Sneeuwstorm
Well-known member
Toont weer aan dat Trump niet te vertrouwen is en dat de EU dringend moet meer investeren in hun eigen defensie.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hopelijk vergeten de Groenlanders niet hoedat Trump noodhulp vertraagde voor Puerto Rico na orkaan Maria in 2017.Misschien zit daar wel een piste in voor Trump. Ze veel meer steun beloven dan Denemarken in ruil voor opname als 'unincorporated territory' zoals Puerto Rico.
In a new poll conducted by Verian for Berlingske and the Greenlandic newspaper Sermitsiaq, 85 percent of Greenlanders say no to the idea that they want Greenland to leave the Danish Realm and become part of the US instead.
Only 6 percent of Greenlanders want to leave the Danish Realm in favour of the US, and 9 percent are undecided.
»Compared to what Donald Trump has said previously, this is very clear evidence that the reality is different,« says Kasper Møller Hansen, an election researcher and professor of political science at the University of Copenhagen who has studied opinion polls for years.
In the same poll, 45 percent of Greenlanders say they perceive Donald Trump's interest in Greenland as a threat, and only 8 per cent would accept a US passport if they had to decide right now whether they wanted Danish or American citizenship.
»No one in the White House who has anything remotely to do with Greenland has believed the story that Donald Trump has been attempting to tell. You would only believe it if you had never dealt with Greenland before,« says Ulrik Pram Gad, a senior researcher at the Danish Institute for International Studies (DIIS) who has in-depth knowledge of changes within the Kingdom of Denmark.
Trump heeft duidelijk een aantal obsessies. Ik vraag me alleen toch af op welke manier Joe Sixpack daar beter van gaat worden.Volledig van het paadje af.
![]()
President Trump threatens Canada over trade war - saying it should become 'cherished 51st state'
It comes after the US leader said he is imposing 25% tariffs on imports from Canada and Mexico - and the two countries retaliated with their own measures.news.sky.com
Volgens de Amerikaanse minister moet Panama de "invloed en controle van China" op het kanaal "onmiddellijk" aanpakken. Gebeurt dat niet, dan zal de VS op basis van het verdrag tussen de 2 landen maatregelen nemen om zijn rechten te beschermen. De nieuwe Amerikaanse regering beschouwt die "Chinese invloed en controle" als een schending van dat verdrag, meer bepaald van de permanente neutraliteit en het functioneren van het kanaal.
Allez, proficiat, je hebt kunnen vitten op de EU en haar hypocrisie kunnen aankaarten. Ik ga dit soort destructieve, irrelevante kriitiek op Europa nooit snappen, vrees ik.
Ik ben een eurofiel, en tegelijk vind ik de interventies in Libië en Servië zowat de grootste geostrategische fouten van de EU ooit."We"? Slaagt op niks. Beiden zijn ook alweer 15-25 jaar geleden (hey, geopolitieke meningen en standpunten kunnen veranderen, who would have thought???), Ursula (die ik overigens verafschuw) had er niets mee te maken, en Groenland wordt noch verscheurd door rebellen, noch worden burgers daar meedogenloos uitgeroeid door haar overheid.
Allez, proficiat, je hebt kunnen vitten op de EU en haar hypocrisie kunnen aankaarten. Ik ga dit soort destructieve, irrelevante kriitiek op Europa nooit snappen, vrees ik.
De security claim van de US ten opzichte van Groenland is trouwens veel pertinenter dan de argumenten van de EU ten tijde van Libië en Servië.
De veiligheid of geopolitieke belangen van de EU waren toen totaal niet in gevaar.
De security claim van de US ten opzichte van Groenland is trouwens veel pertinenter dan de argumenten van de EU ten tijde van Libië en Servië.
De veiligheid of geopolitieke belangen van de EU waren toen totaal niet in gevaar.
Dat slaagt toch nergens op? In welke mate in een Deens of onafhankelijk Groenland een veiligheidsissue voor de VS?De security claim van de US ten opzichte van Groenland is trouwens veel pertinenter dan de argumenten van de EU ten tijde van Libië en Servië.
Kan er misschien iets verder gedacht worden dan de neus lang is?Dat slaagt toch nergens op? In welke mate in een Deens of onafhankelijk Groenland een veiligheidsissue voor de VS?
Vreest die dat er terug Vikings op de Amerikaanse oostkust gaan landen en dorpen aanvallen?