Trump wil Canada en Groenland annexeren

Danish media reported Thursday that a series of photos featuring Kirk and Greenlandic residents in MAGA hats was staged. The MAGA cohort reportedly rounded up homeless people from the area—including one person from under a bridge—promising them a meal at the Hotel Hans Egede in exchange for their participation in the pro-Trump photo circuit.
Videos of the trip that circulated on X describe the Greenlandic participants as “the local community in Nuuk,” but several local sources that spoke with DR News described the photographed individuals as “homeless and socially disadvantaged” people who are often outside the supermarket directly across from the hotel where the Trump event was held.

Daklozen uitbuiten voor een photo-op, waarom verbaast het mij zelfs niet meer.

Ik kan me vergissen, maar ik vermoed dat Groenland pas echt interessant wordt voor ontginning wanneer de klimaatopwarming zich verder zet.
Momenteel is daar de meeste tijd van het jaar zelfs de zee dicht gevroren - echt praktisch is dat niet om in die omstandigheden grondstoffen op te graven, te verwerken en te transporteren. Het grootste deel van Groenland is ook bedekt door een heel dikke ijskap.

De EU zal via Denemarken inderdaad moeten waken dat dat niet zo maar uit handen gegeven wordt aan de Chinezen of de Amerikanen. De Denen hebben er ook gewoon het meeste recht op, want die ondersteunen Groenland al decennia lang. Even van wikipedia geplukt:
Die financiële steun is ook de enige reden dat ze nog niet onafhankelijk zijn. Het moment dat door de opwarming van de aarde grondstoffen ontginnen daar op grote schaal haalbaar wordt en ze die steun niet meer nodig hebben gaan die hoogstwaarschijnlijk vrij snel onafhankelijk willen worden en zal het Groenland zelf zijn die bepaald bij wie ze gaan aanschurken. Veel zal Denemarken niet kunnen kopen met hun financiële steun uit het verleden.

Ter info: Trump heeft niet gezegd dat hij Canada en Groenland gaat bezetten/annexeren.

Hij heeft alleen maar “nee” gezegd op de vraag dat hij geen “economische of militaire middelen uitsluit” om de economische en militaire veiligheid te garanderen in de kwesties Panama en Groenland. Dus als hij taksen heft aan Groenland om de economische veiligheid te garanderen dan is hij conform zijn uitspraak.

En wat Panama betreft ja, daar heeft hij zijn zorgen geuit over de militaire veiligheid nu China meer en meer de havens in het Panama kanaal beheert. En dat dit niet de bedoeling was toen zij het Panama kanaal (voor de veiligheid van de USA) aanlegden. Daar maakt men zich in de USA al langer zorgen over.

En hij heeft ook gezegd dat het zalig zou zijn als Canada en de USA geen grens hadden. Ik zou het ook zalig vinden als Vlaanderen en Nederland geen grens hadden. Idem Bart De Wever, onze formateur.

Laat u niet bang maken door dit soort neppe titels die geen weergave zijn van de feiten. Trump heeft nooit gezegd dat hij Canada en Groenland wil annexeren.
Wat dan met dat kaartje op Trump zijn pagina die heel Canada in de Amerikaanse vlag hult?

Ter info: Trump heeft niet gezegd dat hij Canada en Groenland gaat bezetten/annexeren.

Hij heeft alleen maar “nee” gezegd op de vraag dat hij geen “economische of militaire middelen uitsluit” om de economische en militaire veiligheid te garanderen in de kwesties Panama en Groenland. Dus als hij taksen heft aan Groenland om de economische veiligheid te garanderen dan is hij conform zijn uitspraak.

En wat Panama betreft ja, daar heeft hij zijn zorgen geuit over de militaire veiligheid nu China meer en meer de havens in het Panama kanaal beheert. En dat dit niet de bedoeling was toen zij het Panama kanaal (voor de veiligheid van de USA) aanlegden. Daar maakt men zich in de USA al langer zorgen over.

En hij heeft ook gezegd dat het zalig zou zijn als Canada en de USA geen grens hadden. Ik zou het ook zalig vinden als Vlaanderen en Nederland geen grens hadden. Idem Bart De Wever, onze formateur.

