Tour de France 2024

De rit hier weg geven aan Vingegaard ging hij echt nooit doen. Pogacar en UAE bij uitbreiding zijn al 3 weken bezig om Visma en Vingegaard zo diep mogelijk de grond in te schoppen, dan ga je hier geen cadeautjes geven.

Maar dat zegebaar, op die manier... nee, dat had niet gehoeven imo.

Toch opvallend de constante wisselingen, gisteren zou je gezegd hebben dat het vat zo goed als volledig af was bij Jonas.
Maar goed van Remco, gespeeld en verloren, kan ie enkel nog beter van worden.

We zien het mogen wel, maar Pogi pakt morgen gewoon die tijdrit aja

Wat kan Pogacar hier aan doen? Die wilde de overwinning helemaal niet, maar QS gaat rijden, moet hij die dan gewoon weggeven? Aan zijn aartsrivaal? Zou nog belachelijker zijn
Het ging over de manier van 'vieren' als je de hele tijd wieltje hebt gezogen bij iemand die een paar maand geleden nog half dood lag.

Het ging over de manier van 'vieren' als je de hele tijd wieltje hebt gezogen bij iemand die een paar maand geleden nog half dood lag.

Gast kon op 5km van de streep gaan en weer een minuut wegrijden als hij dat wilde. Enige reden dat hij dat niet deed was om de vluchters hier een kans te geven na al die "haat" van de afgelopen dagen.

"half dood", stop daar ook eens mee, als die echt zo slecht was stond die hier niet aan de start.

Remco gaat ongetwijfeld wel voluit gaan morgen, ma vraag me af of ie niet beter al op halve spaarmodus rijdt, volgend week zaterdag al olympische tijdrit. Tarling wordt een harde noot

Hij steekt gewoon zijn handen uitbundig in de lucht. Het ging pas erg zijn als hij afstapte van zijn fiets en de sirtaki begon te dan dansen.

Wieltjes zuigen, Vingegaard heeft 3.5 km kop gedaan. Niet een hele berg...

En ook wel een een dikke thumbs up voor QS, om op de voorlaatste dag nog zo’n werk op te knappen, chapeau.
En Landa op zijn 34ste nog dit niveau presteren in de tour, top!

Ben in het verleden enorm kritisch geweest op de ploeg, wat niet onterecht was imo, in de vorige rondes was het toch echt te plat..
maar uiteindelijk kan je niet meer verwachten dan hun prestatie deze tour. Een mannetje meehebben nog met Remco in de finale, Landa was er altijd.

Das zelf meer dan verwacht voor een ploeg met het budget van SQS. Als het goed is moeten we het ook zeggen natuurlijk :thumb:

Laatst bewerkt:
Half dood. Dat konden we zeggen over Evenepoel in 2020. Uiteindelijk had hij ong. een jaar nodig om terug super te zijn.
Of Bernal.
Zo erg zal dat niet geweest zijn bij Jonas. De Deen mag anderzijds fieretrots zijn op zijn prestatie deze Tour.
Remco gaat ongetwijfeld wel voluit gaan morgen, ma vraag me af of ie niet beter al op halve spaarmodus rijdt, volgend week zaterdag al olympische tijdrit. Tarling wordt een harde noot
Eerder een onmogelijke noot.
Zich opladen na zijn eerste Tour en dan nog eens het WK zes weken later?
Podium zal wellicht wel lukken, tenzij Roglic zich goed heeft voorbereidt.
Ik had nooit gedacht dat Remco zo goed was na de Dauphiné.
De twee andere waren dit jaar nog buiten bereik.
Idd en bekijk die top-10 en je kan alleen maar vaststellen dat Roglic en Vlasov hier ook hun rol hadden gespeeld.
Zonde van die twee.

Eerste Belgisch podium sinds Van Impe 1981 (Jurgen VDB niet meegerekend, want daar hebben we geen foto van in Parijs, maar hij stond wel dichter bij de winnaar :hug:).

Idd en bekijk die top-10 en je kan alleen maar vaststellen dat Roglic en Vlasov hier ook hun rol hadden gespeeld.
Zonde van die twee.

Eerste Belgisch podium sinds Van Impe 1981 (Jurgen VDB niet meegerekend, want daar hebben we geen foto van in Parijs, maar hij stond wel dichter bij de winnaar :hug:).
Ik weet niet of Roglic (zonder pech) deze Remco hier geklopt had voor plaats 3 (we zullen het nooit zeker weten) maar dat gat tussen de nummer 3 en 4? Iets zegt mij dat Roglic zich daar zeker tussen gewrongen had. En Vlasov had ook wel top-10 kunnen rijden denk ik.

Ivm Jurgen VDB. Dat was heel goeie renner maar absoluut niet van het niveau van Remco.

Terug
Bovenaan