Trump wil Canada en Groenland annexeren

Dus Trump wil, tegen wat zijn achterban en de burgers van de VS willen, een NAVO-lid aanvallen en zo de positie van de VS in de EU (waar zij heel wat basissen hebben en troepen plaatsen) helemaal kapotmaken EN de NAVO (en dus de post-WOII vrede) tegelijk opblazen EN enorme destabilisatie op vele vlakken (beurscrashes, oorlogen, ...) over de hele wereld heenroepen, allemaal en alleen omdat zijn gevoelens gekwetst zijn?

En nog zit die de kleuter (kijk immers maar eens naar zijn brief: ik ken veel schoolkinderen die professioneler schrijven) op zijn troon? En nog steunen er mensen hem (zelfs tot in Vlaanderen toe)? Wanneer is genoeg, genoeg?

Dus Trump wil, tegen wat zijn achterban en de burgers van de VS willen, een NAVO-lid aanvallen en zo de positie van de VS in de EU (waar zij heel wat basissen hebben en troepen plaatsen) helemaal kapotmaken EN de NAVO (en dus de post-WOII vrede) tegelijk opblazen EN enorme destabilisatie op vele vlakken (beurscrashes, oorlogen, ...) over de hele wereld heenroepen, allemaal en alleen omdat zijn gevoelens gekwetst zijn?

En nog zit die de kleuter (kijk immers maar eens naar zijn brief: ik ken veel schoolkinderen die professioneler schrijven) op zijn troon? En nog steunen er mensen hem (zelfs tot in Vlaanderen toe)? Wanneer is genoeg, genoeg?
Nog even benadrukken dat hij dat wil doen omdat hij de nobelprijs van de VREDE niet krijgt.

Het wordt zelfs nog erger als je de volledige brief leest.

“Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT”

Het had gewoon geschreven kunnen zijn door een twaalfjarige. Kerel is gewoon aan sneltempo aan het dementeren.
Het is toch wel elke week dat we een nieuw dieptepunt lijken te bereiken. Dit is dus de president van het machtigste land ter wereld, democratisch verkozen omdat de meerderheid van hun bevolking dit een geschikt persoon vond. In wat voor een parallele realiteit zijn we toch terechtgekomen zeg.

Er zijn 2 mechanismen die spelen.
  • Trump wilt vooral... zijn ego strelen. Trump is de übernarcist, de pestkop, een soort would-be-alleenheerser. Die wilt op dit moment gewoon zoals elke goeie dictator over enkele maanden uitpakken met groots vertoon op de militaire parade (alleen dictaturen doen zoiets), ter ere van de 250 jaar onafhankelijkheid. Die man wilt daar onder het oog van de hele wereld geëerd worden, dat streelt zijn imago. De geschiedenisboeken ingaan. Zijn plan-A om te kunnen uitpakken met een gigantische overheidsbesparing is min of meer mislukt (zijn DOGE-fratsen waarbij ze nu opnieuw weer mensen moeten aanwerven want surprise surprise een overheid heeft effectief ook taken en hey daar zijn blijkbaar mensen voor nodig). Zijn vredesdeals zijn zo ongeveer nergens echt vrede geworden, hoogstens een beetje deals. En als hij niet oplet gaat de Supreme Court een van dees zijn handelstarieven afschaffen want ah ja illegaal. Tja ja dus, waar kan hij mee uitpakken straks? Extra land. Een 51ste staat. De man wilt gevierd worden. Valt dat feestje op 4 juli nog toch wel niet zeker ook nog eens tijdens het WK voetbal als alle ogen op de VS gericht zijn.
  • Daarnaast heb je natuurlijk al die slechte figuren rond hem die hem vanalles influisteren en een kant-en-klaar plan opleggen. Met van die conservatieve hypocrieten die Europa door-en-door haten wegens te progressief en open-minded (Vance, Miller, Bannon). Die hebben hun les geleerd uit zijn vorige periode en zich 4 jaar voorbereid met het grote masterplan. In hun ogen is geen plaats voor een zelfstandig Europa. Rusland, China en de VS. Om te eindigen met een alleenheerschappij voor de VS finaal, zoiets.

