Tour de France 2024

Hopelijk gaat alles goed straks in die afdaling voor Evenepoel. Als Vingegaard daar iets probeert.

Amai zelfs Lampaert is terug in het peloton. Hebben dus het tempo ferm laten zakken sinds dat begin.

Laatst bewerkt:
Sporza
Wat is de tactiek van Visma-Lease a Bike? Om 3 minuten goed te maken op Tadej Pogacar zal Tadej Pogacar moeten hopen op een wonder. :tongue:

Pffft echt José. Die wil dus liever een bergrit laten vallen dan een sprintersrit voor zijn maatje Philipsen.
Hij heeft het dan over Wout en Stuyven o.a.

Dezelfde Wout die al 10 etappes gewonnen heeft en Stuyven die in 9/10 gevallen die gravelrit wint...

Hij heeft het dan over Wout en Stuyven o.a.

Dezelfde Wout die al 10 etappes gewonnen heeft en Stuyven die in 9/10 gevallen die gravelrit wint...

Dat een type VDP geen ritten vind is al een zeer oud zeer. Boonen had het ook toen hij sprinter af was en ook Museeuw in de jaren 90' vond zijn ding niet in de Tour. Het is dus eigenlijk nooit echt anders geweest.

En als er dan een rit zoals gisteren is die VDP goed zou moeten liggen is hij niet mee.

Er gebeurt dus niks. Ergens wel te begrijpen.
Voor Pogacar hoeft het niet en Vingegaard zit daar alleen. Dan aanvallen is zelfmoord dan haalt UAE hem terug in de afdaling he.

Op de laatste beklimming dan maar?

Voor Pogacar hoeft het niet en Vingegaard zit daar alleen. Dan aanvallen is zelfmoord dan haalt UAE hem terug in de afdaling he.

Zijn mannen zitten vooraan hé hij moet er naartoe.

Voor de rit wordt het toch lastig voor zijn mannen vooraan. Carapaz en Yates hebben toch een pak minder gewerkt.

Op de laatste beklimming dan maar?
Vingegaard gaat ook niet gaan aanvallen met nog 40km afdaling naar beneden.

De ritzege zal denk ik voor de mannen vooraan zijn. Ik denk niet dat ze op Carapaz of Yates nog gaan 4 minuten dichtrijden. Of 't zal aan de voet direct moeten ontploffen in het peloton.

Serge Pauwels zei daarnet wel dat er in de afdaling weinig profiteren bij is en dat het toch vooral eigen lijnen zoeken is.

Ik begrijp de tactiek van Visma ook niet zo goed om eerlijk te zijn... tenzij ze er echt op rekenen van straks Kelderman bijna aan de voet te laten wachten, Vingegaard te lanceren, vervolgens Jorgenson te laten wachten om over te nemen van Kelderman en zo Vingegaard definitief te lanceren. Het kan... of het gaat werken is nog maar de vraag. Aan de andere kant, als Vingegaard hier op de Bonnette al was aangegaan was Pogacar ook wel gewoon mee geweest dusja.

Serge Pauwels zei daarnet wel dat er in de afdaling weinig profiteren bij is en dat het toch vooral eigen lijnen zoeken is.

Ik begrijp de tactiek van Visma ook niet zo goed om eerlijk te zijn... tenzij ze er echt op rekenen van straks Kelderman bijna aan de voet te laten wachten, Vingegaard te lanceren, vervolgens Jorgenson te laten wachten om over te nemen van Kelderman en zo Vingegaard definitief te lanceren. Het kan... of het gaat werken is nog maar de vraag. Aan de andere kant, als Vingegaard hier op de Bonnette al was aangegaan was Pogacar ook wel gewoon mee geweest dusja.
Vingegaard die zal ook wel gezien hebben dat Pogacar weer een goeie dag heeft he. Als je zeker weet dat je hem niet kan lossen (op de voorlaatste klim) neem je dan het risico om ??? ... Je moet nog kunnen hé.

En ja dan kan je beter alles op de laatste klim zetten.

Vingegaard die zal ook wel gezien hebben dat Pogacar weer een goeie dag heeft he. Als je zeker weet dat je hem niet kan lossen (op de voorlaatste klim) neem je dan het risico om ??? ... Je moet nog kunnen hé.
Het nadeel van deze tactiek (en het feit dat hun ploeg niet op het niveau van de laatste jaren is) zorgt er dan wel voor dat Vingegaard overgeleverd is aan het tempo dat UAE zet in het peloton. En hoe hard ze daar ook reden, ze gaan nog een tempo zetten dat Pogacar in nauwe schoentje brengt. Dat Pogacar dus geen zwakte toont als zijn eigen ploeg paced lijkt mij redelijk logisch. Hoewel, we hebben in het verleden al andere dingen zien ook, daarom niet bij UAE zelf.

Het nadeel van deze tactiek (en het feit dat hun ploeg niet op het niveau van de laatste jaren is) zorgt er dan wel voor dat Vingegaard overgeleverd is aan het tempo dat UAE zet in het peloton. En hoe hard ze daar ook reden, ze gaan nog een tempo zetten dat Pogacar in nauwe schoentje brengt. Dat Pogacar dus geen zwakte toont als zijn eigen ploeg paced lijkt mij redelijk logisch. Hoewel, we hebben in het verleden al andere dingen zien ook, daarom niet bij UAE zelf.
Anderzijds is Vingegaard zelf ook een half procentje minder tov de voorbije jaren, we moeten hier ook eerlijk in zijn. Hij komt net dat tikkeltje te kort. Het is eigenlijk al een half mirakel dat hij het podium haalt dit jaar. Dat men op een bepaald moment dacht dat hij de ronde zelfs nog kon winnen van Pogacar. Gewoon dat men dat dacht is een 'overwinning voor hem' vind ik.

Natuurlijk ziet hij het liever anders maar hij kan straks met opgeheven hoofd de ronde verlaten wat er verder nog gebeurt hé. En je weet nooit. De Tour eindigt pas over 2 dagen, alles kan maar de kans wordt toch erg klein denk ik.

Hijzelf en zijn ploeg zeggen net het tegenovergestelde. Zijn waardes op Plateau de Beille waren zijn beste ooit.
Ze kunnen moeilijk zwaktes tonen of toegeven. En zelfs dan nog. Je hebt meer dan conditie alleen. Met conditie alleen kom je er niet. Dat stilliggen heeft ook impact op spieren, botten, wedstrijdritme .. Je kan daar echt geen getal op plakken.

Zo'n val heeft toch gewoon impact. Nu whatever .. ik blijf het toch straf vinden wat hij doet. Ik doe er mijn petje voor af se. Het is een karaktermens hé.

Terug
Bovenaan