Laat u niet bang maken door dit soort neppe titels die geen weergave zijn van de feiten. Trump heeft nooit gezegd dat hij Canada en Groenland wil annexeren.

Je fietst nu wel in een mooie boog rond het militaire luik van zijn uitspraken. Hoe zie je dat precies.
?

Je fietst nu wel in een mooie boog rond het militaire luik van zijn uitspraken. Hoe zie je dat precies.
?
Citeer even zijn militair luik van een uitspraak dan? En niet “een artikel over zijn uitspraken” maar gewoon zijn uitspraken. Alles wat Trump zegt wordt gefilmd dus kom gerust met de uncut video van hem en laat me weten over welke uitspraak het dan precies gaat. En dan in het concreet militaire luik in ZIJN uitspraken betreffende Groenland en Canada, niet in de context van Panama want daar gaat deze topic niet eens over.

De video en quotes zijn hier al meermaals geplaatst. Trump wil Amerika uitbreiden en sluit naast annexatie via economische weg ook inname met militaire macht niet uit.

Ook over canada heeft hij nu al meermaals laten vallen dat hij hen wil incorporeren als 51ste staat en dat als ze niet toestemmen hij hen gaat blijven afdreigen met zware import tarieven om hen zo economisch te ondergraven. Hij heeft immers al meermaals gezegd dat hij een importheffing van wel 25% op alle goederen van Mexico en Canada wil heffen.

"If Canada merged with the U.S., there would be no Tariffs, taxes would go way down"

Typische Trump maffia praktijken.

Als Groenland wil ontginnen heeft het toch enorme hoeveelheden aan investeringen nodig, als die €600 miljoen euro al neerkomt op een derde van het GDP? Kan het daarin zijn soevereiniteit wel behouden?
3,3 miljard BNP blijkbaar dat is minder dan de helft van het BNP van de provincie Luxemburg. Wel redelijk hoog BNP per capita.

Er woont ook nog geen 60.000 man, een echt onafhankelijke staat zal dat nooit worden waarschijnlijk, niet op die locatie met die grondstoffen vrees ik.

De video en quotes zijn hier al meermaals geplaatst. Trump wil Amerika uitbreiden en sluit naast annexatie via economische weg ook inname met militaire macht niet uit.
toon mij de video waarin Trump zegt dat hij via militaire macht Canada wil innemen. Of toon mij de video waarin Trump zegt dat hij militaire macht niet uitsluit om Canada in te nemen. Dat doe je niet want die is er niet.

Laatst bewerkt:
Militaire annexatie wilt hij niet uitlsuiten voor het innemen van groenland en panama, of dat voor Canada ook het geval is weten we niet daar heeft hij enkel nog maar verwezen naar het annexeren ervan via economische drukkingsmiddelen.

Ivm de militaire annexatie van Groenland en panama, daar heeft men heeft je reeds op gewezen;

1736612089532.png

Militaire annexatie wilt hij niet uitlsuiten voor het innemen van groenland en panama, of dat voor Canada ook het geval is weten we niet daar heeft hij enkel nog maar verwezen naar het annexeren ervan via economische drukkingsmiddelen.

Ivm de militaire annexatie van Groenland en panama, daar heeft men heeft je reeds op gewezen;

Bekijk bijlage 37099

Ik kan niet goed volgen hoor. Je vraagt me om een video over z'n uitspraken in militaire context over Groenland. Maar nu post je zelf dat hij die intentie heeft. Wat wil je nu precies van mij?

Het is een redelijke simpele vraag denk ik. Een journalist vraagt of hij economische en militaire middelen uitsluit om die doelen te bereiken. Hij antwoordt met neen. We hebben dat interview toch allemaal gezien?

In een wereld van wet en recht is er geen plaats voor een militair drukkingsmiddel om het territorium van een ander te bemachtigen. Dat is internationale consensus. Ik wil graag van jou een uitleg over hoe dat dan wel kan. Anders had Trump gewoon kunnen zeggen dat hij biet economische, maar wel militaire middelen, kan uitsluiten.

Ik denk dat je me verwart met Five-Seven, ik verwees naar de video een paar paginas terug omdat hij toen dezelfde vraag stelde en daar toen reeds op gewezen werd.