Het is echt bidden dat die structuren daar houden en dat de rest van de politici wat onder druk gezet worden om hun mond te gaan opentrekken.

Trump mikt op spektakel maar heeft geen langetermijnvisie. Je merkt dat toch wel. Militair kan de VS veel klaarspelen en zeker op korte termijn, maar dat garandeert geen succes op lange termijn.

Een rollercoaster tot de midterms, hopelijk daarna iets rustiger vaarwater. Ze zullen hem wellicht wel proberen te impeachen dan.
Ja dat hoop ik ook.

Wanneer wordt de campanges voor deze midterms afgetrapt? Trump zal toch ook sowiso mee op het verkiezingspad gaan voor zijn partij.
Dit zal ongetwijfeld weer vuurwerk moeten opleveren. Denk maar aan gekke uitspraken en meme's die daarna worden gecreeerd.

Het is ook voortdurend schipperen tussen de NAVO in levend houden (waardoor je blijft inzetten op Amerikaanse samenwerking en ook technologie) en autonoom worden en dat hele NAVO-gedoe opblazen. Francken is daar nog het grootste voorbeeld van, die lag ook jarenlang te roepen dat iedereen die waarschuwde over Trump een paniekerig wijf was.

Nu geeft hij toch toe dat het ernstig is, en (en ik dat vond ik hoopvol) dat er in Europa een plan-B is/ontstaat in geval van het exploderen van de NAVO.
Ik kan het echt niet geloven man. Dit is de brief:

Dear Jonas:

Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland.

Thank you!

President DJT

WHAT THE FUCK AM I READING

Het had gewoon geschreven kunnen zijn door een twaalfjarige. Kerel is gewoon aan sneltempo aan het dementeren.
Laten we Trump terug 40 jaar jonger maken. Zou hij het anders aanpakken?
Ik denk eerlijk gezegd dat het antwoord 'neen' is. Dit is geen dementerende Trump. Dit IS gewoon Trump.

Laten we Trump terug 40 jaar jonger maken. Zou hij het anders aanpakken?
Ik denk eerlijk gezegd dat het antwoord 'neen' is. Dit is geen dementerende Trump. Dit IS gewoon Trump.
Type mens waar nooit “nee” tegen gezegd is geweest. And it shows.
Ik weet nog altijd niet wat erger is: dat hij effectief zo is, of dat er mensen zijn die hier bewust voor gestemd hebben.

Ik weet nog altijd niet wat erger is: dat hij effectief zo is, of dat er mensen zijn die hier bewust voor gestemd hebben.
Daar kan ik wel op antwoorden. Dat 1 iemand zo is, goh ja, rotte appels heb je altijd. Dat een hele massa (miljoenen) hiervoor gestemd heeft, dat vind ik gewoon diep intriest.

Ik kan het echt niet geloven man. Dit is de brief:

Dear Jonas:

Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland.

Thank you!

President DJT

WHAT THE FUCK AM I READING
Vooral zijn argument dat er 'hundreds of years ago' een boot is geland op Groenland.

Misschien moet iemand hem eens een geschiedenisles van de VS cadeau doen!

Ook hier krijgt hij bijval bij een apart volkje:
"mAaR HiJ dOeT TenMiNsTe wAt hIj ZeGt!"

Daar kan ik wel op antwoorden. Dat 1 iemand zo is, goh ja, rotte appels heb je altijd. Dat een hele massa (miljoenen) hiervoor gestemd heeft, dat vind ik gewoon diep intriest.
Ik denk oprecht dat de meeste van zijn stemmers helemaal niet op die beleid gestemd hebben hoor. Maar in de US-media (die hij volledig in handen heeft) gaat dit nieuws natuurlijk een heel andere toon krijgen of zelfs niet vermeld worden. Daar is het nieuws gewoon dat de EU niet wil bijdragen aan de bescherming van de NAVO.

Niet dat ik geloof dat de EU anti coercion gaat bovenhalen, daarvoor hebben ze de ballen niet lijkt me.

Maar stel dat het zou gebeuren, dan zie ik de Trump admin nog US tech providers afdreigen, van physical layer to application layer, om backdoor chantage te gebruiken/kill switches te enablen.

Niks is nog te absurd in deze timeline..

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan