Tour de France 2024

Ik denk dat ie Jonas nog wel kan pakken, of wel gewoon morgen nog eens all in gaan, voor plaats 3 kan hem bijna niks meer overkomen zelf al blaast ie zich wat op, ofwel alles sparen tot zaterdag, moeilijke keuze tactisch

Vingegaard toch duidelijk met vormverlies in de derde week, wat sowieso al een logisch gevolg leek van zijn gebrekkige voorbereiding.

2 minuten het verschil tussen Remco en Jonas , is dat nog doenbaar ?
Gezien Jonas zijn schijnbaar dalende vormcurve en wat hij verloor t.o.v. Remco in die eerste tijdrit zou in die laatste tijdrit er nog wel eens om kunnen gaan spannen op deze manier. Zeker als hij morgen er nog in slaagt van dichter te kruipen.

Nope. Zijn elkaar waard nu. Zal voor volgend jaar zijn.

Alles kan!

900

2 minuten het verschil tussen Remco en Jonas , is dat nog doenbaar ?
Moeilijk, 1 minuut goedmaken in de tijdrit zal misschien wel lukken (verschil eerste tijdrit was 37 seconden), twee minuten gaat zeer moeilijk worden. Volgende tijdrit is meer klim georiënteerd, minder vlakke stukken waar Remco echt het verschil kan maken. Om tweede te worden zal hij morgen tijd moeten pakken op Jonas.

Gezien Jonas zijn schijnbaar dalende vormcurve en wat hij verloor t.o.v. Remco in die eerste tijdrit zou in die laatste tijdrit er nog wel eens om kunnen gaan spannen op deze manier. Zeker als hij morgen er nog in slaagt van dichter te kruipen.

Die laatste tijdrit is veel beter voor Vingegaard. Zitten ook ferme afdalingen bij redelijk technisch dus Vingegaard kloppen wordt al moeilijk genoeg laat staan daar nog echt tijd goedmaken.

Bij vingegaard is het vat echt zo goed als bijna af, ik geloof nooit dat die voor Remco eindigt in de daguitslag in Nice.

Voor hetzelfde geld krijgt Vingegaard morgen toch nog een klop, zoals Pogacar er vorig jaar één kreeg. Is toch niet helemaal uitgesloten. Ik zou het nog niet afschrijven, als ik Remco was (hij moet zelf ook nog kunnen natuurlijk)

Als Vingegaard nu al zwaar op de limiet zat in het wiel van Remco, dan kunnen die twee minuten toch zeker nog goedgemaakt worden imo. Maar dan gaat hij morgen sowieso toch al op z'n minst een minuut moeten pakken gok ik.

Als Vingegaard nu al zwaar op de limiet zat in het wiel van Remco, dan kunnen die twee minuten toch zeker nog goedgemaakt worden imo. Maar dan gaat hij morgen sowieso toch al op z'n minst een minuut moeten pakken gok ik.
Denk ik ook, als het echt nog goed draait dan reageer je niet zo emotioneel na de meet. Kerel is gewoon zo goed als op.

Denk ik ook, als het echt nog goed draait dan reageer je niet zo emotioneel na de meet. Kerel is gewoon zo goed als op.
Dat klopt denk ik ook. Remco: Wat Vingegaard zei aan de finish? 'Merci om mij mee te pakken'.

Het is op bij Vingegaard (vooral zijn duurvermogen / de opeenvolging van koersdagen). Hij heeft de strijd voor winst opgegeven en concentreert zich nu voor de strijd om plaats 2.

Tijdslimiet weer verhoogd dus zal wel ok zijn. Ze gaan ook echt niemand er meer uitgooien hé. Of toch Cavendish niet, alé ze gaan daar toch nog een soort ceremonie voor doen in Nice. En eerlijk, gezien er geen vlakke ritten meer zijn en er ook 0 voordeel is voor renners om nu die tijdslimiet te blijven verlengen, maakt het ook niet echt uit. Laat die nu maar gewoon allemaal de Tour uitrijden.

Groenewegen klimt trouwens zeer degelijk hé, die zit gewoon in de grote "groene" bus. Eekhof momenteel solo laatst renner in koers, dan Drizners en dan een klein groepje met o.a. Demare, Cavendish en De Lie.

Demare moest er toch aan geloven. Net buiten tijd en onherroepelijk eruit...

Als je dit allemaal ziet... ik begin stilaan te vrezen dat we aan de start van een nieuw Armstrong tijdperk* staan. Dat Vingegaard niet top is staat buiten kijf maar zó ver van zijn top? :unsure:

EDIT: Also: in before foeterende Evenepoel die klaagt dat Vingegaard niet wou overnemen.

* Dit is geen doping referentie voor alle duidelijkheid
Het verschil is dat Lance zich alleen focuste op de Tour.
Dat hebben we gelukkig niet met Tadej. Anderzijds pest hij wel de tegenstand met 1/4 binnengehaalde zeges op twee GT'.
Hij besliste om de Giro voorheen te rijden om niet telkens hetzelfde te doen, dat siert hem ook.
Ik denk niet dat Pogacar aast op zes Tourzeges. Een deel van me hoopt op een Tourdeelname tegen een Vingegaard in topvorm en dan zien wat hij kan (met deze nieuwe trainer). Verliest hij die? Dat hij zijn grap van een tijdje terug probeert om te zetten in werkelijkheid door mee te strijden in elke Touretappe en de algemene Tourzege links laat liggen in de toekomst.

Bekijk Pogacar' seizoen tot dusver en in de dagen dat hij koerste voor de overwinning.
24x voor de zege mededingt en hij wint er 16 :rofl:. Wie weet wordt dat 18/26.
GOAT-stats.
Graag eens een tour waar iedereen in bloedvorm is. Zien wat dan de verschillen zijn.
Was dat niet in 2022? Ik kan me niet herinneren dat een van die twee iets voorhadden vóór de Tour.
Eentje met de drie kanshebbers in vorm, zonder blessures en zonder een crash van betekenis staat dicht bij een utopie...

Terug
Bovenaan