DéWé
Active member
Stabiliteit van de wereld omwille van wat kwade woorden. In een wereld waarin Rusland open en bloot kabels zit over te trekken met commerciële schepen zijn dat gevoelsmatige details die op dat niveau niet spelen.
Ik hoop dat we op BG toch iets niveau kunnen halen en tussen de lijnen kunnen lezen.
Wat Trump hier zegt is het gevolg van beleid dat men aan het voorbereiden is. Staat in principe zelfs los van Biden of Trump.
De vraag is of dit ook effectief gevolgen gaat hebben in Trump zijn termijn. Of Europa hier op 1 of andere manier op moet reageren of aan meewerken.
Denemarken heeft toch al meer defensie uitgaven voor Groenland aangekondigd.
Dat is niet omdat ze bang zijn dat Trump er gaat binnen vallen. Dat is onder andere omdat er iemand een goed gesprek heeft gehad met de Amerikaanse ambassadeur over de verwachtingen van de VS.
Wat met de economische oorlog die Amerika/Verenigd Koninkrijk via proxy India tegen China voeren in de Indische oceaan?
![]()
India’s Competition with China for Dominance of the Indian Ocean
Analysis: India bolsters its maritime security strategy and infrastructure spending as China's influence and investment in the Indian Ocean intensifies.www.asiapacific.ca
Australië die hun militaire invloedsfeer uitbreiden als antwoord op China?
Time to wake up and smell the coffee.
Dit is misschien niet nieuw voor ingewijde maar ook niet iets om te minimaliseren.
De discussie of Trump Groenland gaat binnenvallen is absurd.
Weinig op te zeggen dan dat al die zaken inderdaad gebeuren. Ik ga niet beweren dat de wereld een en al stabiliteit is moest Trump zulke zaken niet zeggen.
Ik woon zelf al enige tijd in Zuidoost Azië en hier is het ook een constante rebalancing oefening waarbij het ene land dan weer bij China aanleunt, dan weer bij het Westen, dan weer ergens in het midden probeert te schipperen.