Militaire annexatie wilt hij niet uitlsuiten voor het innemen van groenland en panama
Nee, op de vraag “sluit je economische of militaire druk uit voor Panama of Groenland” antwoordde trump “nee”. Dat is niet hetzelfde als “Trump heeft gezegd dat hij militaire druk niet uitsluit voor Groenland”.

Als ik u vraag: antwoord met ja of nee: “sluit je uit dat je je huis en je kinderen tegen muizen of mensen zou beschermen met vergif en alarmsystemen” en jij antwoord “nee dat kan ik niet uitsluiten” dan heb jij dus blijkbaar gezegd dat je vergif niet uitsluit om uw kinderen te beschermen tegen inbrekers. Sterker nog je zou gezegd hebben dat je “vergif wil gebruiken tegen inbrekers” volgens deze thread titel.

Ik denk dat je me verwart met Five-Seven, ik verwees naar de video een paar paginas terug omdat hij toen dezelfde vraag stelde en daar toen reeds op gewezen werd.
En toen heb ik reeds getoond dat in deze video Trump niet gezegd heeft dat hij Groenland of Canada militair wil annexeren.

Nee, op de vraag “sluit je economische of militaire druk uit voor Panama of Groenland” antwoordde trump “nee”. Dat is niet hetzelfde als “Trump heeft gezegd dat hij militaire druk niet uitsluit voor Groenland”.

Als ik u vraag: antwoord met ja of nee: “sluit je uit dat je je huis en je kinderen tegen muizen of mensen zou beschermen met vergif en alarmsystemen” en jij antwoord “nee dat kan ik niet uitsluiten” dan heb jij dus blijkbaar gezegd dat je vergif niet uitsluit om uw kinderen te beschermen tegen inbrekers. Sterker nog je zou gezegd hebben dat je “vergif wil gebruiken tegen inbrekers” volgens deze thread titel.
Dit is toch ook wel bochten maken hoor.
De vraag ging over Panama en Groenland. Hij beantwoordt die met een droge "neen", daaruit mag je gerust afleiden dat het over beiden gaat.

Ik snap niet goed wat voor woordspelletjes je tracht te spelen. Trump heeft al herhaaldelijk gezegd dat hij Canada, Groenland en Panama wilt inlijven. Daar kan je niet rond in welke bocht je je ook wringt. Dit was ook niet de eerste keer dat hij dat liet vallen. Wel was het de eerste keer dat hij zei dat hij het gebruik van militaire macht niet kon uitsluiten voor het innemen ervan.

In december 2024:
In a Sunday announcement naming his ambassador to Denmark, Trump wrote that, "For purposes of National Security and Freedom throughout the World, the United States of America feels that the ownership and control of Greenland is an absolute necessity."

In januari 2025 zei Trump:
"We are going to rename the Gulf of Mexico as Gulf of America... what a beautiful name."
0:40

Nog een gelijkaardige uitspraak in januari 2025:
"Many people in Canada LOVE being the 51st State. The United States can no longer suffer the massive Trade Deficits and Subsidies that Canada needs to stay afloat. Justin Trudeau knew this, and resigned," Trump wrote on Truth Social.

"If Canada merged with the U.S., there would be no Tariffs, taxes would go way down, and they would be TOTALLY SECURE from the threat of the Russian and Chinese Ships that are constantly surrounding them. Together, what a great Nation it would be!!!" he added.

Laatst bewerkt:

Heeft de reporter in kwestie destijds ook tegen Trump gezegd dat er enkel met ja/nee geantwoord mag worden, of is dat door u in het leven geroepen om een analogie te kunnen vinden om Trump goed te praten?
Want Trump had gerust meer nuance kunnen toevoegen dan enkel "neen", natuurlijk. Net zoals we ook nuance kunnen toevoegen aan het antwoord op uw post.

Eigenlijk dient iedereen ja te antwoorden op uw vraag, gezien rattenvergif en muizenvergif zwaar gereguleerd zijn en in vele gevallen zelfs verboden zijn voor particulieren. Je zal dus in 99% van de gevallen een professional inschakelen om je muizenplaag te counteren.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan