Trump wil Canada en Groenland annexeren

Ik snap niet dat andere staatshoofden hier dan zo licht over blijven gaan. Als NAVO moet ge die dan toch gewoon op het matje roepen en aankaarten dat "geen nobelprijs winnen" geen enkele defensie-aangelegenheid is. Onbegrijpelijk ook dat er nog steeds geen impeachment is.

1 citaat volstaat om alles samen te vatten, te evalueren en besluiten te trekken: Trump: They are kissing my ass.

Het is eigenlijk gewoon hetzelfde als de oorlog voor Rusland, zolang de bevolking niet voldoende last heeft kan en mag Poetin alles doen, voor Trump geld dat ook - en als je Amerikaan bent klinkt dat toch gewoon goed: We willen Groenland en we gaan het krijgen.

Mss is het nu de moment voor Bart De Wever om te zeggen: wij willen de zuidkant van de Schelde, en we gaan het krijgen van Nederland, het is nodig voor de veiligheid, voor de stabiliteit, voor de economie en het is een natuurlijke grens. Een historische fout die moet rechtgezet worden.

Vorige week was conservatieve sociale media* nog 99% tegen het Groenland-debacle. Ondertussen is dat al geshift naar nog maar 50%. En ze beginnen allemaal zijn retoriek te papegaaien over security, rare earth minerals, en onbetrouwbare bondgenoten in het geval van een Chinese/Russische invasie op Groenland.

Triestige wereld.

*diegene die ik persoonlijk check, niet de algemene trend.

Stel je voor, een rustig diplomatiek jobje in Washington DC, belangrijke dingen gebeuren toch boven het Deense niveau (EU, NAVO etc)
En dan krijg je dit

Trump liet in een brief aan Noorwegen weten dat hij Groenland wilt pakken omdat hij de Nobelprijs niet gekregen heeft. Hij heeft geen zin meer om te denken aan vredesdeals.

Een klein kind dat zijn goesting niet krijgt dus, zonder enige normale ratio. Dat maakt hem eigenlijk zo gevaarlijk, hij redeneert niet rationeel. Pakweg Poetin doet dat dus wel. Die kan je beter voorspellen.
Ik dacht echt even dat je hier een grapje aan het maken was.

Maar het blijkt dus werkelijk zo te zijn. Absolute waanzin.
Het mag voor de Europese leiders nu toch wel héél duidelijk zijn dat hier niet mee te handelen valt.

Het mag voor de Europese leiders nu toch wel héél duidelijk zijn dat hier niet mee te handelen valt.
Vind het zelfs een red flag ter grootorde van 1940-1945. Als ge zomaar random dingen moogt claimen als ge bepaalde dingen niet krijgt..

ik dacht ook eerst aan Fake news ofzo, maar dus idd echt, waanzin.

Dat Macron blijft hameren op een strategische autonomie, nl. Europa moet zijn eigen veiligheid kunnen waarborgen zonder volledige afhankelijkheid van externe machten gaat nog profetisch zijn denk ik. In dat opzicht is het CAMO project (ongeacht de budgetoverschrijding) mss niet zo slecht.
Frankrijk heeft die instelling altijd al gehad om autonoom te zijn.
Dit is weer iets dat we aan Duitsland te danken hebben.
Moest Frankrijk en Duitsland meer overeen komen zouden we al veel verder staan.

Er is dan ook geen enkele reden of aanleiding voor een impeachement... Alé werd dan toch gezegd in een andere thread.

NAVO? Wie dan? Denk je dat Mark Rutte, out of all people, tegen zijn “Daddy” Trump ingaat?
Rutte, de verkeerde persoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.
Wij zijn zo fucked.
Ik denk wel dat het goed is dat Stoltenberg niet meer baas is want als Noor had Trump de NAVO nog meer geframed.

Ik snap niet dat andere staatshoofden hier dan zo licht over blijven gaan. Als NAVO moet ge die dan toch gewoon op het matje roepen en aankaarten dat "geen nobelprijs winnen" geen enkele defensie-aangelegenheid is. Onbegrijpelijk ook dat er nog steeds geen impeachment is.
1 man kan de wereldeconomie rare sprongen doen maken en onrust in de wereld veroorzaken met z'n smartphone in de hand.
Ik kan er nog altijd niet bij dat er geen mechanismen bestaan om dit allemaal een halt toe te roepen.

Hij is bereid ver te gaan om Groenland in handen te krijgen, want 'wereldvrede'. Maar doorduwen in Oekraïne tegen een verzwakt Rusland...daar speelt vrede niet zo'n rol. Toch allemaal heel curieus.

Trump liet in een brief aan Noorwegen weten dat hij Groenland wilt pakken omdat hij de Nobelprijs niet gekregen heeft. Hij heeft geen zin meer om te denken aan vredesdeals.

Ik dacht effen dat dit toch niet waar kon zijn of fake news, maar nope, blijkt wel degelijk zo.

Er was al serieus wat tegenkanting vanuit de GOP aan het komen tegen zijn plannen/ideeën voor Groenland, maar dit nieuws is toch totaal ridicuul tot en met. Ik hoop nu toch echt wel op een impeachment, want nu moeten toch nóg meer republikeinen vinden dat het welletjes geweest is ?!

PS: ik houd mijn hart al vast wat er gebeurt bij elke WK Voetbal match die de USA niet wint...

Het wordt zelfs nog erger als je de volledige brief leest.

“Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT”

Het had gewoon geschreven kunnen zijn door een twaalfjarige. Kerel is gewoon aan sneltempo aan het dementeren.

Vorige week was conservatieve sociale media* nog 99% tegen het Groenland-debacle. Ondertussen is dat al geshift naar nog maar 50%. En ze beginnen allemaal zijn retoriek te papegaaien over security, rare earth minerals, en onbetrouwbare bondgenoten in het geval van een Chinese/Russische invasie op Groenland.

Triestige wereld.

*diegene die ik persoonlijk check, niet de algemene trend.
Dat is me ook opgevallen, maar lijkt deels (weeral) het narratief dat in een richting geduwd wordt door bots.
Nu is vandaag de dag wel de vraag of het Russische bots zijn (ophitsen) of Amerikaanse (doen geloven dat er steeds meer Amerikanen achter Trump staan).

Hoogst bizarre tijden waarbij je de vraag kunt stellen of deze stormen nog op een normale manier gaan liggen.

Dus uiteindelijk bevestigt hij nu zelf wat iedereen al lang weet: niet de raw materials, niet de veiligheid van de VS, maar het is zijn eigen ego waarom Groenland zo belangrijk is.

Het wordt zelfs nog erger als je de volledige brief leest.

“Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT”

Het had gewoon geschreven kunnen zijn door een twaalfjarige. Kerel is gewoon aan sneltempo aan het dementeren.

Misschien moeten de Denen even hun UNO reverse card inzetten.
Als de eerste boot telt, moeten ze misschien hun claim over Amerika even herbekijken?
Verder misschien eens verwijzen naar het verdrag van Kiel in 1814 en belangrijker naar de uitspraak van het hooggerechtshof in 1933 dat weergeeft dat Groenland Deens territorium is.
Die oranje plumeau zegt en schrijft echt enkel gewoon wat in hem opkomt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan