.

Wat jij een aantal weken geleden als niet realistisch beschouwd lijkt uiteindelijk dan weer wel realistisch te zijn. Alleen maar goed nieuws voor Remco dus.
Hehe but we cannot blame MrKendl hoor. :D

Iedereen hoopte wel stiekem dat hij 3des zou worden na die twee en dat zijn Vuelta overwinning geen éénmalige uitschieter was.
Realistisch gezien was top-5 realistischer. Maar het is aan de wielrenner om iedereen van hun ongelijk te bewijzen met de pedalen hé. En dat heeft hij (we moeten met twee woorden spreken) voorlopig ook gedaan.

Het is altijd gevaarlijk om 'stoute' voorspellingen te doen. Ik herinner nog dat ik een paar jaar geleden hier op BG zei dat als Froome nog na een heel zware inzinking de Giro zou winnen ik mijn schoenen zou opeten. (dat was in 2018)
Waarna Froome de Giro alsnog won - wat wel meteen zijn groot laatste wapenfeit was. Mensen! I need pepper & salt. :frown:

Dat was dan ook ten tijde van de Dauphine.
Een generale repetitie voor de tour, 20 dagen na het einde starte de tour al.
En ik denk toch dat we het eens kunnen zijn dat we toen naar een andere Remco keken dan waar we nu naar kijken. Op dat moment zag het er niet rooskleurig uit, hij werd op 1min46 gereden door Roglic bergop, 1m38 op Carlos Rodriguez, dan weet je dat Vingegaard en Pogacar u los naar huis rijden.
Zo een groot verschil maak je normaal niet op 20 dagen goed.

Maar op dat vlak zat ik er volledig naast ja. Op 20 dagen heeft hij gewoon nog zeer grote stappen gezet.
En ik ben er niet kwaad om want dit is gewoon top om te zien!

Terug
Bovenaan